خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ائمه جمعه درباره‌ی کاهش تعهدات برجامی چه گفتند؟

ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه‌های نماز جمعه به کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این‌که هر وقت با قدرت آمدیم دشمنان سست شدند و هر وقت  ما شل گرفته‌ایم، آن‌ها با قلدری آمده‌اند، تصریح کرد: بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام، امری درست و زیبا بود و به‌خوبی قدرت کشورمان را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، در ادامه با اشاره به این‌که باید به دنبال آن باشیم که چرا اروپا بازی درمی‌آورد، عنوان کرد: تمامی این کشورها یک‌چیز مشابه هستند در چند شکل؛ نظام سرمایه‌داری نظام دزدی است.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه مگر کشور فرانسه کم از کشور الجزایر دزدید و دست به کشتار یک‌میلیون الجزایری زد، ابراز کرد: اسم‌ها عوض‌شده وگرنه آمریکا همان فرانسه است، فرانسه همان آمریکا است و هر دویشان انگلیس هستند زیرا نظام سرمایه‌داری و چپاول است.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه با یک تلفن ترامپ پول مردم عربستان سعودی را می‌دزدد، خاطرنشان کرد: در چنین نظامی شرف، دین، اخلاق و هر چیزی سرمایه است و در طول تاریخ همواره شاهد چنین اقداماتی از سوی این کشورها بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه یک سال ملت صبور کشورمان صبر کرد، اضافه کرد: اگر اقدام نکنیم حالا حالاها اروپا تغییر نمی‌کند اما یک خبر پخش شد حال لحن ترامپ هم در حال تغییر است.

نعیم‌آبادی گفت: امروز به‌عنوان حمایت از مجموعه دولت و حرکت خوبی که در پاسخ به ندای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری صورت گرفت، در سراسر هرمزگان به راهپیمایی خواهیم پرداخت.

امام جمعه شیراز: کار امروز دولت مورد تأیید تمامی جریان‌هاست

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ۶۰ روز فرصت دادیم که اگر تعهدات اروپا اجرایی نشود ما نیز به موضوعات هسته‌ای صلح آمیز بازخواهیم گشت، اعلام کرده‌ایم که غنی سازی را ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شیراز با بیان این‌که ملت اجازه مذاکره دادند اما آماده حرکت انقلابی هستند، گفت: آمریکا از برجام خارج شده و ۴ کشور دیگر نیز چنان که باید رفتار نکردند به خصوص ۳ کشور اروپایی که همیشه با آمریکا همراه بودند.

دژکام تصریح کرد: رفتار آنها به گونه‌ای بود که ترامپ را بیاورند اما رسماً نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفت که اگر کشورهای اروپایی به وعده‌های خود عمل کند ایران هم پایبند است اما درمانده نیستیم، زیرا تکنولوژی هسته‌ای داخلی و بومی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: کار امروز دولت مورد تأیید تمامی جریان‌هاست، اگر امکان اقدام مذاکره و آرام را برای دولت ایجاد کرده‌ایم این ملت زمینه اقدام انقلابی را به روی خود نمی‌بندد، این ملت همان شهید داده‌ها هستند.

امام جمعه شیراز  در بخشی از سخنانش با اشاره به گرانی‌های امروز گفت: همه این مشکلات به دلیل تحریم نیست، بلکه به دلیل ضعف در مدیریت نیز هست که از جمله آنها قانون مسکن است که اجرایی نشد و امروز شاهد افزایش بسیار کرایه و نرخ مسکن هستند، چرا مالیات مسکن اجرایی نمی‌شود؟

امام جمعه زنجان: پاسداری از گفتمان انقلاب با روحیه انقلابی امکان‌پذیر است

امام جمعه زنجان گفت: پاسداری از گفتمان انقلاب با روحیه انقلابی امکان‌پذیر است.

بآیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان، اظهار کرد: در هفته پیش‌رو سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای بزرگ را داریم که قدرت امامت و ولایت را به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به این‌که بیشترین هجمه‌های دشمن به ستون خیمه انقلاب است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن برای جایگاه ولایت فقیه شبهه‌هایی که ایجاد می‌کند، این موضوع نشان می‌دهد دشمن از این منظر احساس خطر کرده است.

خطیب نماز جمعه زنجان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی به روحیه انقلابی در بین مردم دارند. اگر در گفتمان انقلاب ثابت قدم ماندیم قدرت و صلابت و استقلال ما حفظ می‌شود.

امام جمعه زنجان یادآور شد: قدم اول دشمن در آرایش جنگی فروپاشی اقتصاد کشور و سپس خسته کردن مردم در پاسداری از انقلاب و نظام است اما مقام معظم رهبری همواره هوشیار، بیدار و عالمانه هشدارهایی لازم را به مردم، مسئولان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ارائه فرمودند و ما باید حواسمان جمع باشند.

وی افزود: بعضی‌ها دانسته و برخی در سایه غفلت، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ برخی کالاها که در داخل تولید می‌شود نباید افزایش قیمت غیرمعقول داشته باشد؛ در این بین نگرانی مردم این است که نظارت‌ها دستگاه مسئول کم و مجازات مفسدان اندک است.

وی به اقدام مسئولان آلمان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: صدر اعظم آلمان بخشنامه‌ای صادر کرده که از غذاخوری‌های حلال گوشت در ماه رمضان مالیات نگیرند تا روزه‌داران آسوده باشند.

خاتمی خاطرنشان کرد: حواسمان باشد دشمن، دشمن است و اعتماد به آمریکا از ابتدا اشتباه بود. هر وقت در مقابل دشمن محکم ایستادیم عقب نشینی کرده است. در مقابل دشمنان باید یک صدا از همه اقشار مردم دربیاید و با تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه امروز هم در پاسخ به عهدشکنی آمریکا هم‌نوا با کل کشور در حفظ آرمان‌های انقلاب خواهیم ایستاد.

روزه‌داران زنجانی امروز هم‌ صدا با مردم سراسر کشور، پس از اقامه نماز جمعه، در پاسخ به عهدشکنی آمریکا و حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی راهپیمایی کردند.

تجلیل امام جمعه سمنان از توقف برخی تعهدات برجامی ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بیانیه شورای عالی امنیت ملی و توقف برخی تعهدات ایران در برجام را اقدامی ارزشمند از سوی دولت جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان اظهار کرد: مردم انقلابی ایران از این بیانیه و کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از آمریکا به عنوان یک کشور بدعهد و دشمن دیرینه جمهوری اسلامی نام برد و افزود: در مقابل دشمن بدعهدی چون امریکا نباید عقب‌نشینی کرد.

امام جمعه سمنان با تقدیر و حمایت از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری فرزانه انقلاب اخیرا در  محفل انس با قرآن تاکید فرمودند یگانه راه پیروزی در برابر استکبار جهانخوار ایستادگی و مقاومت است.

وی با اشاره به آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) افزود: دین مبین اسلام از ما، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را می‌طلبد و با همین مقاومت است که به پیروزی در برابر استکبار خواهیم رسید.

شاهچراغی با بیان این‌که در جنگ تحمیلی نیز با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن به پیروزی نهایی رسیدیم، خاطرنشان کرد: در برابر یک دشمن بدعهد مثل آمریکا باید ایستاد و عقب‌نشینی نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکایی‌ها از برجام گفت: آمریکا یک سال است که از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی نیز در این یک سال هیچ کاری از پیش نبردند.

امام جمعه زاهدان: مردم ایران دیگر اعتماد به بد عهدی‌های آمریکا نمی‌کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: هدف ترامپ از این‌گونه حرف ها و رفتارها، ناامید کردن جمهوری اسلامی ایران و وابستگی به آن کشور است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام مصطفی محامی ظهر امروز در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود: نسبت به برجام تا زمانی که منافعی برای ملت ایران داشته باشد پایبند هستیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه با بیان این‌که آمریکا و اسرائیل جز خیانت به کل دنیا هیچ کاری نکردند، گفت: با خروج ایران از برجام بار دیگر به کل دنیا ثابت کنیم که نمی‌توان به آمریکا و اروپا اعتماد کرد .

محامی اظهار کرد: آمریکا مجدد خواهان مذاکره با کشور ماست، اما نمی‌داند این مردم سختی بسیار کشیده‌اند و پای خون شهدای خودشان ایستاده‌اند و دیگر اعتماد به بد عهدی‌های آنها نمی‌کنند.

محامی افزود: در چند روز گذشته دشمن آرایش جنگی برای کشور ما گرفته است و در برابر ما صف کشیده است و ما باید متحد باشیم و در پشت سر فرمانده کل قوا متحد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان گفت: در جلساتی که پای درد دل مردم می‌نشینیم مردم از مشکلات معیشتی گله مند هستند و مردم این تقاضا را از مسؤولان دارند که ارتباط خود را مردم بیشتر کنند و تلاش کنند تا این گرفتاری ها و مشکلات برطرف شود .

وی ادامه داد: مسؤولان ما باید بدانند که خدمتگزار ملت هستند و نباید از هیچ گونه تلاشی برای این مردم کوتاهی کنند.

امام جمعه شهرکرد: امروز آمریکا ضعیف، پوچ و توخالی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز آمریکا قصد دارد بیان کند کدخدای سابق است ولی آمریکای امروز با گذشته متفاوت است زیرا ضعیف، پوچ و توخالی است که برخی از کشورها را با عربده‌های خود می‌ترساند و با مقاومتی که به برکت و اقتدار ایران شکل گرفته توان تحمیل بر کشور را ندارند، بنابراین انقلاب اسلامی تا جایی پیش می‌رود که آن‌ها را نابود کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام 20 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به این‌که ماه رمضان بهترین فصل برای دعا کردن است، و با اشاره به مسئله برجام، اظهار کرد: انتظار مردم برای راهپیمایی امروز این است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرده و تکلیف برجام هر چه سریع‌تر روشن شود تا کشور معطل نماند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقام معظم رهبری در آن زمان مسئله اقتصاد مقاومتی را به منظور تکیه بر داخل کشور مطرح کردند، که متاسفانه برخی به راه دیگری رفتند و نتیجه آن امروزه مشخص است، بنابراین انتظار می‌رود در این اجتماع بزرگ که لبیک به دعوت شورای عالی امنیت ملی بوده هرچه سریع‌تر تکلیف برجام روشن شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که 23 اردیبهشت‌ماه، سالروز لغو کاپیتولاسیون است، تصریح کرد: این امر قرارداد ننگینی بود که آمریکا بر ایران تحمیل کرد و خوی استکباری بوده که اکنون نیز وجود دارد.

نکونام در ادامه با بیان این‌که دولتمردان بیان می‌کنند که کنترل بازار صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مردم احساس می‌کنند که کنترل و مدیریت لازم اعمال نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید در برابر افرادی که احتکار و دلال‌بازی می‌کنند اقتدار نشان داد، دولت و مسئولان سران قوا با یکدیگر هماهنگی دارند، بنابراین لازم است نابسامانی‌ها در بازار کنترل شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کشور غنی از امکانات است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد که امید است با همکاری و همراهی مردم مشکلات برطرف ‌شود.

امام جمعه ارومیه: حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود

امام جمعه ارومیه گفت: لزوم کنترل قیمت ها در کشور احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: لزوم کنترل قیمت‌ها درکشور احساس می‌شود و در شرایط اقتصادی کنونی باید وضعیت معیشتی مردم نیز مدنظر قرار گیرد.

قریشی بااشاره به این‌که پرخاشگری و بی‌ادبی نباید دراستان نهادینه شود تصریح کرد: مسئولان استانی باید آبروی استان راحفظ کرده و نباید مسائل داخل استان را در سطح ملی مطرح کنند.

وی اظهار کرد: رسانه‌های استان درشرایط فعلی باید نسبت به ایجاد آرامش و صلح در فضای مجازی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بااشاره به این‌که حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و برهمگان حفظ حرمت این ماه واجب است، یاد آورشد: مسئولان آموزش وپرورش  نیز نسبت به روزه خواری در مدارس بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد:  جمع خوانی قران کریم در ماه مبارک رمضان از بهترین کارهاست و حضور مسئولان دراین جمع خوانی می‌تواند اثرات مثبتی رابه همراه داشته باشد.

امام جمعه موقت ورامین: غربی‌ها بدانند دوران صبر و حوصله ملت ایران به پایان رسیده است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین به پیام تظاهرات مردمی به غربی‌ها و آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: غربی‌ها با این مهلت ۲ ماهه می‌دانند، دیگر دوران صبر و حوصله ملت ایران و نظام اسلامی به پایان رسیده است و در صورت عمل نکردن به تعهدات خود در برجام، ملت ایران گام‌های بعدی را بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امام  جمعه موقت ورامین افزود: آمریکایی‌های مستکبر بدانند، یک سال پس از خروج آن ها از برجام همچنان ملت ایران در برابر آن ها ایستاده‌اند و آمریکا هرگز نخواهد توانست مقاومت ملت ایران را بشکند و یقین بداند، ملت ایران همانند ۴۰ سال گذشته آمریکا را به زانو در خواهد آورد.

وی به اظهارات ترامپ مبنی بر این‌که دوست دارد، مسئولان ایران با او تماس بگیرند، اشاره کرد و گفت: مقامات ایران دائماً با ترامپ در حال تماس هستند، ولی او به گوش نیست.

محمودی ادامه داد: در عراق با ترامپ تماس گرفتند و نتیجه آن شد، که به گفته خود ترامپ ۷ تریلیون دلار در عراق خرج کردند، اما باید شبانه و مخفیانه به عراق رفته و بازگردند، در سوریه تماس گرفتند و داعش را شکست دادند و ثابت کردند، گروه‌های تکفیری که این همه خرج آنها کردید، توان مقاومت در برابر جبهه مقاومت را ندارند و در فلسطین نیز در همین هفته با ترامپ تماس گرفتند و پس از تعرض صهیونیست‌ها، اقدام به موشک باران مواضع صهیونیست‌ها کردند و تا برد موشک‌ها به ۴۰ کیلومتر رسید، صهیونیست‌ها تسلیم شدند.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به پاسخ مناسب سردار سلیمانی به تماس آمریکایی‌ها گفت: رئیس سابق سیا اعتراف کرد، که سردار سلیمانی نامه سیا را باز نکرده بازگرداند.

وی پیام تظاهرات مردمی در حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی به مسئولان کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگرچه انتظار برخورد قاطع‌تر در برابر بی‌تعهدی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها داشتیم، اما صدور بیانیه شورای عالی امنیت ملی را به فال نیک می‌گیریم و از مسئولان کشور می‌خواهیم، تصمیمات اتخاذ شده را با قدرت و صلابت اجرایی کنند.

امام جمعه اصفهان: ناو میلیاردی آمریکا با یک موشک نابود می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ناوگان میلیاردی آمریکایی‌ها با یک موشک نابود می‌شود البته اگر بخواهند اقدامی انجام دهند با ده‌ها موشک مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: حدود ۶۰۰ راکت به سمت تلاویو از سمت عزیزان فلسطینی پرتاب شد که در نتیجه صهیونیست‌ها متوجه شدند گنبد آهنین آن‌ها به درد نمی‌خورد.

وی افزود: این اتفاق از نظر ما یک پیروزی بود و البته حماس اعلام کرد که اگر آتش بس اعلام نکرده بودند موشک‌های بیشتری به سمت آن‌ها پرتاب شده بود.

طباطبایی نژاد گفت: عده اندکی از مسلمانان که در نزدیکی صهیونیست ها هستند پوزه اسرائیلی‌ را به با کمک خداوند به خاک خواهند مالید.

وی اظهار کرد: ما باید به قرآن گوش دهیم که می‌فرماید اگر مومن باشید، شما بالاتر هستید. نترسید و سست نشوید” بنابراین تا شنیدیم ناوگان جنگی آمریکا در خلیج فارس است نباید بترسیم که اگر ترسیدیم مومن نیستیم.

امام جمعه اصفهان افزود: ناو آبراهام لینکن به نقاط مختلف جهان  می‌رود و خرج این ناو را آمریکا نمی دهد بلکه امارات متحده عربی و بقیه کشورهای مطیع ایالات متحده این مخارج را تامین می کنند.

وی درباره حرکت ناو ابراهام لینکن به سمت خلیج‌فارس، گفت: ناوگان میلیاردی آن‌ها با یک موشک می شود البته اگر بخواهند اقدامی انجام دهند با ده‌ها موشک تهدید خواهند شد چرا که در آن زمان دیگر دست مسئولان نیست که بخواهند محتاطانه کاری انجام دهند و دست رهبر عزیزمان است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در هفته گذشته شورای امنیت و رئیس جمهور کار پسندیده‌ای انجام دادند و برای اعضای برجام مهلت ۶۰ روزه تعیین کردند. در صورت ادامه کوتاهی از سمت آن‌ها پای دستور آن‌ها نخواهیم ایستاد. حدی که برای ما برجام تعیین کرده است در صورت ادامه کوتاهی کشورهای عضو برجام ما از بخشی از تعهدات خودمان دست خواهیم کشید و این اقدام قانونی خواهد بود.

وی گفت: در قرآن هم آمده است اگر با کسی عهدی بستید به آن پایبند باشید اما اگر طرف مقابل به تعهد خود عمل نکرد از تعهد دست بکشید و تعهد خود را بشکنید.

امام جمعه ایلام: تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی امیدوار کننده است

امام جمعه ایلام گفت: خوشبختانه حرکت اخیر شورای عالی امنیت ملی هرچند حداقلی اما امیدوارکننده بود چرا که اگر قرار باشد حرکتی انجام دهیم چرا انقلابی نباشد؟

به گزارش ایسنا، «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه ، اقدام اخیر شورای امنیت ملی را امیدوارکننده اما ناکافی دانست و اظهار کرد: برحام معاهده‌ای بود که جمهوری اسلامی با کشورهای 1+5 امضاء و سازمان ملل آن را تضمین کرد و هر چند نتیجه خوبی نداشت اما تجربه‌ی خوبی بود که نشان داد دشمن قابل اعتماد نیست.

وی با بازخوانی نامه‌ی 53 نهج‌البلاغه و فرمایشات امام راحل درباره سوء ظن داشتن به دشمن، گفت: قرآن ما را در برابر دشمن به صبر و تقوا توصیه می‌کند و راه پیروزی هم همین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: آمریکا گستاخانه از برجام خارج شد و طرف‌های اروپابی از ما وقت گرفتند و وعده‌ی سر خرمن دادند که خوشبختانه حرکت اخیر شورای عالی امنیت ملی هرچند حداقلی اما امیدوارکننده بود چرا که اگر قرار باشد حرکتی انجام دهیم چرا انقلابی نباشد؟ چون مردم انتظار دارند غنی‌سازی 20 درصد از سرگرفته شود و آب سنگین اراک راه‌اندازی شود.

امام جمعه ایلام با قدردانی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که واکنش مردم را در سراسر اخیر به این اقدام شورای عالی امنیت ملی نشان داد، تصریح کرد: دشمن بداند مردم و مسئولان در برابر آمریکا و اسرائیل  ید واحده هستند و تمام توطئه‌های آنان خنثی خواهد شد.

امام جمعه بوشهر: اتحاد ملّی مبتنی بر ولایت عنصر اساسی شکست دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اتحاد ملّی مبتنی بر ولایت  و اطاعت از فرامین ولی فقیه عنصر اساسی شکست دشمن است.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: آمریکا کشوری جنایتکار و خائن است که حتی به عهد و پیمان‌های خود متعهد نبوده و همواره به دنبال منافع رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان این‌که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند، تاکید کرد: تنها راه مقابله در زمان جنگ اقتصادی توکل بر خدا، تکیه بر اقتدار مردم و توانایی جوانان و هم‌چنین اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: وحدت ملّی، اعتماد به جوانان و تکیه بر توان مردم تنها راه رهایی از مشکلات است.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق و دانش بنیان بر اساس رشد علمی و توان جوانان نخبه ایرانی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کرده و با اقتدار در مقابل دشمن ایستادگی نماییم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جامعه فرهنگیان کشور افزود: اتحاد ملّی مبتنی بر ولایت و اطاعت از فرامین ولی فقیه عنصر اساسی شکست دشمن می باشد.

صفایی بوشهری در ادامه یادآور شد: اخیراً تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده استان بوشهر در منطقه ویژه پارس جنوبی از کار بیکار شده‌اند که در این خصوص از وزارت نفت می‌خواهیم از این تصمیم صرف نظر کرده و جوانان مذکور را به کار برگردانند.

امام جمعه بجنورد: عهدشکنی دشمنان در برجام، عهد شکنی ایران را به همراه خواهد داشت

امام جمعه بجنورد گفت: عهدشکنی دشمنان در برجام، عهدشکنی ایران را نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به این‌که پاسخ پرتاب کلوخ به سمت ایران، سنگ خواهد بود، اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا و دیگر دشمنان داده است و با قاطعیت اعلام می‌کنیم که اگر امضا کنندگان برجام، به پیمان‌های خود پایبند نباشند به طور قطع پاسخ‌های بسیار کوبنده‌ای از ملت ایران دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که براساس اسلام و قرآن پاسخ دشمنان انقلاب اسلامی را خواهیم داد، در رابطه با هدف از توافق برجام، تصریح کرد: در این معاهده به دنبال این بودیم که دنیا بداند ما به دنبال جنگ نیستیم، اما اگر الان بخواهند شاخ و شانه بکشند به طور قطع برخورد جدی با آنان خواهد شد.

یعقوبی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در ابتدا تاکید داشتند که نباید به دشمنان انقلاب اسلامی اعتماد کرد، اظهار کرد: ما صادقانه در این راه پیش رفتیم و صداقت خود را به دنیا نشان دادیم اما اگر دشمنان انقلاب اسلامی بخواهند لج بازی کنند بنا بر گفته مقام معظم رهبری، برجام را آتش خواهیم زد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ملت ایران پشت دولت و شورای امنیت ملی هستند و هیچ‌گاه دولت و نظام خود را تنها نمی‌گذارند و دشمنان باید از خشم و ناراحتی این ملت بترسند، همان‌طور که در هشت سال جنگ تحمیلی این مسئله برای دشمنان انقلاب اسلامی روشن شده است.

امام جمعه مشهد: مردم چهل سال نشان دادند با آمریکا آشتی نمی‌کنند

امام جمعه مشهد گفت: با توجه به تجربه برجام باید باید غنی‌سازی 20 درصد را برگردانید، سانتریفیوژهای کنار زده را سر جایش بگذارید، آب سنگین اراک را راه بیاندازید و با قدرت به میدان بیایید و مردم هم پشت سر شما هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد، با بیان این‌که «ماه مبارک رمضان، ماه آرایش جنگی با دشمن است»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به ما اعلام جنگ کرده و باید در برابر دشمن آرایش جنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که «جنگ دشمن، اقتصادی است»، ادامه داد: این‌گونه نیست که مردم در ماه مبارک رمضان تنها برای انجام عبادت خدا روزه بگیرند، بلکه جامعه روزه دارد. تنها افراد، صائم نیستند و جامعه صائم است، لذا کسی که علنی روزه می‌خورد در حقیقت وحدت اجتماعی را در روزه‌داری می‌شکند.

وی با تأکید بر این‌که «جامعه روزه‌دار است»، خاطرنشان کرد: کسی که علناً روزه می‌خورد، هنجارشکن اجتماعی است. طبق قانون باید با او برخورد شده و تحت تعقیب قرار گیرد. در قانون پیشگیری از جرم آمده است که از هر نوع تظاهر به جرمی باید پیشگیری شود و روزه‌خوار به یک ناهنجاری اجتماعی دست می‌زند و باید پیشگیری شود.

علم‌الهدی افزود: امروز اگر بناست جامعه ما در مقابل دشمنی که با جنگ نرم، جنگ اقتصادی را شروع کرده است آرایش جنگی داشته باشد، باید مدیران و مسئولان جلوتر از مردم در آرایش جنگی شرکت کرده و آن را مدیریت کنند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که «مردم چهل سال نشان دادند با آمریکا آشتی نکرده و از استکبارستیزی دست بر نمی‌دارند»، خاطرنشان کرد: این مردم منتظر آن آقایی هستند که سفره استکبار را جمع می‌کند و به دلیل این‌که منتظر او هستند با مستکبر یکی نمی‌شوند و معامله نمی‌کنند. مردم در این آرایش جنگی حضور دارند و ایستادند و مسئولان ما باید بیاستند و مرد و مردانه جلودار مردم شوند و این آرایش جنگی را فرماندهی کنند و بر این اساس در مقابله با دشمن حرکت کنند.

وی عنوان کرد: طبیعی است که این آرایش جنگ حرکت‌هایی لازم دارد. مقام معظم رهبری فرمودند تولید باید رونق پیدا کند. با وجود بارندگی‌ها و نعمت‌هایی که ذات مقدس پروردگار بر ما نازل کرده است بیایید مسئله کشاورزی و دامداری را مدیریت کنید تا ما به محصولات کشاورزی و گوشت وارداتی وابسته نباشیم و این آرایش جنگی اقتضا می‌کند واردات و در درجه اول واردات کالاهای اساسی را کم کنیم.

امام جمعه موقت قم: آمریکا پیمان‌شکن‌ترین دولت در جهان است

امام جمعه موقت قم با بیان این‌که دشمن آرزوی شکست اسلام  و انقلاب اسلامی را به گور می‌برد، گفت: پسابرجام نیز نشان دهنده این بود که آمریکا پیمان‌شکن‌ترین دولت در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به تداوم دشمنی‌های آمریکا تاکید کرد: مردم روزه‌دار بعد از نماز جمعه در راهپیمایی حضور پیدا می کنند و پاسخ یاوه گویی‌های دشمنان را می دهند.

وی افزود: رویدادهای اخیر نشان داد، سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت در یک امتحان بزرگ مردود شدند، از این رو ملت‌های مظلوم، نگاهی پوشالی به این سازمان‌ها نداشته باشند.

اعرافی عنوان کرد: برجام قصه طولانی ولی پرغصه ای دارد؛ پسابرجام نیز نشان دهنده این بود که آمریکا پیمان‌شکن‌ترین دولت در جهان است، همه ما باید در برابر این بدعهدی‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

وی گفت:هم‌چنین پسابرجام نشان داد رهبر انقلاب تا چه اندازه صبور، بردبار و نجیب و پایبند به قوانین هستند، در پسابرجام صهیونیست‌ها و دولت‌های حقیر، ما را در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای قرار دادند.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: امروز سپاه، نیروهای بسیج مردمی و جبهه مقاومت در برابر دشمن خواهند ایستاد و ملت از همه این مشکلات عبور خواهد کرد.

وی گفت: با اعلام بیانیه شورای عالی امنیت ملی، در قالب برجام گام‌هایی برای احیای صنعت هسته‌ای برداشته می‌شود و این خواسته ملت است و شجاعانه در برابر دشمن می‌ایستد و دشمنان نیز در این شرایط آرزوی شکست اسلام و انقلاب را به گور خواهند برد.

امام‌جمعه قزوین: هرجا محکم ایستاده‌ایم دشمن عقب‌نشینی کرده است

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که هرزمانی مقاومت و ایستادگی مسلمانان افزایش یافته دشمنان عقب‌نشینی کرده‌اند، برای نمونه از زمانی که حزب‌الله لبنان ایستادگی خود را مقابل صهیونیست‌ها افزایش داد، روند ظلم اسرائیلی‌ها کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان عمل به دستورات قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: هر کجا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، به خاطر این بود که بر اساس قرآن قدم برداشتیم و هر کجا قرآنی قدم برنداشتیم، ضربه خوردیم و نمونه‌ای از عمل غیر قرآنی را در برجام مشاهده کردیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم «ای کسانی که ایمان دارید، غریبه‌ها را صاحب اسرار خود نکنید زیرا دشمنان تا شما را خسته نکنند از دشمنی خود دست برنمی‌دارند»، زمانی دشمنی دشمنان ما تمام می‌شود که محکم و مقتدرانه مقابل آن‌ها بایستیم.

وی تصریح کرد: اگر ما عزتمندانه عمل کنیم دشمنان انقلاب عصبانی می‌شوند؛ در این شرایط ما می‌گوییم از عصبانیت خود بمیرید، این نگاه و عملکرد اثرگذار خواهد بود و عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

وی با اشاره روز نکبت که روز موجودیت منحوس رژیم غاصب صهیونیستی است، عنوان کرد: مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین تا روزی که صهیونیست‌ها را سر جای خودشان ننشانند و از سرزمین اشغالی خارج نکنند، این مطالبه را رها نخواهند کرد و اوج آن را ان‌شاءالله در راهپیمایی روز قدس مشاهده خواهیم کرد.

عابدینی ادامه داد: یکی از سرداران به‌درستی گفته بود که نتانیاهو باید شنا در دریای مدیترانه را تمرین کند چراکه اگر به آن‌ها حمله شود راهی ندارند مگر اینکه به دریا بزنند و این شرایط در پیش روی آن‌هاست.

امام جمعه کرمانشاه: هر کشوری به “آمریکا” اعتماد کند ضربه می خورد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عهدشکنی‌ها و جنایت‌های مکرر آمریکا در طول تاریخ، گفت: هر کشوری که به آمریکا اعتماد کند ضربه می خورد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،  آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز (20 اردیبهشت) نماز جمعه، تحریم‌های آمریکا را نشان از ضعف این کشور در مقابل قدرت ایران دانست و افزود: اگر در همین حد قدرت داریم مدیون عمل به برخی مفاهیم قرآن هستیم و اگر به قرآن کامل و جامع عمل کنیم قدرت ما چندین برابر خواهد شد و هیچ کس یارای مقابله با ما را نخواهد داشت.

علما افزود: تاریخ به ما نشان می‌دهد که اعتماد به آمریکا نتیجه‌ای جز سقوط ندارد و این را از سرنوشت صدام و حسنی مبارک و سایر نوکران آمریکا می‌توان مشاهده کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه رمضان را بهترین فرصت خودسازی عنوان کرد و افزود: مهم ترین راز عبادت در این ماه مبارک، طهارت باطن و صیقل زدن درون است و باید در این ماه بابرکت تلاش کنیم تا ضمیر و درونمان را طیب و طاهر کنیم.

وی بر اهمیت روزه داری در این ماه اشاره کرد و افزود: روزه از بین برنده گناهان است و آثار بسیاری دارد که از حد و تصور ما خارج است و باید از این فرصت برای تقویت معنویت و پاکسازی ضمیرمان استفاده کنیم.

در پایان نماز جمعه امروز، کرمانشاهیان در حمایت از بیانیه  شورای عالی امنیت ملی در پی بدعهدی‌های کشور های اروپایی همسو با استکبار جهانی در قضیه برجام، راهپیمایی کردند.

امام جمعه موقت یاسوج: شورای عالی امنیت ملی تصمیم قاطعی گرفت

امام جمعه موقت یاسوج گفت: پس از بدعهدی طرفین برجام شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصمیم قاطعی گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی روزجمعه، 20 اردیبهشت ماه 98 در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با بیان این‌که آمریکا از قدرت نرم افزاری و سخت افزاری ایران اسلامی وحشت دارد، افزود: ملت ایران اسلامی در کنار روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی و روحیه انقلابی از اقتدار ارزشمند دفاعی برخوردار است و پس از انقلاب اسلامی به توانمندی‌های وسیعی دست پیدا کرد.

وی اظهارکرد: همین الان 170پایگاه نظامی آمریکا در تیر رس سلاح‌های ماست، 80 شناور باری و نظامی آمریکایی و ناو جنگی در کنار نیروهای مسلح ایران اسلامی قرار دارد و این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ماست که از اقتدار ما از اروند تا چابهار و در سواحل خیلج فارس و دریای عمان صیانت می کند.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجام ملی، اقتدار بازدارنده دفاعی نیروهای مسلح با تجارب هشت سال دفاع مقدس و نفوذ در منطقه و شکل گیری جبهه مقاومت از جمله توانمندیهای ایران اسلامی است.

وی با اشاره به نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی ادامه داد: یک بُعد نفوذ منطقه ای ما شکل گیری جبهه مقاومت است که این مساله برای آمریکا نگران کننده است.

حکمتی با بیان این‌که بعد از خروج آمریکایی‌ها از برجام اروپایی‌ها می‌گفتند که بر پیمان خود پابرجا هستند، بیان کرد: آن‌ها از اذناب آمریکا هستند و نقض پیمان کردند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصمیم قاطعی گرفت .

وی تاکید کرد: هدف از تحریم‌های اقتصادی و مالی آمریکا فشار بر ملت ایران است که باید جهت مقابله با این تحریم‌ها، همه مسئولان و مردم دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور باشند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام رونق تولید اظهارکرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و رونق تولید و ایجاد اشتغال، تکیه بر اقتصاد درون‌زا و بیرون آمدن از وابستگی در حوزه نفت، اصلاح نظام بانکی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کم کردن مشکلات گمرکی و حمایت و کمک به بخش خصوصی با هدایت و نظارت است.

امام جمعه ساری: خروج آمریکا از برجام نشانگر سست عهدی آنهاست

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این‌که خروج آمریکا از برجام نشانگر سست عهدی آنهاست، گفت: آمریکا می‌خواهد ایران را همچون موم در دستان خود بگیرد و در آن صورت نیز باز هم رضایت نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در ساری با اشاره به این‌که اقتدار ایران اسلامی دستخوش خواسته‌های آمریکا نخواهد شد، اظهار کرد: دستاوردهای بیشمار جمهوری اسلامی ایران حاصل خون جوانان غیور کشورمان بوده و آمریکا نمی‌تواند با طرح شرایط دلخواه خود تغییری در آن به وجود آورد.

وی تصریح کرد:  افرادی که خواهان مذاکره با آمریکا هستند، بدانند که شیطان بزرگ می‌خواهد کشورمان را همچون موم در دستان خویش بگیرد که در آن صورت هم رضایت نخواهد داد و به بهانه‌های گوناگون درصدد فتنه انگیزی و شیطنت برخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد: خروج آمریکا از برجام نشانگر سست عهدی و دشمنی برعلیه ایران اسلامی بوده، به طوری که حضور شبانه وزیر امورخارجه این کشور در عراق و عدم پذیرش خواسته نابخردانه او خود دلیلی از حقانیت جمهوری اسلامی و اسلام ستیزی شیطان بزرگ دارد.

طبرسی با اشاره به تهمت تروریستی بودن سپاه تصریح  کرد: تهمت تروریستی با سپاه پاسداران و کوشش برای قطع هرنوع صادرات از ایران و سایر شیطنت‌ها نشانگر وحشت و کینه آمریکا از جمهوری اسلامی است.

وی گفت: مردم انقلابی ایران بدون توجه به تحریم، تهدید و انواع یاوه‌گویی‌ها همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب داشته و برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

خطیب جمعه مرکز مازندران هم‌چنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با تأکید به امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: همه ما در مقابله با مفاسد اجتماعی، بدحجابی و تظاهر به روزه خواری مسئول هستیم.

به گزارش ایسنا مازندران، مردم مازندران همانند سراسر کشور با زبان روزه، در راهپیمایی در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی حاضر شدند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

هم‌چنین در پایان این راهپیمایی، از سوی مردم مازندران همانند مردم ولایی تمام ایران اسلامی قطعنامه راهپیمایی سراسری 20 اردیبهشت ماه 1398 قرائت شد.

امام جمعه اراک: بدعهدی و کارشکنی آمریکا و اروپا در قبال برجام بی پاسخ نخواهد ماند

خطیب جمعه اراک گفت: بدعهدی آمریکا و سهل‌انگاری کشورهای اروپایی‌ها در قبال تعهدات‌شان، دیگر برای جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نخواهد بود و این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک، با اشاره به مسئله برجام و خروج یک جانبه آمریکا از این پیمان اشاره کرد و افزود: با وجود این‌که در حدود یک سال از خروج یک جانبه آمریکا از برجام می گذرد، اما کشورهای اروپایی علیرغم تعهداتی که در قبال جمهوری اسلامی ایران داشتند، هیچ اقدام اساسی انجام نداده‌اند و بر همین اساس جمهوری اسلامی مجبور شد تا در برابر بدعهدی‌ها و سهل انگاری آمریکا و اروپاییان، تصمیم قاطعی را اتخاذ کند و فرصت 2 ماهه‌ای را در اختیار این کشور ها قرار دهد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ما در قبال پیمان شکنی کشورهای طرف مقابل خود در مسئله برجام، بر اساس توانمندی ها و ظرفیت‌های کشورمان، درخصوص آب سنگین و اورانیوم غنی شده اقدام می‌کنیم و به تولید 130 تن آب سنگین در اراک و 300 تن اورانیوم غنی شده پایبند نخواهیم بود.

خطیب جمعه اراک با بیان این‌که ایران در تولید آب سنگین و میزان اورانیوم غنی شده خود، به گزافه‌گویی‌هایی طرف مقابل توجهی نخواهد کرد، گفت: کشورهای هم پیمان ما تا 60 روزه آینده فرصت دارند تا نسبت به حل مسائل بانکی، نفتی و نقدینگی ایران اقدامات اساسی لازم را انجام دهند و در غیر این صورت، دیگر ایران محدود به تولید اورانیوم غنی شده 3.67 درصد نخواهد بود و این میزان را یقینا افزایش خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تا دو ماه آینده ما شاهد اقدام اساسی از طرف های مقابل خود نباشیم، مجددا طراحی و نوسازی نیروگاه آب سنگین اراک را با هدف غیر اتمی، شروع خواهیم کرد و از نیروهایی که در گذشته مجبور به جابجایی و انتقال آنها شده بودیم، دوباره استفاده خواهیم کرد. بعد از گذشت 12 سال، هنوز کشورهای اروپایی وعده و وعیدهای بی پایه و اساس می‌دهند و در عمل هیچ گونه همکاری جدی با ایران در قبال تعهدات خود در برجام نداشته‌اند.

دری نجف آبادی با تاکید بر این‌که بی‌توجهی و بدعهدی کشورهای اروپایی دیگر قابل تحمل جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود، بیان کرد: صبر و حوصله در برابر کارشکنی‌های آمریکا و اروپا حدی دارد و دیگر این بدعهدی برای ملت 83 میلیونی جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نیست. مطمئنا آمریکا و اروپاییان در این حوزه متضرر می‌شوند.

وی تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی امنیت ملی کشور را در قبال اولتیماتوم 60 روزه به کشورهای هم پیمان ایران، حکیمانه دانست و افزود: امروزه اروپاییان حتی در قبال تامین کوچک‌ترین و ساده‌ترین اقلام مورد نیاز صنایع کشور و علی الخصوص استان مرکزی بازی در می‌آوردند، اما باید بدانند که ملت شریف ایران روی پای خود ایستاده است و هیچ گاه تسلیم زورگویی‌هایی آنها نخواهد شد. همه ملت ایران پشت این تصمیم ایستاده‌اند و با قدرت تمام از آن دفاع می کنند.

خطیب جمعه اراک حضور ایران و نیروهای نظامی این کشور را در سرنگونی داعش و نیروهای تکفیری در کشورهای منطقه بسیار مهم برشمرد و افزود: در صورتی که نیروهای غیور و دلاور ایران در آن شرایط حضور نداشتند، هم اکنون داعش تمامی شهرهای اروپا را به خاک و خون می‌کشید و هراس شدیدی را در دل جهانیان به راه می‌انداخت. ملت ما باید بدانند که دشمن آسیب پذیر است و از رو در رویی با ایران واهمه دارد.

به گزارش ایسنا، مردم اراک و دیگر شهرهای استان مرکزی پس از برپایی نماز جمعه با حضور در راهپیمایی سراسری، حمایت خود از بیانیه شورای عالی امنیت ملی را اعلام و با سر دادن شعارهایی با نظام و انقلاب تجدید میثاق کرده و در نهایت با سر دادن شعار الله اکبر قطعنامه پایانی راهپیمایی را تایید کردند .

امام جمعه خرم آباد: روحیه انقلابی عامل عزت و اقتدار ما در برابر استکبار جهانی است

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: روحیه انقلابی عامل عزت و اقتدار ما در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد با اشاره به اقدام قاطع شورای عالی امنیت ملی و سخنان صریح رئیس جمهوری با پنج کشور باقی مانده در برجام اظهار کرد: یک سال از خروج آمریکا از برجام گذشت و سیاست ایران این بوده است که با مدارا آنها را سرعقل آورد اما در این مدت هیچ اتفاقی صورت نپذیرفت.

وی با بیان این‌که در سالگرد برجام اقدام قاطعی از سوی ایران صورت گرفت، افزود: این اقدام مطابق با بند 26 و 36 توافق نامه هسته‎ای حق ایران و منطبق بر سند برجام است.

میرعمادی تصریح کرد: بر اساس بندهای این توافق نامه ایران حق دارد تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی کم کند که هم اکنون دو مورد از تعهدات کاهش یافته است.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که آمریکا با خروج از برجام هرگونه تهدید و تحریم را انجام داد، گفت: هم‌چنین بیش از یک‎هزار نفر یا موسسه ایرانی را تحریم کرده اما این همه فشار جز ننگ و رسوایی چیزی برای آنها نداشته است.

وی در ادامه با یادآوری این‌که اروپایی‎ها نیز جز حرف در مقام عمل کاری انجام ندادند و با آمریکائی‎ها همراهی کردند، اضافه کرد: این فشارها بر اراده قوی ملت ایران هیچ‎گونه تاثیری نخواهد داشت و دولتمردان آمریکا با این فشارها اقتصاد و جلوگیری از نفوذ منطقه‎ای و بین المللی ایران را دنبال می‎کنند.

میرعمادی بیان کرد: ما باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آرایش جبهه‎ای با اتحاد و انسجام بگیریم و قدرت و توان دفاعی خود را بالا ببریم. هم‌چنین باید روحیه انقلابی خود را افزایش دهیم چراکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری کسی که روحیه انقلابی مردم را تضعیف کند خداوند از او نمی‎گذرد؛ 40 سال روحیه انقلابی ما باعث عزت و اقتدار ما در برابر استکبار جهانی شده است.

امام جمعه رشت: مقاومت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی ذلت استکبار را نشان داد

امام جمعه رشت، مقاومت مردم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی را گوشه‌ای دیگر از ذلت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دانست و متذکر شد:‌ نیروهای فلسطینی طی 48 ساعت حدود 700 موشک به سرزمین‌های اشغالی زدند.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با بیان این‌که برجام ماهیت آمریکا و اروپا را بیش از پیش برای مردم و مسئولان جمهوری اسلامی نمایان کرد، گفت:‌ اروپا در سلطه‌گری و خوی وحشیانه یدک‌کش آمریکاست و حتی برای مردم خودشان ارزش قائل نیستند.

امام جمعه رشت با بیان این‌که مقام معظم رهبری با مدیریت الهی خویش کشتی انقلاب را از طوفان‌ها عبور می‌دهند و دشمنان ایران را خوار می‌کنند، افزود:‌ مردم ایران در طول تاریخ دشمنان را به خاک مذلت نشانده‌اند و امروز استکبار جهانی مجبور شده در برابر اقتدار ایران زانو بزند.

وی استکبار جهانی را غیرقابل اعتماد دانست و متذکر شد:‌ قدرت‌های سلطه‌گر بارها نشان داده‌اند که پای عهد و پیمان خود نمی‌ایستند،‌ اما امروز ایستادگی ملت ایران آنان را خفه کرده است.

فلاحتی با اشاره به وجود میلیاردها دلار ذخیره ارزی در کشور، یادآور شد:‌ بحمدلله با این اعتبار می‌توانیم از شرایط بحرانی عبور کنیم، اما باید با عاملان ایجاد ترس و التهاب در جامعه برخورد شود. البته مردم مومن و انقلابی ایران در طول چهل سال گذشته همچنان پای آرمان‌های خودشان ایستاده‌اند و به برکت حضور این مردم در تمامی عرصه‌ها حرفی برای گفتن داریم.

وی در ادامه با بیان این‌که گناه انسان را از صراط مستقیم دور می‌کند،‌ گفت: خداوند در قرآن کریم همواره انسان‌ها را به صراط مستقیم رهنمون می‌شود و توبه را بهانه‌ای برای بازگشت انسان از مسیر گناه و خطا قرار داده است. بی‌تردید ماه رمضان فرصت خوبی برای بازگشت انسان فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان قساوت قلب را یکی از آثار منفی گناه کردن دانست و خاطرنشان کرد:‌ انسانی که مرتکب گناه و حرام می‌شود سیاهی قلبش را پر می‌کند و توفیق انجام کارهای نیک از او گرفته می‌شود، اما توبه کردن همه سیاهی‌های قلب را از بین می‌برد و به انسان حیات دوباره می‌بخشد.

امام جمعه گرگان: اقدام شورای عالی امنیت ملی مدبرانه بود

امام جمعه گرگان گفت: سیاست و اقدام قاطع شورای عالی امنیت ملی کشورمان در امتناع از انجام برخی تعهدات داوطلبانه برجامی، تدبیری هوشمندانه و مدبرانه بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان گفت: یک سال پس از خروج آمریکا از برجام صبر کردیم تا از پنج کشور باقیمانده به ‌ویژه سه کشور اروپایی نقش خود را بیان کنند. اروپایی‌ها نباید از وظایف خود شانه خالی کنند، دولت‌های اروپا باید از نوکری آمریکا خارج شده و به عنوان یک کشور مستقل به وظایف و قول‌های خود به درستی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: در هفته گذشته رئیس‌جمهور اعلام کردند که 60 روز به اروپا فرصت دادند و بیان کردند که در این مدت به 2 تعهد خود در برجام عمل نمی‌کنیم. اروپایی‌ها باید بدانند که تعلل و وقت کشی آنان بدون پاسخ نخواهد بود و ایران گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارد.

نورمفیدی گفت: ترامپ دوباره دیشب حرف‌هایی را زده البته به نظر می‌رسد می‌خواهد مردم ایران را دچار دودستگی کند، اما ایستادگی در برابر خواسته‌های دشمنان موفقیت و پیروزی است.

امام جمعه گرگان، بزرگنمایی آثار تحریم‌ها، بی‌فایده تلقی کردن مقاومت ایران و ذخیره‌سازی و احتکار کالاها را حرکتی در تحقق نیات شوم دشمنان خواند و بر برخورد قاطع با محتکران و مفسدان اقتصادی و پرهیز از غوغا سازی تاکید کرد.

امام جمعه سنندج: حرمت ماه مبارک رمضان در معابر عمومی حفظ شود

امام جمعه سنندج با تأکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: حرمت ماه مبارک رمضان باید توسط مسلمانان حفظ و احیا شود و برای جلوگیری از روزه‌خواری امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز، 20 اردیبهشت ماه  در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: فضای جامعه اسلامی با فرارسیدن ماه مبارک رمضان باید رنگ و بوی این ماه را به خود بگیرد اما ما امروز شاهد هستیم که گروهی از افراد جامعه به این امر توجهی نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اجرای فریضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: حرمت ماه مبارک رمضان باید توسط مسلمانان حفظ و احیا شود و برای جلوگیری از روزه‌خواری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صورت گیرد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: روزه بر زنان باردار، بیماران و فرد مسافر واجب نیست اما با فراهم شدن شرایط این افراد نیز باید به جبران ماه رمضان روزه بگیرند.

وی با تأکید بر این‌که کسانی که شرایط  روزه گرفتن برای آنان مهیا نیست باید مراعات روزه داران را بکنند، اعلام کرد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان یکی از ارکان دین مبین اسلام بوده و انسان را از ناپاکی ها پاک می‌کند.

گفتنی است؛ نمازگزاران روزه دار سنندجی در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی مسیر مسجد جامع تا میدان انقلاب را راهپیمایی کردند.

امام جمعه اهواز: رسیدگی به سیل‌زده‌ها را فراموش نکنیم

امام جمعه اهواز تاکید کرد: مجاهدت، مقاومت، خلاقیت، استقامت و اتحاد و همبستگی می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه)، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان افزود: امسال در حالی ماه رمضان را آغاز کردیم که دسته قابل توجهی از هم استانی‌های ما درگیر سیل هستند. در حالی که تعداد زیادی از ما در رفاه نسبی بر سر سفره و همراه با خانواده و در منزل خود هستیم، برخی از مردم محصولات کشاورزی و باغی خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت منازل در مناطق سیل‌زده افزود: با توجه به این‌که مدت‌های مدیدی آب در ساختمان‌ها بوده، برخی از منازل سیل‌زدگان دیگر قابل استفاده نیست. منازل برخی از آنها نیاز به تعمیر و برخی نیاز به نوسازی دارند که باید به این افراد توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: به تعبیر حضرت آقا بعد از فروکش سیل عمق فاجعه خودش را نشان می‌دهد. یکی از فرصت‌های ویژه ماه رمضان پرداختن به رفع نیازهای نیازمندان و دستگیری از فقرا، یتیمان و سیل‌زدگان است و باید سهمی از داشته‌هایمان را برای این افراد منظور کنیم.

موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم رفع نیازهای مناطق حاشیه‌نشین نیز تصریح کرد: باید به حاشیه‌های شهرها مخصوصا حاشیه شهر اهواز و مناطق محروم توجه شود؛ رفع نیازها، عمران و آبادی برخی مناطق مانند ملاشیه، شلنگ‌آباد، کوی علوی، عین 2، حصیرآباد و منبع آب باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با یادآوری مسائل اقتصادی و سیاسی و با اشاره به راهکارهای مقابله با تحمیل اراده دشمن، عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، با پنج مولفه توانستیم حرف اول را در عالم بزنیم. نخستین مولفه مجاهدت است؛ یعنی دشمنی دشمن خود را باور کنیم و تمام توان را به میدان بیاوریم. چنین اقدامی مجاهدت است. دومین عنصر مقاومت است؛ مقاومت یعنی از بین بردن موانع.

امام جمعه اهواز گفت: اگر تحریم مانع از رشد باشد و از رسیدن کالای مورد نیاز به دست ما جلوگیری کنند، باید این موانع برداشته شود. هم‌چنین اگر دشمن جهت ناامنی تلاش می‌کند باید بستر به گونه‌ای فراهم شود که موانع برداشته شوند. اگر هجمه فرهنگی ناجوانمردانه خودنمایی می‌کند حوزه و دانشگاه‌ها باید در مقابل انفجار اطلاعات مسموم ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: سومین عنصر خلاقیت است. خلاقیت می‌تواند یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی باشد؛ هیچ نبردی بدون خلاقیت راه به جایی نمی‌برد و در تاریخ این مورد بارها مشاهده شده است. عنصر چهارم اراده است، اراده در جنگ‌ها می‌تواند عامل پیروزی باشد. دین اسلام اراده را تقویت می‌کند. پنجمین عنصر نیز استقامت و اتحاد و همبستگی است. اگر این پنج عنصر را داشته باشیم، می‌توانیم این موانع را برداریم و مشکلات ما رفع می‌شود.

امام جمعه اهواز در ادامه عنوان کرد: در بحث برجام برخی مسئولین عنوان کردند اروپاییان حتی یک درصد با مسئولین نظام اسلامی همکاری نکردند، یعنی دقیقا همان توصیه رهبر معظم انقلاب که فرمودند در سایه مذاکره از این تنور هیچ چیزی برای ایران گرم نخواهد شد.

وی گفت: پس از این‌که آمریکایی‌ها یکطرفه از برجام خارج شدند، دوباره مقام معظم رهبری فرمودند با سابقه سیاه و تاریک اروپایی‌ها اوضاع اقتصادی کشور را شرطی نکنیم و به آنها وصل نکنیم. امروز در این زمینه و در حمایت از تصمیم انقلابی شورای عالی امنیت ملی کشور در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات‌شان راهپیمایی می‌کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند: تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره برجام نشان از عزت ملی دارد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که عزت و اقتدار ملی در گرو روحیه انقلابی است، گفت: تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با چند کشور اروپایی در موضوع برجام و تعهدات آنان در این موضوع نشان از عزت ملی دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز ۲۰ اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به این‌که اگر روحیه انقلابی‌گری در جامعه تقویت شود بی‌شک بسیاری از مشکلات در جامعه حل می‌شود، تصریح کرد: عزت و اقتدار ملی در گرو روحیه انقلابی است.

نوفرستی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی افراد جامعه را متوجه معنویت و اخلاق می‌کنند و آن را جهت دهنده تمام حرکت‌های سیاسی و اجتماعی می‌دانند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: طبق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم حکومت با قوه قاهره نمی‌تواند اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش دهد اما باید زمینه رشد و ترویج آن را فراهم سازد.

نوفرستی اظهار کرد: تصمیم اخیر شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با چند کشور اروپایی در موضوع برجام و تعهدات آنان در این موضوع نشان از عزت ملی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت ملت ایران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوع قراردادن این نهاد در لیست گروه‌های تروریستی توسط استکبار نشان از روحیه انقلابی جامعه دارد.

در پایان نماز جمعه مردم روزه دار بیرجندی در حمایت از تصمیم شورای عالی امنیت ملی در موضوع برجام راهپیمایی کردند.

امام جمعه کرج: دشمن برای عفت‌زدایی و غیرت‌زدایی از جامعه برنامه دارد

نماینده ولی فقیه در استان البرز از متولیان فرهنگی خواست مسیری را طی کنند که در آن حرمت ماه مبارک رمضان حفظ و باورهای دینی مردم تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 20 اردیبهشت کرج نسبت به حواشی اخیر در مدارس واکنش نشان و داد و گفت: بنده در مورد این موضوع سال گذشته هم تذکر دادم، دشمن در بعد فرهنگی برای ضربه زدن برنامه دارد و باید در این زمینه مراقبت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: دشمن برای عفت‌زدایی و غیرت‌زدایی در جامعه ما برنامه دارد، با توجه به اینکه در ماه رمضان قرار داریم به قانون مربوط به روزه‌خواری توجه شود.

امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز به مسائل و موضوعات بین‌المللی هم اشاره و با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا گفت: مردم ایران با تمام قوا از مسئولان حمایت کرده و آنها را تنها نخواهند گذاشت.

حسینی همدانی با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی بدانند ما تا رسیدن به نتیجه مطلوب دست از مبارزه با آنها برنخواهیم داشت تصریح کرد: مبارزه تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

امام جمعه کرج ادامه داد: انسان در زمان تحریم دوست و دشمن را می‌شناسد، کشور عراق علی‌رغم همه مشکلات حاضر به پذیرش تحریم و اعمال محدودیت در تجارت و مراوده با ایران نشد.

وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای اجرایی کردن معامله قرن و تشکیل یک کشور یهودی در خاورمیانه اظهار کرد: مقاومت مردم فلسطین نشان می‌دهد که پیروزی نهایی در این مبارزه مردم و مجاهدان فلسطینی هستند و مسلمانان به زودی در قدس شریف نماز جماعت خواهند خواند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا