خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا: با پیشنهاد فرانسه درباره‌ی برجام «فعلا» موافقت نکرده‌ایم

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که اجرایی شدن خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری پیشنهادی فرانسه برای حفظ برجام بدون موافقت آمریکا ممکن نخواهد بود. فعلا با این پیشنهاد موافقت نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی بل نیوز، وزیر خزانه‌داری آمریکا که پیش‌تر گفته بود برنامه‌ای برای دیدار بین روسای جمهور ایران و آمریکا وجود ندارد، از تداوم راهبرد موسوم به ” فشار حداکثری” بر علیه ایران با وجود اخراج جان بولتون خبر داد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر موافقت واشنگتن با خط اعتباری پیشنهادی فرانسه برای ایران گفت: فعلا با این پیشنهاد موافقت نکرده‌ایم. ما صحبت‌های صریحی با رئیس جمهور و وزیر دارایی فرانسه در این خصوص داشته‌ایم. منوچین افزود: آن ها قطعا می فهمند که برای انجام چنین کاری نیاز به صدور معافیت تحریمی ما دارند و این کاری نیست که آمریکا در حال حاضر بخواهد آن را انجام دهد.

پیش‌تر برخی خبرگزاری‌ها از احتمال موافقت دولت ترامپ با پیشنهاد امانوئل مکرون- رئیس‌جمهور فرانسه برای اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به ایران به عنوان درآمد صادرات نفتی این کشور تا پایان سال در ازای بازگشت ایران به اجرای کامل توافق هسته‌ای و ملغی شدن سه گام برداشته‌شده خبر داده بودند.

منوچین در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که تصمیم ترامپ برای به تعویق افتادن افزایش تعرفه بر واردات محصولات چینی از یکم اکتبر به درخواست طرف چینی بوده است. وی مدعی شد که آمریکا این کار را برای اثبات حسن‌نیت خود به طرف چینی انجام داده است و ابراز امیدواری کرد که چین از اقدامات منفی خود دست بردارد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد تعرفه‌های تجاری آمریکا بر روی محصولات چینی به اقتصاد چین صدمه زده است و افزود: تنها دلیل این‌که چینی‌ها می خواهند به میز مذاکره برگردند تعرفه‌ها هستند. وی با بیان این‌که ترامپ مهارت بالایی در مذاکره دارد افزود: این رئیس جمهور دارد روی مسائلی کار می کند که باید ۲۰ یا ۳۰ سال پیش حل می شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا