خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“تصمیمات جدید درباره‌ی برجام مربوط به دولت روحانی یا جناحی خاص نیست”

محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دلایل روحانی، برای کاهش تعهدات به برجام فردی و دلبخواهی و یا مربوط به دولت ایشان یا جناحی خاص نیست.

محمد کیانوش راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که موضع سیاسی ایران نسبت به برجام را اعلام کرد اظهار کرد: اروپا و چین و روسیه باید بدانند که  با مشت های گره کرده نمی‌توانند با دیگران دست همکاری دهند . همکاری و هر معامله ای دوطرفه است . موضع امروز روحانی موضعی منطقی، صریح و قاطع و مبتنی بر منافع ملی است.

وی ادامه داد: از برجام خارج نخواهیم شد ، اما اکنون ، از ظرفیت ها و فرصت های موجود در برجام به دلیل بی توجهی طرف مقابل استفاده می‌کنیم .
اگر قرار است برجام  سودی برای ایران نداشته باشد، دلیلی به پایبندی ایران حتی به کلیّت برحام هم نخواهد بود،  البته این به معنای ماجراجویی در عرصه بین المللی هم نباید تلقی گردد .

کیانوش راد تصریح کرد: دلایل روحانی ، دلایل فردی و دلبخواهی و یا مربوط به دولت ایشان یا جناحی خاص نیست. تصور می‌کنم جز افراطی های مخالفِ  دولت که تنها قصدشان تسویه حساب یا تخریب دولت است سعی می‌کنند برعلیه دولت شاخ و شانه بکشند .

وی ادامه داد: اتفاقا مهمترین موفقیت‌های  دولت ، پی گیری درست برنامه‌ها در سیاست خارجی بوده است . سیاست تنش زدایی و رفتار عاقلانه و منعطف دولت ، ضمن ایستادگی بر حقوق ملت ایران قابل توجه است.حق طلبی و ظلم ستیزی ، یکی از پایدارترین هنجارهای خصوصیات روح ایرانی است . ترامپ و مشاورانش از این خصوصیت روح ایرانی غفلت دارند .

این فعال سیاسی افزود: تندروهای افراطی ِ مخالف ِ دولت ،  با امریکا و اسراییل و عربستان هم صدا نشوند . تصمیم نهایی در مورد برجام فراتر از شخص ِ روحانی ، دولت ، و جناح اصلاح طلب و اصول گراست .

وی گفت: مردم  به دقت تصمیمات را زیر نظر دارند ، حتی مخالفان دولت می توانند با نقدها و توصیه های خویش به نهادهای تصمیم ساز کمک نمایند ، اما نتیجه ی تخریب دولت دراین مساله و در این شرایط ، آب به آسیب دشمن ریختن است .

کیانوش راد خاطر نشان کرد: امریکا همه قواعد بین المللی را زیر پا گذاشته است . نظام بین المللی تک قطبی که ترامپ بدنبال آن است ،  بدون چند جانبه گرایی بین المللی و بدون ملاحظه سایر قدرت‌های جهانی مثل چین ، روسیه و اروپا در آینده امریکا را با مشکل توافق با همپیمانان جدید و حتی سنتی خود مواجه می‌کند .

وی در پایان گفت: استنادات حقوقی  دولت به مفاد توافقنامه برجام ، ایستادگی بر منافع قانونی و بین المللی ایران   بازی در زمین دیپلماسی، چیزی که امریکا به دنبال برهم زدن و تحریک ایران است و  دوری از مواضع و ماجراجویی های تحریک آمیز بخش های مختلف نظام ، بدون تردید موجب شکستن اجماع بین المللی علیه ایران در خارج ، و موجب انسجام و همبستگی و ایستادگی مردم در داخل خواهد بود .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا