خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“طرح مذاکره با ایران پروژه انتخاباتی ترامپ است”

یک عضو حزب موتلفه می‌گوید: مذاکره با ایران و نشستن پای میز مذاکره تنها به نفع ترامپ است و بردی برای او تلقی می شود و در عرصه بین المللی هم می تواند بر روی آن تبلیغ کند که ما ایران را با فشار تحریم، وادار به مذاکره مجدد کردیم.

حمیدرضا ترقی در گفت  و گو با اعتدال با اشاره به افزایش تحریم از سوی امریکا و در عین حال به میان آوردن بحث مذاکره با ایران، گفت: این همان سیاست چماق و هویجی است که همیشه آمریکایی ها علیه ایران داشتند و هیچ وقت این سیاست را کنار نگذاشتند.

او ادامه داد:  آمریکایی ها از یک سو فشار می آورند که مردم را عاصی کنند و از سوی دیگر می خواهند باب مذاکره را باز کنند که ایران با آنها وارد مذاکره شود. اصل این هدف برای ترامپ، یک پروژه ای برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا است. ترامپ معتقد است که آمدن ایران به پای میز مذاکره دوباره یک پیروزی است و می تواند در انتخابات ریاس جمهوری امریکا، مجددا پیروز شود.

این عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: بنابراین اگر ایران تسلیم خواست امریکا برای مذاکره شود در واقع به ادامه ریاست جمهوری ترامپ بر امریکا کمک کرده است.

ترقی با اشاره به نتیجه  مذاکره کره شمالی با امریکا، گفت: مذاکره با امریکا با توجه به شیوه ای که دارند نتیجه ای برای ما ندارد. مذاکره برای این است که ما به توافقی برسیم اما زمانیکه امریکایی ها به تعهداتشان پایبند نیستند و هیچ اعتمادی به توافقشان نیست و به راحتی زیر قول و قرارهایشان می زنند؛ بنابراین مذاکره به چه معنا صورت می گیرد؟ و چه موضوعی داریم که با آمریکا بخواهیم مذاکره کنیم.

او با بیان اینکه آمریکا طرفی نیست که مذاکره کردن با آن فایده ای داشته باشد، ‌ادامه داد: مذاکره کردن با امریکا و نشستن پای میز مذاکره تنها به نفع ترامپ است و بردی برای او تلقی می شود و در عرصه بین المللی هم می تواند بر روی آن تبلیغ کند که ما ایران را با فشار تحریم، وادار به مذاکره مجدد کردیم.

این کارشناس مسایل بین المللی با اشاره به میانجی شدن برخی کشورها برای شکل گیری  مذاکره ایرانی-امریکایی، گفت: امریکایی ها از تمام کشورها درخواست کردند تا برای مذاکره میانجی گری کنند. اما هیچ کدام از آن کشورها به عنوان میانجی جلو نیامدند چون می دانند که ایران نمی پذیرد. این التماس امریکا است که از همه طریق پیگیری و افراد را واسطه می کند که ایران با امریکا بر سر میز مذاکره بنشیند و این موضوع نشان می دهد که مذاکره ایران با آمریکا به نفع آمریکا است نه به نفع ایران.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا