خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای شهر شیراز در مسیر شورای اول تهران؟!

یادداشت ارسالی «علی شیرازی» به انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت شورای شهر شیراز در پی می‌آید:

به نظر می رسد مدیریت شهری شیراز به عنوان یکی از مهمترین کلان شهرهای کشور با جمعیتی بالغ بر دو ملیون نفر این روزها در گیر و دار منفعت طلبی و تمامیت خواهی برخی از اعضای شواری شهر شیراز وضعیت نامساعدی دارد.

مردم شهر شیراز به سان بسیاری از کلان شهرها سکان هدایت مدیریت، نظارت و کنترل ارایه خدمات این شهر را با اعتماد فراوان به صورت تمام و کمال به لیست امید سپردند. اما شنیده های غیر رسمی و برخی اخبار رسمی حکایت از آن دارد که شورای پنجم شهر شیراز در حال طی مسیر شورای اول شهر تهران است، مسیری که شاید به نتایجی وخیم تر بیانجامد و ایستگاه آخرش ناکجا آباد باشد.

در تحلیل عملکرد اعضای شورای شهر شیراز و خروجی جلسات ایشان نیاز به تیزبینی خاصی نیست و شاید همین موضوع باعث نومیدی رای دهندگان از لیست امید شده است. موضع گیری‌های دور از انتظار برخی اعضا، انفعال و بی تدبیری ریاست شورا در موقعیت‌های حساس، جنگ‌های لفظی و توهین و افترا بین برخی اعضا در صحن علنی شورا، توهین عجیب و نژادپرستانه‌ی ریاست شورای پنجم به برخی اقوام ساکن شیراز و…. تنها برخی از مواردی است که خشم و عصبانیت فعالین شهر و حتی مردم این شهر را برانگیخته است.

متاسفانه اینگونه رفتارها پشت کردن به رای مردم را در ذهن متبادر می‌کند. شورایی که با شعارهایی چون شفافیت مالی، مبارزه با فساد، استفاده از خرد جمعی، مشارکت مردم در تصمیم سازی ها و استفاده از نظر متخصصان رای مردم را کسب کرد. به نظر می رسد پنجمین شورای شهر شیراز تعهد و هم گرایی مورد لزوم را که در زمان کسب اعتماد عمومی بدان متعهد شده بودند در حال فراموشی هستند و خود را درگیر مسایلی کرده اند که آینده و چشم انداز روشنی در پی نخواهد داشت. ای کاش کسی باشد که اگر تمامیت خواهی و منفعت طلبی بر لباس این لیست نقش بسته آن را زودتر بزداید.

در هفته گذشته شورای شهر شیراز خود را درگیر حاشیه‌ی دیگری دید که شگفتی و واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز از چهرهای تندرو اصولگرا است که تداوم ریاست و عملکردش بر دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره با حواشی، انتقادات و اعتراضات فراوان همراه بود، در کمال تعجب در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز سخنرانی کرد. برخی حضور ایشان را به عنوان مهمان ناخوانده تعبیر کرده‌اند. در توجیه سخنرانی ایشان علت را گزارش فعالیت مجمع خیرین سلامت فارس عنوان کرده‌اند، اما آنچه که واضح است حضور و سخنرانی فردی که به ادعای دانشجویان در دوره ریاست خود به قلع و قمع دانشجویان و پادگانی کردن فضای دانشگاه پرداخته است، حتی اگر مهمان ناخوانده باشد، هیچ توجیهی ندارد. خوب است بدانیم که این روزها شایعه کاندیدایی ایشان در انتخابات مجلس بسیار به گوش می‌رسد. چگونه است که دکتر ایمانیه که هیچگاه وقعی به سیاسیون اصلاح طلب نشان نمی‌داد اینگونه برای گزارش مجمع خیرین در شورای شهر شیراز سر و دست می‌شکند آیا هدفی به غیر از در صدر اخبار قرار گرفتن وجود دارد. اما بدتر از کلیت این ماجرا انفعال اعضای شورای شهر شیراز در برابر این حضور و سخنرانی است جائیکه امیدها زنگار وهم و سکوت می‌گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا