خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رضا شهابی برای سخنرانی به فرانسه رفت

کانال سندیکای کارگران شرکت واحد خبر داد: رضا شهابی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد روز بیستم اردیبهشت وارد فرودگاه پاریس در کشور فرانسه شد.

به گزارش انصاف نیوز، بر اساس نوشته‌ی این کانال، رضا شهابی به نمایندگی سندیکای کارگران شرکت واحد به دعوت کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (سِ ژِ تِ) برای شرکت در پنجاه و دومین کنگره‌ی فدرال سندیکا که در شهر دیژونDijon از 13 تا 17 ماه مه برگزار خواهد شد به فرانسه سفر کرده است.

برای او سخنرانی در بخش مربوط به همبستگی بین الملی دیده شده بود.

آزادی عضو دیگر

سیدرسول طالب مقدم ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد که درتجمع اعتراضی مقابل مجلس ۱۱اردیبهشت بازداشت شده بودند شنبه ۲۱ اردیبشت آزاد شد. حسن سعیدی، دیگر عضو این سندکا در بازداشت است.

در یکی از تجمع‌های روز کارگر در مقابل مجلس، تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شده بودند که بر اساس گزارش ایلنا جمعی از آنها روز گذشته آزاد شدند.

رضا شهابی هم که در این تجمع بازداشت شده بود، سه روز پیش از سفر به فرانسه آزاد شد. خبرگزاری فارس روز 18 اردیبهشت نوشت: «رضا شهابی از اعضای هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر بازداشت شده بود، روز گذشته ساعت۱۶ از بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار کفالت، در میان استقبال همکارانش آزاد شد.»

در روز جهانی کارگر در بسیاری از کشورها تجمع‌هایی برگزار شد که به نوشته‌ی «دویچه وله» آلمان، تعدادی از آنها با خشونت و بازداشت همراه بود، از جمله در پاریس پایتخت فرانسه دست کم 165 نفر بازداشت شدند.

«خشونت، سرکوب و تظاهرات مسالمت‌آمیز در روز اول ماه مه در جهان»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این تکه خبر آخر ، یعنی اعتراضات کارگران در فرانسه و بازداشت آنها برای چه بود؟ می خواستید بگویید که آنجا هم کارگران معترض را بازداشت می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!1111
    جناب انصاف نیوز بی انصاف، عموما بهتر است اگر نمی دانی، که بعید می دانم، اعتراضات کارگران در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای بهترشدن وضعیت زندگی است، ولی در ایران اعتراضات برای رسیدن به حداقل های زندگی است که از مردم عزیز ایران خصوصا کارگران دریغ شده است…
    در آنجا کارگران بازداشت شده دارای وکیل انتخابی هستند و به حقوق آنها احترام گذاشته می شود و کارگران بازداشتی شکنجه نمی شوند و پس از مدت کوتاهی که آرامش برگشت ، آزاد می شوند ولی در ایران اولا بازداشت ها امنیتی است و وکیل هم تسخیری و از پیش تعیین شده است و کارگران بازداشتی در زندان ها [سخت می‌گذرانند،] نمونه همین آقای رضا شهابی یا همین الان نماینده کارگران هفت تپه که …
    جناب بی انصاف نیوز، لطفا با شعور مردم ایران خصوصا کارگران خدوم و زحمت کش ایران زمین بزرگ بازی نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا