خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“هر اقدامی که باعث خروج ایران از برجام باشد به ضرر ما است”

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هر اقدامی که باعث خروج ایران از برجام باشد به ضرر ما است. ایران نباید به هیچ وجه اقدامی برای خروج از برجام انجام دهد.

امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش برخی تعهدات خود در برجام در سالروز خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: ما باید از حقوق خود در برجام دفاع کنیم؛ بنابراین این اقدام درستی است، اما باید توجه داشت که هر اقدامی که باعث خروج ایران از برجام باشد به ضرر ما است. ایران نباید به هیچ وجه اقدامی برای خروج از برجام انجام دهد؛ البته در سخنان رئیس جمهور تاکید شده ما خواهان صلح و دیپلماسی هستیم و نمی‌خواهیم از برجام خارج شویم. به هر حال خروج از برجام ضررهای زیادی برای ایران دارد، چون در حال حاضر آمریکا میدان دار اعمال فشار به ایران شده، اما در صورت خروج ایران از برجام، پرونده ایران مجدداً به شورای امنیت می‌رود و فشارهای جهانی علیه ما اعمال خواهد شد.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار کرد: طرف مقابل ما در برجام به تعهدات خود عمل نکرده است، این در حالیست که ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده؛ بنابراین لازم بود که اقدامی در مقابل طرف‌های مقابل برجام انجام شود. به این دلیل که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، ایران هم برای دفاع از حقوق خود اجرای برخی تعهدات در برجام را کاهش داد تا اگر طرف مقابل به تعهدات خود پایبند ماند، ایران هم مجدداً تعهدات خود را اجرایی کند.

وی در پایان گفت: دشمنان ایران مایل هستند که ایران از برجام خارج شود، ولی ما نباید به دوره قبل از برجام برگردیم. رئیس جمهور هم صریحاً گفتند که تصمیم ایران این است که در برجام بماند و فقط تعهدات خود را کاهش دهد، البته قبل از آمدن ترامپ، خود ما با ایجاد برخی محدودیت‌ها مانع از آن شدیم که از تمام حقوق خود در برجام بهره بگیریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا