خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران یک – قطر صفر

تیم ملی فوتبال ایران با شکست یک بر صفر قطر، صعودش را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها قطعی کرد.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در چارچوب جام ملت‌های آسیا امروز (پنج‌شنبه) به مصاف قطر رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. کی روش شاگردانش را با یک تغییر به میدان فرستاده بود و سردار آزمون جای قوچان نژاد را در ترکیب گرفته بود.
ایران با این برد، شش امتیازی شد و به همراه امارات به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و قطر نیز به همراه بحرین از دور مسابقات حذف شد.
نیمه نخست:
اولین کرنر بازی در نخستین دقیقه برای ایران به دست آمد. سید جلال حسینی روی این ضربه کرنر ضربه سر زد اما توپش از بالای دروازه بیرون رفت.
دقیقه 3، مهرداد پولادی از سمت راست دروازه قطر سانتر کرد و سردار آزمون با ضربه سر توپ را به سمت دروازه حریف فرستاد اما قاسم برهان، دروازه‌بان قطر توپ را مهار کرد.
دقیقه 13، قطری‌ها می‌توانستند روی دروازه ایران خطرساز شوند اما ضربه سر مهاجم این تیم را که از داخل محوطه جریمه زده شد، پورعلی‌گنجی به خوبی دفع کرد.
دقیقه 20، باز هم توپ قطری‌ها وارد محوطه جریمه شد و مهاجم این تیم تلاش کرد که با ضربه سر خطر ایجاد کند. در این چالش، سر مهاجم سپیدپوش قطر با صورت پورعلی‌گنجی برخورد کرد و توپ هم به بیرون رفت.
دقیقه 23، اشکان دژاگه از سمت راست به زمین قطر نفوذ کرد و توانست خود را به آستانه محوطه جریمه برساند. او با پاس عرضی خوبی مسعود شجاعی را داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گل‌زنی کرد اما مدافع قطر با هوشمندی مانع شجاعی شد.
دقیقه 29، حاج‌صفی توپ خوبی را روی دروازه قطر فرستاد اما پیش از آزمون، مدافع قطر توپ را زد و به کرنر فرستاد. در ادامه این حرکت هم ضربه کرنر و موج بعدی حمله ایران بی‌اثر بود تا بازی همچنان گل نداشته باشد.
دقیقه 35، مونتاری، مهاجم قطر به دنبال توپ وارد محوطه جریمه ایران شد. در حالی که وریا غفوری توپ را همراهی می کرد تا حقیقی آن را دریافت کند، مونتاری او را شارژ کرد و باعث برخوردش با حقیقی شد. این برخورد باعث شد که دروازه‌بان ایران یک دقیقه به دلیل مصدومیت روی زمین دراز بکشد و پزشکان تیم ملی بر بالین‌اش حاضر شوند.
دقیقه 41، ضبه سر عالی پورعلی‌گنجی را مدافع قطر از روی خط دروازه بیرون کشید تا بهترین فرصت ایران در نیمه نخست از دست برود.
دقیقه 43، دژاگه از روی خط محوطه جریمه و از سمت راست شوت محکمی را روانه دروازه قطر کرد و در حالی که حاج‌صفی هم در آستانه دروازه حضور داشت، توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.
نیمه دوم:
در همان آغاز نیمه دوم، ایران می‌توانست به گل برسد. ضربه کرنری که تیموریان روی دروازه فرستاد با اشتباه دروازه‌بان قطر به سردار آزمون رسید اما ضربه آرام او از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 49، مسعود شجاعی پا به توپ به سمت محوطه جریمه قطر رفت و با دریبل زیبایی مدافع پیش رویش را جا گذاشت اما با خطای او نقش بر زمین شد. ضریه ایستگاهی را جواد نکونام زد اما توپش با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.
ایران یک – قطر صفر؛ دقیقه 52، آندرانیک تیموریان با سماجت توپ را از بازیکنان قطر گرفت و در آستانه محوطه جریمه حریف، آن را به دژاگه سپرد. دژاگه هم با پاس عرضی، سردار آزمون را صاحب توپ کرد. مهاجم جوان تیم ملی ایران با دریافت خوب و یک چرخش استثنایی‌ با قاسم برهان تک‌به‌تک شد و بالاخره دروازه‌بان قطر را تسلیم کرد.
تعویض‌های اجباری؛ دقیقه 60 برای هر دو تیم بدشگون بود. در این دقیقه اسماعیل از قطر مصدوم شد و جای خود را به خلفان ابراهیم داد. در ایران هم سردار آزمون دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت. رضا قوچان‌نژاد به جای آزمون به بازی آمد. آزمون که از این اتفاق بسیار ناراحت بود، بر روی نیمکت تیم ملی، اشک می‌ریخت و خانزاده سعی می‌کرد او را دلداری دهد.
دقیقه 68، قوچان‌نژاد روی پاس دژاگه پشت محوطه جریمه قطر صاحب توپ شد و مدافع روبرویی‌اش را کنار زد اما شوتش آرام و خارج از چارچوب بود.
دقیقه 74، دژاگه روی اشتباه مدافع قطر توپ بادآورده‌ای را به دست آورد و تقریبا با برهان تک‌به‌تک شد اما شوتش ضعیف بود و دروازه‌بان آن را مهار کرد.
دقیقه 86، ایران در ادامه ضد حمله های خود باز هم موقعیت گلزنی به دست آورد اما حاج صفی پس از عبور از چند بازیکن قطر ضربه اش را به دست دروازه بان قطر زد.
دقیقه 92، مهاجم قطر با ضربه سر توپ را به تیر دروازه ایران زد اما کمک داور پرچمش را به نشانه آفساید بالا برده بود.
دقیقه 94، پاس بلند هوایی به محوطه شش قدم را حقیقی بالاتر از مهاجم قطر جمع کرد اما برخورد این دو نفر باعث شد تا بازی لحظاتی به جنجال کشیده شود.
روشن ایرماتف، سرانجام در دقیقه 97 سوت پایان بازی را به صدا در آورد تا ایران در کنار استرالیا، چین، کره جنوبی و امارات شش امتیازی شده و به مرحله بعد راه پیدا کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا