خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دکتر پزشکیان: اگر فقط یک سلیقه در انتخابات باشد به فاجعه ختم می شود نه حماسه

دکتر مسعود پزشکیان درباره ی شعار حماسه ی سیاسی گفت: باید بستر را برای حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات باز کرد؛ اگر حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات وجود داشته باشد حماسه سیاسی ایجاد خواهد شد و اگر فقط یک سلیقه در کار باشد و دیگران را با انگ‌زدن و مارک چسباندن از صحنه خارجش کنیم این روند به فاجعه ختم خواهد شد.

امکان تبدیل تهدید به فرصت از سوی جلوداران مملکت وجود دارد

به گزارش انصاف نیوز (رسانه کمپین انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان)، نماینده ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پیامی جدی برای مسئولان اجرایی و قانونگذاری است، گفت: اگر جلودارهای مملکت یعنی مسئولان سیاسی، قانونگذاری و قضایی این موضوع را جدی بگیرند و در ایجاد هماهنگی و عزم ملی و کمک کردن برای رسیدن به اهداف با تمام وجود تلاش کنند می توانیم تهدید را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم.
 
وزیر اسبق بهداشت گفت: در سال پیش رو از نظر سیاسی و اقتصادی با چالش های زیادی مواجه هستیم گرچه این تهدیدها با یک نگاه علمی و کارشناسی و همت و عزم ملی می تواند به فرصت خوبی برای کشور تبدیل شود.
 
وی به خبرنگار مهر گفت: “حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی” بیشتر پیامی است برای مسئولان اجرایی و قانونگذار که باید بستر را طوری فراهم کنند تا سرمایه گذاران و کسانی که بدنبال تولید و اشتغال هستند فرصت را برای خود مناسب بدانند و اگر از خارج تهدید می شوند در داخل امنیت لازم را برای انجام امور داشته باشند.

دکتر پزشکیان در ادامه گفت: ما در عرصه سیاست هم نیازمند ایجاد فضایی توام با مشارکت همگانی و تحمل سلایق مختلف هستیم. ما در این دو راه پیش رو می توانیم هم دشمن را خوشحال کنیم و هم باعث یاس و ناامیدی آنها شویم و هر دوی اینها بستگی به عملکرد ما دارد.

سال ۹۱ سال تورم، بی ادبی، بی اخلاقی و بی قانونی بود

دکتر پزشکیان در مورد میزان تحقق شعار حمایت از تولید ملی در سال ۹۱ گفت: وقتی می گوییم تورم و گرانی یعنی اینکه حمایت از تولید محقق نشد. اگر حمایت از تولید وجود داشت تورم و گرانی به وجود نمی آمد. اگر از تولید کنندگان حمایت می شد وضعیت اینگونه نمی شد. سال ۹۱ سال تورم، گرانی، بیکاری، تنش، بی ادبی، بی اخلاقی و بی قانونی بود.

وزیر دولت اصلاحات و نماینده مردم تبریز در ارزیابی کارنامه مجلس در سال ۹۱ گفت: مجلس ضعیف عمل می کند چون اگر ما با قدرت عمل کنیم و در همان لحظه وقوع انحراف جلوی انحراف بایستیم و حرفمان را بزنیم و برخورد کنیم نباید کار به اینجا برسد. راهکار آن این است که ما ناظران خوبی باشیم. باید حرف خوب بزنیم و قانون صحیحی تصویب کنیم. باید پای قانون بایستیم و آن را اجرا کنیم تا از ابتدا مدیران درست انتخاب شوند و قانون را درست اجرا کنند.

پزشکیان در مورد مهمترین اتفاق سال گذشته را تورم و گرانی دانست و به تابناک گفت: همین که شب می خوابید و صبح که بیدار می شوید و می بینید که ارزش پولتان نصف شده است بدترین اتفاقی است که ممکن است رخ دهد. از دیگر اتفاقات نیز این بود که آقای احمدی نژاد در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس حرف هایی زد که نمی باید می زد.

همه مشکلات کشور ما از عدم رعایت قانون است

پزشکیان اظهارداشت: همه مشکلات کشور ما از عدم رعایت قانون است. قانون چه خوب چه بد باید اجرا شود. برای سال 92 باید بودجه ای تنظیم و تصویب شود که پاسخگوی نیازهای کشور باشد اگر قانونی نوشته شود که چالش های پیش رو را نبیند دیگر نمی شود کاری کرد. چون اهداف مشخص شده و منابع تخصیص یافته و بایدطبق آن تا پایان سال مسیر را ادامه داد بنابراین بهتر است همه نیازها درآن دیده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است فکری برای مشکلات موجود شود این دولت است که باید فکری کند که بودجه را چگونه تنظیم و تصویب کند. در خیلی جاها مثل آموزش، فرهنگ، بهداشت و درمان واقتصاد نقص داریم و گرفتاری به دنبال آن برای ما ایجاد شده است دولت باید همه اینها را ببیند و مجلس هم توجه لازم را داشته باشد تا راه حل آن به قانون تبدیل شود. اگر به قانون تبدیل شد و مجریان اجرا نکردند دیگر هرفکری کنیم به جایی نمی رسد.

پزشکیان تصریح کرد: معتقدم باید قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد از وقوع آن راپیش بینی کنیم. برخی از مشکلاتی که امروز با آن دست به گریبان هستیم قابل پیش بینی بود اما توجه نشد.

وی درخصوص تحریم ها نیز گفت: اگر بی تقوایی، بی اخلاقی و تفرقه و پرونده سازی ها را کنار بگذاریم و عزم و اراده لازم را داشته باشیم می توانیم مقابل تحریم ها مانند گذشته ایستادگی کنیم اما اگر قرار باشد فقط یک صدا شنیده شود و یک گروه درکشور کار کنند و از همه سلایق استفاده نشود، مقابله با تحریم ها ممکن نیست.

روند انتخابات قانونی باشد / دولت در انتخابات قبل بی طرف نبودند

نماینده تبریز در پاسخ به خبرنگار پارسینه درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: روند انتخابات بایدقانونی باشد البته همه می گویند که قانون را اجرا می کنیم اما نمی کنند. اگر قانون در برگزاری انتخابات اجرا شود دیگر فرمانداران، استانداران وبخشداران نباید طرفدار حسن یا حسین یا این جناح و آن جناح باشند اما آیا در انتخابات گذشته استانداران و فرماندارن بی طرف بودند؟ مشخص است که نبودند. اگر دولت سال 92 کاندیدایی داشته باشد ممکن است همه را بسیج کندکه از او حمایت شود. نهادهای نظارتی اگر خودشان نظر خاصی نداشته باشند می توانند بر این روند نظارت خوبی داشته باشند.

باید بستر ایجاد حماسه را فراهم کرد / می‌توان در زمینه اقتصادی ورق را برگرداند

وزیر اسبق بهداشت با اعلام اینکه باید بستر ایجاد حماسه را فراهم کرد گفت: شرایط اقتصادی موجود به مردم فشارهایی وارد می‌کند اما می‌توان ورق را برگرداند.

دکتر پزشکیان در پاسخ به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دو نکته اساسی را برای نامگذاری امسال در نظر گرفتند که خلق آن به قانون‌گذاران و مجریان و قاضیان برمی‌گردد که چقدر بتوانند بستر ایجاد حماسه را فراهم کنند. واقعیت این است که وضعیت اقتصادی با تحریم‌ها و محدودیت‌ها فشارهای روزافزونی را به مردم وارد می‌کند که این تهدید اگر برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد و امنیت و پشتیبانی برای تولید‌کننده ایجاد شود می‌تواند در زمینه اقتصادی ورق را برگرداند.

پزشکیان تصریح کرد: با تلاش و تمهیدات قانونی و پشتیبانی اقتصادی می‌توان تولید را به تولیدی شکوفا و خلاق تبدیل کرد و باید در نظر داشت که اگر چنین نکنیم ممکن است مردم بیشتر تحت فشار قرار گیرند. در خصوص مسائل سیاسی باید گفت سال حساسی را پیش‌رو داریم و موضوع انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی سال است.

باید بستر حضور همه سلیقه‌ها را در انتخابات باز کرد

وی افزود: از طرف دیگر تهاجم و وسعت زیاد کار آمریکا برای براندازی ایران را شاهد هستیم که باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد و بستر برای حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات باز کرد که در این صورت است که حماسه ایجاد می‌شود. اگر فقط یک سلیقه در کار باشد و دیگران را با انگ‌زدن و مارک چسباندن از صحنه خارجش کنیم این روند به فاجعه ختم خواهد شد اما اگر حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات وجود داشته باشد حماسه سیاسی ایجاد خواهد شد.

تحقق مطلوب شعار سال تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق مطلوب و کامل شعار سال جاری مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی تهدیدها علیه کشور را به فرصت تبدیل می کند.

دکتر پزشکیان در پاسخ به خبرنگار ایرنا نیز گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و همچنین ادامه تحریم های اقتصادی می توان با حماسه سیاسی و اقتصادی توسعه کشور را شتاب بخشید. در این راستا مسوولان سیاسی، اجرایی ، مقننه و قضایی باید شعار سال را جدی بگیرند و در ایجاد هماهنگی و عزم ملی برای رسیدن به اهداف مورد نظر رهبری با تمام وجود تلاش کنند.

بنابر گزارش انصاف نیوز، پزشکیان یادآوری کرد: با توجه به امکانات و ظرفیت های بسیار مناسب کشور در زمینه های مادی و معنوی می توانیم تهدیدها را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم. در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مسئولان باید بستر را طوری فراهم کنند در ابعاد مختلف اقتصادی، سرمایه گذاران و کسانی که به دنبال تولید و اشتغال هستند فرصت برای فعالیت های کلان پیدا کنند.

وی همچنین درباره ی مهمترین هشدار رهبری در سال ۹۱ گفت: بیانات ایشان بعد از روز استیضاح که فرمودند «فعلا نصیحت می کنم» و اقدام رئیس جمهور را خلاف شرع، اخلاق و قانون خواندن، مهمترین هشدار ایشان در سال گذشته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا