خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاج: گزینه‌ی سرمربی‌گری تیم ملی در حال پیگیری مسابقات لیگ برتر است

‘مهدی تاج’ رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید گزینه مورد نظر سرمربی‌گری تیم ملی در حال بررسی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان خرسان رضوی ظهر امروز (پنج‌شنبه) اظهار کرد: ما با کی‌روش پیشرفت‌هایی داشتیم و باید سرمربی آینده تیم ملی کسی باشد که در راستای پیشرفت فوتبال ما قدم بردارد. ما عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداریم اما سعی می‌کنیم تا در فیفادی آینده سرمربی تیم ملی مشخص شده باشد. مردم بدانند گزینه مورد نظر ما در حال پیگیری مسابقات لیگ برتر است و به این شکل نیست از فوتبال ایران دور باشد.

او درباره زلاتکو کرانچار سرمربی برکنار شده تیم ملی امید گفت: باید از او تشکر کنیم. با کرانچار یک توافق خوب داشتیم. قرار شد فقط دو ماه از حقوقش را پرداخت کنیم. این مساله زرنگی ما نبود و بزرگی زلاتکو کرانچار بود. بزودی با یک سرمربی ایرانی به توافق خواهیم رسید و الان اسم او را اعلام نخواهم کرد.

تاج افزود: ما در این سال‌ها در فدراسیون توانستیم موفق عمل کنیم و با کی‌روش هم در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم. فقط تیم ملی امید مانده است که به امید خدا با یک برنامه‌ریزی درست بتوانیم حسرت چهل و چهار ساله را به پایان ببریم.

او درباره تیم داماش گیلان و خبری مبنی بر عدم حضور این تیم در فینال جام حذفی گفت: در این باره چیزی نشنیده‌ام.

 

تاج همچنین در مجمع انتخاباتی هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص این که کشور باید در مقابل مشکلات آرایش دفاعی مناسبی به خود بگیرد، باید بگویم که در حال حاضر در این امر باید تدبیر بیشتری نیز در فدراسیون صورت گیرد. با این وجود نیاز به یک مدیر مدبر وجود دارد که بتواند در چنین شرایطی ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با پول قرارداد سه بازیکن قطری فدراسیون را اداره می‌کنیم. ۸ سال است که آقای آسیا هستیم و باید بتوانیم این روند را ادامه دهیم. در فوتسال سوم جهان، در فوتبال بانوان دوم آسیا و در فوتبال ساحلی دوم جهان هستیم.

تاج ادامه داد: ۸ داور بین‌المللی داریم. در آسیا علی‌رغم این‌که نتایج مطلوبی کسب نکردیم، در ابتدا ۴ نماینده و در سال گذشته یک نماینده در فینال داشتیم.

وی افزود: بحث درآمد زایی بحث جالب و غیر قابل انکار است و باید تلاش کنیم با یک برنامه‌ریزی منظم پولی که در فوتبال همانند حق پخش تلویزیون و تبلیغات دور زمین است را مدیریت کنیم. در حال حاضر همانند یک تاکسی هستیم که ۶۰ درصد مسافران را رایگان می‌بریم.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص را اجرا کنیم. با ۱۶ سرمربی لیگ برتر در این خصوص جلسه گذاشتیم. باید از اعزام‌های غیرضروری همانند اعزام باشگاه‌ها به کشورهای خارجی مانند ترکیه خودداری کنیم. شورای برون مرزی را محدود کرده‌ایم تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنیم و فقط مسابقات رسمی را برگزار کنیم.

وی افزود: باید از صحبت‌های حاشیه‌ای که در رسانه‌های دشمن بازتاب پیدا می‌کند، جلوگیری کنیم. در این خصوص همه باید رعایت کنند تا دیگر در دادگاه‌های ورزشی بین‌المللی پرونده‌ای نداشته باشیم.

تاج ادامه داد: هفته آتی با وزیر ورزش‌وجوانان برای جلوگیری از باز شدن پرونده‌های ایران در دادگاه‌های ورزشی جلسه‌ای خواهیم داشت.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در داوران و بازیکنان دارد. حق اعتراض برای تمام کاندیداها قابل رسیدگی است، اما باید به فوتبال و انتخابات احترام بگذاریم. اصفهان منابع و صنایع زیادی دارد، در حالی که خراسان چنین منابعی برای سرمایه گذاری در فوتبال ندارد. باید مدیر فوتبال استان بتواند از سایر منابع به خوبی استفاده کند. خراسان رضوی یک از بازوان خوب فدراسیون محسوب می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا