خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکایت ۴۰ ایالت آمریکا: شرکت‌های داروسازی برای گران کردن دارو ‘تبانی کرده‌اند’

بی بی سی گزارش داد: چهل ایالت آمریکا از شرکت‌های داروسازی بزرگ به علت آنچه “توطئه و تبانی برای بالابردن قیمت دارو” خوانده شده شکایت کرده‌اند. نام ۲۰ شرکت بزرگ داروسازی در شکواییه‌ دیده می‌شود؛ از جمله گروه داروسازی اسرائیلی توا که بزرگترین تولیدکننده داروهای عمومی (ژنریک) در جهان است.

دادستان‌ها می‌گویند این شرکت‌ها برای بالابردن مصنوعی قیمت داروها “زدو بند” کرده اند تا از بهای حدود ۱۰۰ داروی مهم سود کلان ببرند؛ از جمله داروهای بیماری قند و سرطان.

توا فارماسوتیکالز، بزرگترین تولیدکننده داروهای عمومی (ژنریک) یکی از متهمان اصلی این پرونده است که ضمن تکذیب اتهامات گفته آماده دفاع از خود در دادگاه است.

اما ویلیام تونگ، دادستان‌ کل ایالت کانیتکت گفته تحقیقات مربوط به این پرونده ۵ سال به طول انجامیده که چگونگی دست داشتن کارخانجات داروسازی در تبانی برای بالا بردن داروها – گاه تا ۱۰۰۰ برابر – را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی کانیتکت گفته: “ما شواهد محکمی داریم که از چگونگی وارد شدن صنعت داروسازی به یک کلاه‌برداری چند میلیارد دلاری از مردم آمریکا خبر می‌دهد.”

“ما ایمیل، پیامک و محتوای تماس‌های تلفنی را جمع کرده‌ایم که از نظر ما ثابت می‌کند این یک توطئه و زد و بند چند ساله برای تغییر قیمت‌ها و تقسیم بازار دارو میان این شرکت‌ها بوده است.”

نماینده شرکت داروسازی اسرائیلی توا در آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته این شرکت “در هیچ گونه رفتار و اقدامی که به جرایم مدنی یا جنایی ختم شود مشارکت نداشته است.

۱۹ شرکت داروسازی دیگر که نام‌شان در این پرونده ذکر شده هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

دادستان‌ها همچنین نام ۱۵ نفر را که به گفته آنها مسئول هماهنگی برای بالابردن قیمت داروها بوده‌اند و به طور روزانه در این زمینه فعالیت داشته‌اند را به عنوان متهم به دادگاه معرفی کرده‌اند.

بر اساس شکواییه این شرکت‌ها متهم‌اند که در خلال سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با هم برای بالابردن بهای داروها دست به یکی کرده‌اند.

در پرونده شرکت توا و دیگران متهم شده‌اند که “مسئول شکل گرفتن یکی از فاحش‌ترین و مخرب‌ترین دسیسه‌های تاریخ آمریکا برای بالابردن بهای داروها رهستند.”

ویلیام تونگ، دادستان کل ایالت کانیتکت گفته تحقیقات قضایی پشت این شکواییه ثابت می‌کند که چرا بهای دارو و خدمات پزشکی در آمریکا سرسام‌آور شده است.

نظام بهداشتی آمریکا و بهای خدمات پزشکی و دارو در این کشور همواره در کانون جدال‌های سیاسی میان احزاب و گروه‌های سیاسی بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برچیدن طرح بیمه خدمات درمانی که باراک اوباما بانی شکل‌گیری آن بوده را بارها وعده داده و آن را یکی از ارکان برنامه ریاست جمهوری خود قرار داده است.

آقای اوباما مدعی بود طرح بیمه همگانی او به کسانی که به علت سرسام‌آور شدن بهای خدمات پزشکی قادر به دریافت آنها نیستند پوشش درمانی ارایه می‌دهد.

بسیاری از ایالت‌ها آمریکا هم مدعی‌اند که با لغو بیمه درمانی ارزان ممکن است میلیون‌ها نفر از عهده تامین مخارج درمانی و بهداشتی برنیایند و سلامت عمومی در آمریکا به خطر بیفتد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا