خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“به لطف الهی به تهدید جدی علیه استکبار تبدیل شدیم”

عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه اقدامات خصمانه استکبار علیه کشورمان به خاطر بزرگی و اقتدار ملت ایران است، گفت: به لطف الهی و برکت وجود کارکنان باسواد، شریف، میهن دوست و اسلام دوست نیروهای مسلح و مردم و جوانان غیور به نقطه‌ای از اقتدار رسیده‌ایم که به تهدیدی جدی علیه استکبار تبدیل شده‌ایم.

به گزارش ایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: برخی‌ها وضعیت کنونی کشور را با سه مقطع تاریخی «مسلمانان در زمان شعب ابی‌طالب»، «زمان امام حسن (ع)» و « زمان جنگ احزاب» شبیه‌سازی می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بطلان دیدگاه نخست مبنی بر اینکه وضعیت کنونی همانند وضعیت مسلمانان در شعب ابی‌طالب است، افزود: طرفداران این نظریه اعتقاد دارند در حال حاضر از نظر مالی به بن بست رسیده‌ایم و باید دست تسلیم را بالا ببریم. این نظریه به دو دلیل مردود است؛ چرا که آن زمان پیغمبر و یارانش با دنیای بیرون از شعب ابی‌طالب در ارتباط نبودند. در حالی که امروز به جز چند کشور متخاصم، با سایر کشورهای جهان در ارتباط هستیم.

وی یادآور شد: زمانی که مسلمانان در شعب ابی‌طالب محصور بودند برای تهیه نیازهای اولیه خود گرفتار بودند و کفار اجازه کمترین کمک‌رسانی را نمی‌داند و از داخل هم چیزی نداشتند، اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که دارای ظرفیت‌های داخلی است و اگر کم‌کاری نشود و به جای خارج از کشور به ظرفیت‌های داخلی چشم دوخته شود، نه تنها مشکلی ندارد، بلکه می‌تواند برای آینده هم ذخیره‌سازی کند.

محمدحسنی گفت: این ملت ذلت نمی‌پذیرد، 40 سال است که ثابت کرده ملتی عزت مند است و از ذلت فراری است. حق مردم این نیست که با این حد از ظرفیت‌ها، در مشکلات به سر ببرد.

وی با اشاره به دیدگاه دوم مبنی بر اینکه وضعیت کنونی همانند وضعیت مسلمانان در زمان امام حسن(ع) است، تاکید کرد: مطمئنا این دیدگاه درست نیست؛ چرا که امام حسن (ع) نه تنها یاران با وفا نداشت، بلکه در محاصره یاران مزدور و بیگانه هم بود، ولی مردم ما باوفاترین، مومن‌ترین، جان‌نثارترین مردمان دنیا در راه حفظ ارزش‌های اسلام و میهن اسلامی خود هستند. امام راحل در وصف مردم ایران می‌فرماید من با جرات می‌گویم مردم ما حتی از مردمان صدر اسلام در زمان حضرت (ص) و مردمان کوفه در زمان حضرت علی (ع) هم شجاع‌تر، مومن‌تر و باوفاتر هستند. موجی از جوانان مومن و باغیرت در ایران حضور دارند که در دفاع از حرم‌ اهل بیت (ع)، این را نشان دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین درباره دیدگاه سوم مبنی بر اینکه وضعیت کنونی همانند وضعیت مسلمانان در زمان جنگ احزاب است، تاکید کرد: این دیدگاه درست است؛ چرا که در جنگ احزاب تمام کفر در برابر تمام اسلام آرایش جنگی گرفت. در حال حاضر همینطور است. تمام کفر با تمام ساز و برگ خود از قبیل سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی خود در برابر ملت ایران صف کشیده است. ما خیلی بزرگ شده‌ایم که این مقدار احساس خطر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خصمانه استکبار علیه کشورمان به خاطر بزرگی و اقتدار ملت ایران است، افزود: به لطف الهی و از برکت وجود کارکنان باسواد، شریف، میهن دوست و اسلام دوست نیروهای مسلح و مردم و جوانان غیور به نقطه‌ای از اقتدار رسیدیم که به تهدیدی علیه کفار تبدیل شدیم. چون قدرتمند هستیم این قدر برای مقابله با ما تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: امروز آرایش تمام عیارِ تمام کفار و استکبار در برابر تمام اسلام را شاهد هستیم. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند : علی الظاهر آرایش نظامی نیست اما از نظر آرایش اقتصادی، فرهنگی، علمی، تجهیزاتی، سیاسی و روابط بین الملل آرایش جنگی گرفته‌اند. پس شرایط کنونی همانند شرایط مسلمانان در جنگ احزاب است.

وی ادامه داد: ممکن است مردم به خاطر گرانی و کمبود گلایه کنند، اما به قرآن و اسلام پشت نمی‌کنند. این کشور، کشور امام زمان (ع) و قرآن است. روحیه جوانمردی اکثریت مردم ایران، شباهت بسیار زیادی به 72 نفری دارد که در صحرای کربلا به شهادت رسیدند و دست از ارزش‌های خود برنداشتند. تنها تفاوت این است که یاران امام راحل، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و امام زمان(عج) بسیار زیادتر هستند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه با رعایت چهار نکته می‌توان تیر خلاص را به پیکر نیمه جان استکبار زد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید ای اهل ایمان در هنگام ایستادگی برابر کفار، پایداری کنید. همچنین به یاد خداوند باشید. همانطور که با یاد خداوند انقلاب کردیم و هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردیم. گوش به فرمان ولی امر خود باشید و پشت هم را رها نکنید و هم افزایی کنید چون وقتی با هم باشید، خداوند هم با شماست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا