خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستمزد هفت میلیارد تومانی نوید محمدزاده برای “قورباغه”؟!

روزنامه شهروند نوشت: «سه‌شنبه روز نوید محمدزاده بود؛ روزی که ادعای یک رسانه درباره قرارداد هفت میلیاردی نوید محمدزاده هیاهویی شگفت ایجاد کرد و در کوتاه‌زمانی نام این بازیگر را در فضای مجازی چه در اینستاگرام و چه حتی رسانه خاص‌پسندتری چون توئیترترند کرد.

آغاز جنجال

جنجال چند میلیاردی نوید محمدزاده را رسانه‌ای به نام هفت راه کلید زد؛ جایی که به قرارداد هفت میلیارد و دویست میلیون تومانی این بازیگر با یکی از تولیدات جدید شبکه نمایش خانگی اشاره کرد. این گزارش با رسانه‌ای کردن قرارداد هفت میلیاردی نوید برای کار نکردن در فضای هنری و سینمایی ایران غوغا به پا کرد.

آغاز داستان

ریشه داستان قرارداد چند میلیاردی نوید محمدزاده را تا روزهای برگزاری جشنواره گذشته فجر عقب برده‌اند؛ به روزی که نوید در حرکتی به‌ظاهر اعتراضی مدعی شد به این خاطر که نقش‌آفرینی‌هایش در متری شیش‌ونیم و سرخپوست درست دیده نشده، سال آینده در هیچ فیلمی حضور نخواهد داشت. آن روزها رسانه‌ها بعضی‌شان نوشتند که نوید این حرف‌ها را احتمالاً برای تأثیرگذاری در نتیجه داوری‌ها و دریافت سیمرغ به زبان آورده است اما حالا معلوم شده که ظاهراً محمدزاده در زمان ادای این سخنان قراردادش را بسته بوده و می‌دانسته که طبق مفاد قراردادی که با سرمایه‌گذار سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی بسته، تا دوازده ماه دیگر حق حضور در هیچ پروژه دیگری را ندارد و بنابراین روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و مدعی شده که به دلایل اعتراضی قصد حضور در فیلمی دیگر را ندارد.

داستان قرارداد

بعد از خبر رسانه هفت راه که بر پایه شنیده‌ها تنظیم شده بود، خیلی زود فضای رسانه‌ای ایران تحت تأثیر خبر دستمزد شگفت‌انگیز محمدزاده قرار گرفت؛ اما اصل خبر چه بود؟

ظاهراً نوید محمدزاده با شرکت «تصویرگستر پاسارگاد» که سرمایه‌گذار سریال شبکه خانگی «قورباغه» است، قراردادی یک‌ساله امضا کرده که بر اساس مفادی از آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست، حق بازی در هیچ فیلم و تئاتری را نخواهد داشت؛ تا عطش ایجادشده در بین هواداران این بازیگر استقبال از سریال قورباغه را تضمین کند. بر اساس این قرارداد محمدزاده ماهانه ٦٠٠ میلیون تومان؛ یعنی در کل ٧ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. رسانه‌ها نوشته‌اند که این قرارداد نوید محمدزاده را تبدیل به نخستین بازیگری می‌کند که برای بازی‌نکردن ماهیانه ٦٠٠ میلیون تومان دستمزد دریافت خواهد کرد.

داستان قورباغه

تا کنون خیلی‌ها از سریال قورباغه که این روزها در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد، به عنوان یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های ایرانی نام برده‌اند. ادعایی تنها بر پایه شنیده‌ها از زبان کسانی که فیلمنامه این سریال را خوانده یا از مفاد آن آگاهی دارند اما جز این شنیده‌ها فضای رسانه‌ای اسرارآمیزی که پیرامون این کار شکل گرفته و مانع ازرسانه‌ای‌شدن حتی بی‌اهمیت‌ترین اخبار نیز شده، سیمایی مرموز برای این سریال ترسیم کرده است.

درباره قورباغه تاکنون تنها این اخبار قطعی شده که این سریال که هومن سیدی برای شرکت «تصویرگسترپاسارگاد» خواهد ساخت، قرار است چهارمین همکاری نوید محمدزاده با هومن سیدی بعد از فیلم‌های سیزده، خشم و هیاهو و مغزهای کوچک زنگ‌زده باشد. اثری که ظاهراً مانند فیلم‌های قبلی سیدی دنیای تازه‌ای ترسیم کرده و داستانی عجیب‌وغریب خواهد داشت. تاکنون درباره زمان فیلمبرداری و زمان انتشار قورباغه خبری منتشر نشده است.

داستان‌های موازی

گفته می‌شود که نوید محمدزاده تنها بازیگر ایرانی نیست که برای زمان‌های بازی‌نکردنش در یک سریال دستمزد می‌گیرد. پیش از او چنین اخباری درباره شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد و فریبرز عرب‌نیا در سریال مختارنامه هم منتشر شده بود.

در زمان تولید شهرزاد درباره حقوق نجومی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی گفته می‌شد که شهاب ماهانه ۱۲۰ میلیون و ترانه نیز ماهانه ۹۰ میلیون تومان دستمزد گرفته‌اند و این قرارداد حتی در ماه‌هایی که این دو بازیگر در فیلمبرداری حضور ندارند نیز اعتبار دارد. درباره دستمزد فریبرز عرب‌نیا در زمان تولید سریال مختارنامه نیز با این‌که خود این بازیگر در برنامه هفت از دستمزد ٦٠٠ میلیون تومانی‌اش برای پنج سال کار گفت ولی منابع غیررسمی خبر از دستمزدی چند برابر مبلغ اعلام‌شده می‌دادند؛ که البته در پایان نه این تأیید شد و نه آن دیگری.

حالا با این‌که رقم اعلام‌شده درباره نوید محمدزاده چند برابر دریافتی دیگر بازیگرانی است که برای حضور در سریال قرارداد ماهانه بسته‌اند، اما اگر میزان تورم سال‌های اخیر را در این مورد دخیل کنیم، می‌بینیم که دریافتی نوید محمدزاده چندان تفاوتی با بازیگرانی که پیش از او برای ماه‌های بیکاری‌شان قرارداد بسته بودند، ندارد.

واکنش‌های مجازی

انتشار خبر دریافتی هفت میلیاردی نوید محمدزاده در فضای مجازی باعث واکنش‌های زیادی شد. کاربری نوشت: «این روزها حقوق ماهیانه یک کارگر یک میلیون‌ونیمه، حقوق بیکاری هیچ و حقوق بیکاری سلبریتی‌ها اما ماهانه ۶ میلیارد ریال. زیباست. نه؟» کاربری دیگر در این مورد نوشت: «آنقدر حرصی و عصبانی‌ام که میتونم یه تنه حریف حامد بهداد و نوید محمدزاده بشم» و این هم توییتی دیگر: «آقا منم چند ماهه بیکارم اگه میشه به منم ماهی دو میلیون بدهقول میدم تا یک سال دیگه هم سر هیچ کاری نمیرم.»

سود و زیان

در این میان نظر کاربری که پرسیده بود «مگه چقدر سودمیکنن که اینقدر دستمزد میدن» سرفصل بحثی جدید را باز می‌کند. در شرایطی‌که یک کارشناس سینمایی که از پشت‌پرده سینما خبر دارد، همین یکی دو ماه پیش در یک روزنامه دستمزدهای بازیگران را اعلام کرده بود، این سوال ایجاد شده که آیا این هنرپیشه‌ها متناسب با دریافتی‌شان عایدی هم دارند یا نه؟ بر این اساس فروش دو فیلم آخر این چهره‌ها را (با این توضیح که تنها ٣٠ درصد فروش هر فیلمی به‌جیب تهیه‌کننده می‌رود) مد نظر قرار داده‌ایم تا روشن شود که آیا عایدی و دریافتی این بازیگران متناسب است یا نه.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا