خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشگر سابق صدای آمریکا: ترامپ دنبال جنگ و براندازی نیست

«ایران باید از شکاف در دولت آمریکا استفاده کند»

نگار مرتضوی، گزارشگر ایرانی پیشین صدای آمریکا در یادداشتی تلگرامی نوشت:

ایران نباید فقط روی اروپا حساب کند. باید در مذاکره با آمریکا را هم باز کند. هر چه بگذرد و فشار از طرف آمریکا بیشتر شود، موضع ایران ضعیف‌تر می‌شود. مذاکره با دولت ترامپ خوشایند نیست اما لازم است. شما همیشه با دوستان‌تان مذاکره نمی‌کنید. باید با رقبا و دشمنان‌تان هم مذاکره کنید.

ترامپ به دنبال جنگ با ایران یا حتی تغییر رژیم نیست. ترامپ می‌خواست توافقی که اسم اوباما رویش بود را پاره کند و به توافق جدیدی با اسم خودش برسد. هدف ترامپ این است که نشان دهد مذاکره کننده بهتری است و توافق بهتری به دست آورد.

ایران باید در مذاکره با ترامپ را باز کند و روی همین مسئله مانور دهد. لازم نیست حتما به نتیجه و توافق برسند. اما با باز کردن در مذاکره می‌توانند خطر درگیری نظامی و فشار اقتصادی را کاهش دهند.

بر خلاف ترامپ، جان بولتون همواره به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده حتی اگر به قیمت جنگ و درگیری نظامی باشد. البته راضی کردن ترامپ و مردم آمریکا به شروع جنگ سخت است. حالا استراتژی بولتون این است که جنگ را این بار نه به عنوان حمله، بلکه به عنوان دفاع توجیه کند. ایران را تحریک کند که خطا کند و قدم اول درگیری را بردارد تا بولتون بتواند ترامپ را راضی به واکنش و درگیری کند.

راه برون رفت از این بحران فزاینده برای ایران، شروع مذاکره مستقیم با ترامپ است. تفاوت ترامپ با کسانی مثل بولتون و پومپئو و حتی بوش این است که واقعا مخالف جنگ است. ترامپ به طرفدارانش وعده داده جنگ‌ها را تمام کند و جنگ جدیدی شروع نکند. مردم آمریکا هم از جنگ‌های بی‌پایان خاورمیانه خسته ‌و بی‌زار شده‌اند.

‏ایران باید از این شکاف در دولت آمریکا استفاده کند.

مایک پمپئو حامل پیام کاهش تنش برای ایران بود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام،
    این خانم شاید بیست و چند سالش بیشتر نباشد و یک چند سالی هم کارش خبرخوانی و تهیه گزارشهای سطحی برای صدای آمریکا بوده است. تعجب من در این است که یک چنین مطلب صحیح و پخته ای را ، او چگونه درک کرده و عنوان میکند، اما من پس از یک عمر در سیاست و خبر و تحلیل و بررسی بودن، آنرا نفهمیدم و مرتب هم در جمع دوستان تبلیغ کّل کّل کردن با آمریکا را میکنم و متوجه نشدم که ممکن است تمام رئیس جمهوریهای آمریکا در یک مسیر حرکت کنند، اما بالآخره یک تفاوت شخصیتی که ممکن است با هم داشته باشند ! این همان نکته ای است که این خانم خبرنگارِ جوان ، رویش انگشت گذاشته و من از آن غافل هستم !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا