خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قاضی مسعودی مقام از محاکمه‌ی هادی رضوی و احسان دلاویز خبر داد

قاضی مسعودی مقام، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران گفت: «سید هادی رضوی» و «احسان دلاویز» دو نفر از تسهیلات گیرندگان بانک سرمایه و ۲۹ نفر از مدیران وقت این بانک در این دادگاه محاکمه می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما، قاضی اسدالله مسعودی مقام در این باره اظهار کرد: متهم رضوی بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سرمایه دریافت کرده است.

وی افزود: بر اساس کیفرخواست، اتهام متهم رضوی اخلال در نظام اقتصادی با اخذ تسهیلات بانکی از طریق نامشروع است.

پرونده بانک سرمایه ۴۰۰ متهم دارد و بر اساس مستندات پرونده بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان کشور به یغما رفته است.

در اولین مرحله رسیدگی‌های قضائی، پرونده علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در ۴ جلسه علنی و به ریاست قاضی مسعودی مقام رسیدگی شد.

بدهی این سه متهم حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

پس از پایان دادرسی پرونده، ۲۷ اسفند سال گذشته اعضایهیأت مدیره بانک سرمایه، علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی هرکدام به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شدند.

در مرحله دوم رسیدگی به این پرونده؛ حسین هدایتی و ۱۰ متهم دیگر در ۶ جلسه و در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی و اقتصادی محاکمه شدند و هنوز حکم این متهمان صادر نشده است.

به گفته رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان؛ اصل بدهی هدایتی ۵۸۶ میلیارد تومان بوده که با احتساب سود پول، در حال حاضر به یک هزار و پانصد میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که این متهم فعلاً ۱۵ میلیارد تومان پس داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا