خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور

مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی  سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور گفت: ۵۹ درصد مشترکین ما از همراه اول، ۳۶ درصد مشترکین ایرانسل و 5 درصد سهم مشترکین رایتل است.

به گزارش سیتنا، برنامه “صبح و گفت‌وگو” با موضوع بررسی بازار ارتباطات سیار و در ارتباط تلفنی با علی محمد منتظری، مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

میزان سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در کشور

منتظری در این گفتگو با اشاره به آخرین آمار مشترکین و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در کشور گفت: ما در پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۵۵ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۷۱ مشترک همراه اول، ۳۳ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۱۸۴ مشترک ایرانسل و ۳ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۹۶ مشترک رایتل داشتیم.

مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: ۵۹ درصد مشترکین ما از همراه اول، ۳۶ درصد مشترکین ایرانسل و ۵ درصد سهم مشترکین رایتل است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار ترافیک مصرفی کاربران در سال ۹۷ گفت: مجموع مصرف دیتا در ماه پایانی سال ۱۳۹۷ در شبکه ایرانسل ۱۴۹۰ پتابایت و همراه ۱۳۱۴ و در رایتل نیز ۱۶۵ پتابایت بود. بنابراین ۵۰ و نیم درصد از مصرف ترافیک دیتا سهم ایرانسل، ۴۵ درصد سهم همراه اول و مابقی هم سهم شرکت رایتل بوده است.

کیفیت و قیمت مناسب، بهترین شاخص برای تعیین یک بازار رقابتی است

منتظری کیفیت و قیمت مناسب را بهترین شاخص برای تعیین یک بازار رقابتی دانست و افزود: شبکه موبایلی ما از نظر کیفیت شبکه مترقی و قابل قبولی بوده و از نظر قیمت نیز جزو ارزان ترین کشورهاست. نرخ دیتای موبایل در کشور ما نرخ معقول و عادلانه داشته و هیچ وقت گران نبوده است.

مدیرکل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش کیفیت شبکه های موبایلی در ایران، بیان کرد: ما برای افزایش کیفیت شبکه های موبایلی مصوبه جدیدی داشتیم و در حال حاضر نیز نظارت سخت گیرانه تری بر شبکه های موبایلی داریم تا کیفیت خود را افزایش دهند.

با تلاش وزیر ارتباطات، اپراتورها رومینگ سراسری را برای یکدیگر باز کردند

وی با بیان اینکه اکثر نقاط شهری کشور پوشش بسیار خوبی دارند، افزود: در روستاها و جاده ها نیز با تلاش های وزیر ارتباطات، دومین رویکرد برای گسترش خدمات در کشور با رومینگ اتفاق افتاد و اپراتورها قبل از نوروز، رومینگ سراسری را برای یکدیگر باز کردند.

در ادامه این برنامه، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ارتباطات سیار دست اپراتورهاست اما تعیین سهم هر یک از آن ها نیازمند بررسی دقیق است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: بسته به میزان جذابیت ها و سرویس های ابتکاری که هر یک از اپراتورها ایجاد می کنند سهم آن ها از بازار متفاوت خواهد شد.

روند نفوذ رایتل رضایت بخش است

فرهنگی در ادامه مطلب، روند نفوذ اپراتور رایتل را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: با توجه به انواع تماس‌هایی که با شماره رایتل گرفته می شود می‎توان گفت فعالیت آن رو به افزایش است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره به نقش وزارت ارتباطات به عنوان ستاد هماهنگ کننده و ناظر بر اپراتورها در ارتقای کیفیت ها تأکید کرد: اگر وزارت ارتباطات این هماهنگی را به حداکثر میزان خود برساند امکان رقابت بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا