خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر موگرینی درباره‌ی کاهش تعهدات برجامی ایران

‘فدریکا موگرینی’ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه به شخصه نسبت به تحولات اخیر پیرامون برجام نگران است، گفت: حفظ توافق هسته‌ای مسئله‌ای مربوط به امنیت ما و جهان است.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست اتحادیه اروپا در رومانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: شما احتمالاً بیانیه مشترک ما با وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان را دیده‌اید. من به شخصه به شدت نسبت به این تحولات اخیر نگران هستم.

موگرینی ادامه داد: ما به‌طور کامل به اجرای دقیق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد هستیم. این مسئله‌ای مربوط به امنیت ما و امنیت تمام جهان است. سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در عدم اشاعه کماکان یکی از اولویت‌های اصلی ما باقی خواهد ماند.

وی همچنین گفت: ما تاکنون شاهد پایبندی کامل ایران به تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش ذیل برجام بوده‌ایم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به نظارت بر اجرای این تعهدات هسته‌ای ادامه خواهد داد و ما از طریق ارزیابی‌های آژانس که همچنان ادامه‌دار خواهد بود، به نظارت بر پایبندی ایران به برجام ادامه خواهیم داد؛  بنابراین، من امیدوارم که تعهد صد درصدی ما به برجام برای حفظ این توافق مهم، کماکان به حفظ آن در آینده کمک کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا