خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“جان کری از پس از خروج آمریکا از برجام با مقامات ایرانی صحبتی نکرده”

پایگاه خبری شبکه CNN با انتشار ویدیوی اظهارات جان کری در نقد تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای یک فکت چک برای ادعای شب گذشته دونالد ترامپ مبنی بر نقض قانون لوگان توسط کری و کارشکنی وی در برقراری تماس ایران با آمریکا ارائه کرده و این ادعا را به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به کری رد کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان، ویدئویی از سخنان جان کری منتشر کرد که جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید: این اقدامی خطرناک و غیرعاقلانه است و مبتنی بر هیچ راهبردی نیست که بتواند کشورهای دیگر را برای حمایت از آن سر یک میز جمع کند و بیشتر بر کارزاری استوار است که او [دونالد ترامپ] آن را دنبال کرده است اما بر هیچ یک از اهدافی که آن‌ها را ترسیم کرده است تکیه ندارد؛ البته اگر اهدافی در کار باشند.

وی افزود: این که بگوییم این توافق بدترین توافق است، باعث نمی‌شود که واقعاً بدترین توافق باشد.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به جان کری مطرح کرد که وی از زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد، که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج می‌شود، با مقامات ایران صحبتی نکرده است.

این منبع آگاه در ادامه اظهار کرد: جان کری، قبل از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، با ایرانی‌ها ارتباط برقرار می‌کرد تا از آن‌ها بخواهد در توافق بمانند.

وی همچنین این موضوع را که کری ایرانی‌ها را از مذاکره با ترامپ دلسرد کرده باشد، رد کرد و گفت که کری در آن زمان [خروج آمریکا از برجام] از همه تقاضای گفت‌وگو و به کار بستن دیپلماسی داشت.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی جان کری نیز در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، اعلام کرد که هر چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ امروز گفت، صرفاً غلط است؛ ختم ماجرا.

این سخنگو ادامه داد: او درباره واقعیت‌ها اشتباه می‌کند، درباره قانون اشتباه می‌کند و متأسفانه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریکا نیز در اشتباه بوده است.

سخنگوی وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تصریح کرد: کری به مذاکره بر سر یک توافق هسته‌ای کمک کرد که برای حل یک مشکل دشوار، کارآمد بود. جهان در آن زمان از آن حمایت کرد و اکنون هم از آن حمایت می‌کند. ما امید داشتیم که رئیس‌جمهور به جای حمله به پیشینیان خود با اهداف نمایشی، روی حل مسائل سیاست خارجی آمریکا متمرکز شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا