خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ورزش: استقلال و پرسپولیس را از بودجه دولتی بی‌نیاز کردیم

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش می‌گوید: با اقدامات انجام شده در 2 سال گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را از بودجه های دولتی بی نیاز کردیم.

«مسعود سلطانی فر» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 2 سال گذشته وضعیت سرخآبی ها به طور چشمگیری سروسامان پیدا کرده و بیشتر بدهی های آنها پرداخت شده است.
وی افزود: موضوع بودجه و حامی مالی این 2 باشگاه را به گونه ای حل کردیم که بدون کمک دولتی و تنها با تکیه بر کمک های مردمی و تبلیغات هزینه های خود را تامین می کنند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در مدت 2 سال، سامان دهی لازم را در ساختار باشگاه ها انجام دادیم و در نشست های مختلفی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم، نسبت به حسابرسی این 2 باشگاه شفاف سازی صورت گرفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به تصمیم دولت در واگذاری دو تیم بزرگ ایران به بخش خصوصی تاکید کرد: در کمیسیون اصل 44 موضوع واگذاری 2 باشگاه بزرگ فوتبال براساس مصوبه دولت و تکلیفی که در قانون بودجه بر عهده وزارت ورزش و فرا بورس قرار گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانی فر ادامه داد: در این جلسه به طور رسمی اعلام کردم که سیاست دولت و وزارت ورزش، واگذاری سرخآبی ها براساس مصوبه دولت است. این کار به خاطر الزامات بین المللی و تقویت 2 باشگاه انجام می شود زیرا اگر خصوصی سازی انجام گیرد، بدون شک رشد و توسعه نیز بدنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه ای که در کمیسیون اصل 44 برگزار کردیم و نمایندگانی از چند نهاد مانند مرکز پژوهش های مجلس، بورس، فرابورس، دیوان محاسبات، سازمان خصوصی سازی و جمعی از نمایندگان مجلس حضور داشتند، معاون قهرمانی وزارت ورزش را مامور کردیم تا روند واگذاری این 2 باشگاه به بخش خصوصی را به طور جدی پیگیری کند.

** امیدواریم تا پایان سال ۹۸ استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: هر یک روزی که زودتر کار خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ کشورمان انجام شود مورد استقبال وزارت ورزش و دولت است.

وی اظهار داشت: من به طور رسمی اعلام می ‌کنم که نظر دولت و وزارت ورزش و جوانان این است که هرچه سریع ‌تر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند و هر یک روزی که زودتر این اتفاق بیفتد بیشتر مورد استقبال ماست. هم از جهت الزامات بین‌المللی به این موضوع اصرار داریم هم فکر می‌کنیم باشگاه‌هایی که خصوصی باشند فرایند رشد و توسعه خود را بهتر طی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خمیر مایه اصلی فوتبال کشور هستند و با خصوصی شدن حتماً می‌توانند در خصوص آموزش پایه تیم‌های خود کارهای اساسی‌تری انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان، اضافه کرد: به نسبت دو سال و نیم قبل که مسئولیت ورزش کشور را در دست گرفتیم امروز این دو باشگاه وضعیت بسیار بهتری دارند. بحث تأمین منابع مالی آنها از اسپانسرینگ و تبلیغات آنها بدون وابستگی به بودجه دولتی ساماندهی شده است. همچنین در زمینه مالیاتشان نشست‌های مختلفی با سازمان مالیاتی داشتیم و شفاف سازی کامل انجام دادیم تا با این شفاف سازی بخش مهمی از مشکلات آنها حل شود.

سلطانی‌فر در ادامه، خاطر نشان کرد: مقرر شده است کمیته ویژه‌ای متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان سازمان فرابورس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود تا با برگزاری جلسات مستمر هفتگی موضوع واگذاری این دو باشگاه را پیگیری کنند تا به امید خدا کل این فرایند در سال ۹۸ انجام و استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا