خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک نماینده به لاریجانی: اگر مملکت به اینجا رسیده دست شماها بوده

حجت‌الاسلام پژمانفر در جلسه‌ی امروز مجلس خطاب به علی لاریجانی گفت: برادر شما ۱۰ سال رئیس قوه قضاییه بود و شخص شما نیز ۱۲ سال رئیس مجلس هستید. بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد. به عبارت دیگر سه قوه دست شماهاست. اگر مملکت به اینجا رسیده است تاکنون دست شماها بوده است.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری بیان کرد: آقای رئیس بنده واقعا متأسفم که شما فرمایشاتی را در صحن علنی مجلس بیان کردید که شاید رادیوهای بیگانه نیز این مسائل را به راحتی به زبان نمی‌آورند. شما با یک نماینده مجلس که در قانون جمهوری اسلامی قصد استفاده از حق قانونی خود را داشت این گونه برخورد کردید.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای دکتر بنده تذکری داشتم و قصد داشتم در پنج محور تذکر خود را بیان کنم اما شما اجازه مطرح کردن به من را ندادید. اتفاقا تریبون در دست ما نیست که برای بیان مسائل حق حرف زدن نداریم و باید داد و بیداد به راه بیندازیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: برادر شما ۱۰ سال رئیس قوه قضاییه بود و شخص شما نیز ۱۲ سال رئیس مجلس هستید. در میدان سیداسماعیل نیز می‌گویند بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد. به عبارت دیگر سه قوه دست شماهاست. آیا اکنون تریبون در دست ما است یا شما؟

وی در ادامه تأکید کرد: بنده طبق وظایف قانونی خود قصد بیان تذکر آیین‌نامه‌ای داشتیم اما شما آیین‌نامه را زیر پا گذاشتید. آیا ما دیکتاتور هستیم یا شما که اجازه نمی‌دهید ما به وظایف خود عمل کنیم؟. اگر اجازه دهید نمایندگان مسائل مردم را در مجلس بیان کنند دیگر شاهد تجمعات غیرقانونی در خیابان‌ها نیستیم.

پژمان‌فر افزود: بارها تأکید کردم که تریبون‌ها را نباید بست. شما اجازه نمی‌دهید حرف مردم از پشت تریبون مجلس زده شود. شما تریبون را بسته‌اید و باعث این بی‌نظمی‌ها و حمله رادیوها و رسانه‌های بیگانه شده‌اید وگرنه ما در چارچوب نظام حرف‌های خود را می‌زنیم.

وی در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت خود با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی بیان کرد: این طرح با بند ۱۰ نظام سیاست‌های اداری و بند ۱۶ نظام سیاست اقتصاد مقاومتی و با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است. شما می‌گویید تشکیل دو وزارتخانه جدید خرجی ندارد. آیا دو وزیر در یک اتاق می‌نشینند. چرا نمی‌گذارید حرف‌ها زده شود. همه ما در یک نظام هستیم اما شما می‌گویید ما در چارچوب نظام عمل نمی‌کنیم. اگر مملکت به اینجا رسیده است تاکنون دست شماها بوده است. شما اختیارات مجلس را به شورای اقتصادی سران سه قوه برده‌اید و مجلس را ناکارآمد کرده‌اید. ما شما را به صبر دعوت می‌کنیم و با حرف‌هایی که دیگران به شما می‌زنند از چارچوب نظام خارج نشوید.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: شما مطالبی را فرمودید که قضاوتش با نمایندگان مجلس و ملت است. آیا ما مانع حرف زدن شما می‌شویم؟. اکنون مگر شما پشت تریبون صحبت نمی‌کنید. این مسائل است که رادیوهای بیگانه از آن سوء استفاده می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: شما می‌گویید بنده اختیارات مجلس را به جای دیگر بردم در حالی که همه می‌دانند این تدبیر رهبری بود که شورای اقتصادی سران سه قوه تشکیل شود اما شما این موضوع را به من نسبت می‌دهید. بنده نگفتم مطلب خود را نگویید بلکه گفتم مطابق آیین‌نامه عمل کنید. آیین‌نامه می‌گوید هر فرد اخطار و یا تذکر خود را بیان می‌کند و اگر رئیس جلسه آن را پذیرفت به رأی می‌گذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد:‌ ممکن است تشخیص من با شما یکی نباشد اما شما مرا به دیکتاتوری متهم می‌کنید و می‌گویید طبق تشخیص من عمل کنید. شما می‌گویید کشور دست ما است در حالی که این گونه نبوده و نیست بلکه کشور در دست مجلس و دولت است. مجلس نیز یک نفر نیست. شما خودتان با حرف‌هایی که می‌زنید مجلس را تخریب می‌کنید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یک کشور مردم سالار است که در رأس آن ولی فقیه قرار دارد، بیان کرد: هر یک از قوا به طور جداگانه تصمیم خود را اتخاذ کرده و با یکدیگر رایزنی می‌کنند. آقای حاجی دلیگانی گفتند که دیروز نسبت به صداوسیما تند برخورد کردم اما بنده از اینکه مجلس را در یک رسانه تمسخر کنند ناراحتم. مجلس پایگاه دموکراسی است. اگر به شخص بنده مطلبی بگویند مسئله‌ای نیست اما زمانی که کیان مجلس به میان می‌آید همه باید از آن دفاع کنیم.

لاریجانی در پایان گفت: همه ما در مجلس هستیم و بنده نیز با شما تفاوتی ندارم. باید به مشکلات کشور فکر کنیم و مسائل را حل کنیم. کسی نباید زحمات مجلس را زیر سوال ببرد. اینکه می‌گویید کشور را چند نفر اداره می‌کنند صحیح نیست. بنده قصد اساعه ادب به شما را نداشتم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا