خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید رییس‌جمهور مصر بر حمایت از خلیفه حفتر

سفر خلیفه حفتر فرمانده کل نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” به قاهره پایین یافت و طی این سفر، رئیس جمهوری مصر مجدداً بر حمایت از وی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” عصر روز شنبه پس از دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر قاهره را ترک کرد. در جریان این دیدار سیسی بر حمایت خود از حفتر  در راستای “تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم” تاکید کرد.

این دومین سفر حفتر به قاهره از  زمان آغاز حملاتش به نیروهای دولت توافق ملی لیبی در طرابلس به شمار می‌رود.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر  پس از سفر سه‌ روزه حفتر به قاهره گفت: حفتر، سیسی را در جریان تحولات لیبی قرار داد. رئیس جمهوری مصر نیز در جریان دیدار با خلیفه حفتر بر حمایت قاهره از “تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم، گروه‌ها و شبه‌نظامیان افراط گرا به منظور برقراری امنیت و ثبات در لیبی و آماده‌سازی فضای مناسب جهت دستیابی به راهکار سیاسی و اجرای مفاد قانون اساسی در این کشور” تاکید کرد.

رسانه‌های لیبیایی نزدیک به خلیفه حفتر اعلام کردند که حفتر درصدد است که روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) به منظور دیدار  با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به پاریس سفر کند.

ماکرون روز چهارشنبه گذشته با فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی در پاریس دیدار کرد.

نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” تحت فرماندهی خلیفه حفتر از چهارم آوریل با هدف کنترل بر طرابلس، به پایتخت این کشور حمله کرده و به دنبال این اقدام تلاش‌های سازمان ملل جهت گفتگو میان لیبیایی‌ها را ناکام گذاشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا