خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور معنادار آیت الله صافی گلپایگانی در بیت سیدحسن

آیت الله صافی گلپایگانی با حضور در بیت نوه امام خمینی در قم با وی دیدار کرد.

به گزارش جماران در این دیدار که سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند، آیت الله صافی گلپایگانی با آرزوی توفیق برای بیت امام راحل اظهار داشت: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.

این مرجع تقلید افزود: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد.

آیت الله صافی همچنین آرزو کرد که ان شاء الله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می داند و شما نمی دانید). اشاره کرد و گفت: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.

آیت الله صافی سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم گفت: مردم شما را می شناسند، مسائل را می دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

این مرجع عالیقدر تقلید سپس اظهار داشت: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می کنند و ان شاء الله بعدها هم اینگونه خواهد بود.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کرد: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد. من به شما بسیار علاقه مندم.

این مرجع تقلید به ذکر یاد و خاطره امام خمینی پرداخت و فقدان ایشان را ضایعه ای سنگین خواند و گفت: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می شود.

آیت الله صافی در پایان این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله(عج) از خداوند خواستار شد.

سید حسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از حضور آیت الله صافى گلپایگانى گفت: بى تردید حمایت ها و الطاف جنابعالى همیشه از جمله مهم ترین عواملى بوده است که بدخواهان را نا امید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است.

وى افزود: پشت گرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین ترى را نسبت به حفظ ارزشهاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم.

یادگار امام خطاب به این مرجع عالیقدر تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى ها نرنجیم و از خوبى ها مغرور نشویم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا