خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی اوضاع ادلب در نشست شورای امنیت

برخی از منابع دیپلماتیک خبر دادند که شورای امنیت فردا (جمعه) نشست فوق‌العاده‌ای را به منظور بررسی اوضاع منطقه ادلب سوریه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این منابع به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که نشست فوق العاده شورای امنیت به درخواست بلژیک، آلمان و کویت برگزار می‌شود و قرار است پیرامون تشدید اوضاع منطقه ادلب واقع در شمال غرب سوریه و نیز اوضاع انسانی در این منطقه صحبت شود.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری «نووستی» روسیه گفت: این نشست صبح روز جمعه پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

منطقه جنوب استان ادلب و حومه شمال غربی حماة از روزهای گذشته شاهد تشدید اوضاع میان ارتش سوریه و افراد مسلح است، بطوریکه ارتش توانسته ضمن پیشروی قابل ملاحظه در این منطقه کنترل برخی روستاها و تپه های استراتژیک را به دست گیرد.

طبق اعلام دمشق، عملیات ارتش سوریه در پاسخ به نقض آتش بس در این منطقه از سوی تروریست‌ها و بمباران پایگاه‌های نیروهای دولتی و مناطق مسکونی انجام می‌شود.

طبق توافقات آستانه میان روسیه، ترکیه و ایران، ادلب و حومه شمالی حماة و حومه غربی حلب و بخش کوچکی از حومه شمالی لاذقیه جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌روند.

این منطقه آخرین مواضع تروریست‌ها در سوریه است که گروه‌های مسلح و در راس آنها تروریست‌های”هیات تحریر الشام”بر بیش از ۷۰ درصد آن تسلط دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا