خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیشترین خواسته‌ی کاربران توییتر از وزیر ارتباطات چیست؟

سیتنا نوشت: کاربران #توییتر_فارسی از وزیر ارتباطات چه درخواست‌هایی داشته‌اند؟ وزیر ارتباطات در سال ۹۷ بیشتر از ۱۵۳ هزار بار در توییتر منشن شده است. بخش زیادی از منشن‌های کاربران به محمدجواد آذری جهرمی، پیرامون ۴ موضوع #فیلترینگ، #تلگرام، #شفافیت و #حق‌الناس بوده‌اند.محمدجواد آذری جهرمی به‌دنبال پست گذاشتن در توئیتر، به برخی از کاربران نیز پاسخ توئیتری می‌دهد و این چرخه باعث شده است تا کاربران وزیر ارتباطات را منشن(اشاره) کرده و برخی درخواست‌های خود را از طریق این شبکه اجتماعی فیلتر شده دنبال کنند.

اما وزیر ارتباطات چند بار در یک سال گذشته منشن شده و کاربران دقیقاً خواستار چه چیزی بوده اند؟ بر اساس آماری که با بررسی در توئیتر فارسی توسط دیجیاتو و واکاویک سرویس پردازش هوشمند متن انجام شده است، وزیر ارتباطات در طول سال گذشته بیشتر از 153هزار بار توسط کاربران توئیتر فارسی منشن شده است.

طبق آمار ارائه شده، تعداد منشن ها(اشاره ها) 153هزار و 541مورد بوده است که در این میان داغ‌ترین موضوع‌ها حول محور فیلترینگ بوده است. این آمار نشان می‌دهد که 29.61درصد اشاره‌ها به موضوع فیلترینگ اختصاص داشته و البته اگر بخواهیم گرایش احساسی کاربرانی که این منشن‌ها را انجام داده‌اند هم بررسی کنیم باید بگوییم که 75.21درصد آنها احساس منفی نسبت به فیلترینگ داشته‌اند.
تلگرام دومین موضوع داغ درخواست‌های توئیتری کاربران از وزیر ارتباطات در سال گذشته بوده و آمار نشان می‌دهد که 18.43درصد منشن‌های کاربران به این موضوع اختصاص داشته و البته 87.53درصد نسبت به آن احساس منفی داشته‌اند.

شفافیت هم سومین درخواست پرطرفدار توئیتری کاربران از آذری جهرمی بوده است به گونه‌ای که 11.64درصد منشن‌ها به این موضوع اختصاص داشته است. البته باید گفت که 78.52درصد این کاربران نسبت به موضوع شفافیت احساس مثبت داشته‌اند.

حق الناس نیز چهارمین موضوع پرطرفداری است که توسط کاربران توئیتر فارسی منشن شده و این رقم به 7.36درصد می‌رسد. همچنین باید گفت که گرایش احساسی 81.75درصد کاربرانی که این موضوع را منشن کرده‌اند هم مثبت بوده است.

گفتنی است که وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات بارها برای جلوگیری از فیلترینگ تلاش داشته و موضوع شفافیت و حق الناس نیز از موضوع‌هایی است که بر آن تأکیدی ویژه داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا