خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ استاندار آذربایجان غربی به انتقادات نماینده ارومیه

نامه استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به انتقادات نماینده ارومیه در مجلس قرائت شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی نامه استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به انتقادات نماینده ارومیه را قرائت شد. متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

«ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مردم شریف ارومیه و اتهاماتی که به این جانب در صحن مجلس وارد نموده، لازم است مواردی را به اطلاع سروران گرامی برسانم. در ابتدا خداوند را شاکرم که فرصتی دست داد تا دوباره در صحن مجلس شورای اسلامی که زمانی نه چندان دور به عنوان وکیل ملت شریف ایران و منتخب مردم نسبت به پیگیری حقوق آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بودم، توقیف حضور دارم. از زمانی که توفیق خدمت در آذربایجان غربی به واسطه اعتماد رئیس جمهور و وزیر کشور یافته‌ام با در اولویت گذاشتن مبارزه با فساد در صدد احقاق حق مردم و بیت المال برآمدم؛ با توجه به موقعیت مرزی و منابع غنی آذربایجان غربی متأسفانه این استان جولانگاه فسادی ریشه دار و سازمان یافته شده است؛ لذا ساماندهی پایانه‌های مرزی، شناسایی و پاکسازی عوامل آشکار و به زانو در آوردن صادرات بی رویه، سوخت سهمیه مرزنشینان، شناسایی زمین خواران و نمونه‌های از این اقدامات را انجام داده‌ام. برای مبارزه بی امان با فساد و رانت در یک سال و نیم گذشته اقداماتی انجام دادم. به اطلاع می‌رسانم در همین خصوص مواردی منجر به تکمیل تحقیقات شده و به مراجع ذی‌صلاح قانونی معرفی شده و موارد دیگر در دست بررسی است که به محض تکمیل به سمع و نظر ملت و مردم استان می‌رسد. این استان نمونه‌ای بی‌نظیر از هم‌زیستی اقوامی است که صدها سال در کنار هم به صورت شرافتمندانه به حراست از مرزهای وطن پرداخته و شهدای چون امینی‌ها و باکری‌ها تقدیم میهن اسلامی کرده است. به راستی اینها شرف و اعتبار آذربایجان هستند. خرج شرف در جنجال‌ها و دعواهای انتخاباتی کسر شأن این واژه مقدس است.

مگر می‌شود کسی فرزند ایران باشد و در آذربایجان غربی بیگانه و مهمان خطاب شود؟ متأسفانه درد بزرگ استان این است که بعضی عامدانه و یا از روی غفلت این فرصت کم نظیر تنوع قومی و جمعیتی را به هدف اغراض انتخاباتی تبدیل به تهدیدی بزرگ و مانعی برای توسعه و رفاه مردم این منطقه می‌کنند. اما فرصت پیش آمده امروز را مغتنم دانسته و از نمایندگان رخصت می‌طلبم که به برخی موارد مطرح شده در نطق اضطراری یکی از نمایندگان شریف ارومیه پاسخ دهم. تا پیش از حضور بنده شاید مردم آذربایجان غربی در وضعیتی اسف بار و فسادگونه فروش سوخت آگاهی نداشتند همان سالهایی که برخی بزرگواران در کسوت مسئول رده بالای استانی انجام وظیفه می‌کردند، صدها میلیارد تومان پول مردم مظلوم و بیگناه مرزنشینان بدون هیچ ضابطه‌ای به روش‌های دلبخواهی و سلیقه‌ای هزینه شد و صدای اعتراضی از کسی درنیامد. حالا چگونه است امروز که حدود ۷۵ هزار خانوار در ۲۰ کیلومتری مرزهای استان از عوائد فروش قانونمند و شفاف سوخت بهره مند شدند برخی معترض بوده و با جوسازی و تذکر به وزیر کشور این احقاق حق را، پولپاشی بین مرزنشیان نامیده و موجب تورم می‌دانند و نسبت به قطع دست رانت خواران و مافیای سوخت و احقاق حق مرزداران معترض هستند؟ ضمن تشکر فراوان از حمایتهای بی شائبه وزیر کشور و همچنین همراهی مجموعه نمایندگان فرهیخته استان آذربایجان غربی به استحضار می‌رسانم ما در مجموعه استانداری توانسته‌ایم که با تدوین یک سازوکار مشخص و قانونی و در قالب مزایده شریانهای فساد سوخت را شناخته و مسدود کنیم. با طراحی این مدل در مدت یک سال بیش از ۴۵۰ میلیارد از محل فروش سوخت به خزانه واریز شده است. ارقام کلانی که هیچ گاه دیده نشده و معلوم نیست که تا قبل از این چطور در جیب افراد خاص رفته است.

نمایندگان محترم، مردم عزیز و اصحاب رسانه! تا قبل از حضور بنده در طی سالهای ۹۴ تا ۹۶ مقدار ۱۶۴ میلیون لیتر سوخت مرزنشیان به فروش رفته که فقط ۵ میلیارد تومان از سود حاصل از فروش بین مرزنشیان به خزانه واریز شده است. اما با مدل جدید تنها در سال ۹۷ با فروش ۱۴۲ میلیون لیتر سود نزدیک به ۹۸ میلیارد تومان یعنی ۹۰ برابر نسبت به سه سال پیش از آن برای همین مردم درآمد کسب شده است در حالی که قیمت فروش سوخت در بازار مقصد تقریباً در هر دو مقطع یکسان بوده است.

در سریع‌ترین زمان ممکن و با نیازسنجی کارشناسان عوائد حاصله از فروش سوخت برای ۷۵ هزار خانوار از ساکنان ۲۰ کیلومتری نوار مرزی اختصاص یافته است، ساکنین روستاهای آن منطقه بیمه شده‌اند، تمامی دانش آموزان ۲۰ کیلومتری مرز از تحصیل رایگان بهره مند شدند. بیماران و نهادهای مرتبط با آنها مورد حمایت قرار گرفتند. اگر این اقدامات مصداق مبارزه با فساد و محرومیت زدایی نیست پس چیست؟

با توجه به نامگذاری سالهای گذشته آذربایجان غربی توانسته است با برنامه ریزی انجام شده ۱۱۷ میلیون سرمایه گذاری خارجی را به طور مستقیم جذب نموده و اکنون در جایگاه سومی کشوری قرار گرفته است. همچنین ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی در استان انجام شده که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان آن به بهره برداری رسیده است.

آذربایجان غربی در ارزیابی طرح پایش ملی و محیط کسب و کار رتبه دوم کشور در بین استان‌های سراسر کشور فرستاده و در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بین روستاهای مختلف صاحب رتبه برتر شده است. در حوزه برنامه ریزی نیز پس از ۳۹ سال اولین دستور بنده پس از تصدی مسئولیت در استان برای تدوین سریع سند آمایش توسعه استان بوده است که خوشبختانه این سند آماده بهره برداری است. در خاتمه خدای را شاکرم که این توفیق به من عنایت شده است که سال‌ها در جوار نمایندگان مجلس درس مدیریت و سیاستگذاری بیاموزم و چه دانشگاهی بهتر از مجلس؟ به یقین تجربیات اجرایی و نظارتی دوران نمایندگی بسی مهمتر از رها کردن کرسی اجرایی است. با این امید که اقدامات و نیات ما صرفاً برای رضای خدا باشد و آن روز هرگز نیاید که با اقدامات نسنجیده دشمن را شاد نمایم.

محمد مهدی شهریاری
استاندار آذربایجان غربی»

انتقادات تند نماینده ارومیه از استاندار آذربایجان غربی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا