خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سود ۳۰درصدی “طیف سیاسی خاص” از دور زدن تحریم؟!

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس، گفت: بعضی افراد که در طیف سیاسی خاصی قرار دارند می گویند فردی که تحریم را دور می زند باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از پول کشور را برای خود دریافت کند.

به گزارش اعتدال محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به احتمال بررسی پرونده بابک زنجانی در فراکسیون متبوع خود، گفت: دلیل اصلی وجود همیشگی مفسدان و اینکه همواره توسعه می یابند جابجایی نقش ها است، یعنی دستگاه های نظارتی عملا هیچ کدام نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند و تداخل وظایفی در این بخش صورت گرفته و به همین دلیل کارها در جای خود نشده و منجر به چنین گرفتاری هایی می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقش نظارتی مجلس تضعیف شده و نماینده از امنیت لازم برخوردار نیست تا بر این اساس بتواند در مسائل نظارتی ورود کند، افزود: دیوان محاسبات به صورت تخصصی در بخش نظارتی ورود کرده و گزارش های تفریغ را به صورت منظم تنظیم می کند، اما پس از آن دیگر اتفاقی رخ نمی دهد تا این گزارش ها باید پیگیری شود.

نهادهای غیرمسئول در حوزه اقتصادی ورود کرده اند

وی با انتقاد از گستردگی تداخل وظایف در حوزه اقتصادی، ادامه داد: متاسفانه نهادهای غیرمسئول در حوزه اقتصادی ورود کرده و سبب ایجاد مشکلاتی در کشور شده اند.

برخی افراد که در طیف سیاسی خاصی قرار دارند می گویند که باید هزینه های تحریم ها را پرداخت کنیم و فردی که تحریم ها را دور می زند 20 تا 30 درصد از پول کشور را برای خود دریافت کند که در واقع به این فساد تن داده اند و بر این اساس در اثر تکرار فساد این موضوع در کشور پذیرفته و به یک هنجار تبدیل شده است

صادقی با بیان اینکه پدیده بانک زنجانی مخلوق شرایط خاص و فوق العاده ی کشور بود که در وضعیت دور زدن تحریم ها و شرایط غیرشفاف اقتصادی در کشور ایجاد شد، تاکید کرد: دولت در این دوره تلاش کرده برای دور زدن تحریم ها در گرداب فساد نیفتد که البته کار سختی است.

اگر به مفاسد دست زده شود مملکت فرو می ریزد

وی افزود: برخی افراد که در طیف سیاسی خاصی قرار دارند می گویند که باید هزینه های تحریم ها را پرداخت کنیم و فردی که تحریم ها را دور می زند 20 تا 30 درصد از پول کشور را برای خود دریافت کند که در واقع به این فساد تن داده اند و بر این اساس در اثر تکرار فساد این موضوع در کشور پذیرفته و به یک هنجار تبدیل شده است که از نظر برخی افراد نمی توان کشور را بدون فساد مدیریت کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر به مفاسد دست زده شود مملکت فرو می ریزد چراکه در ساختار رسوخ کرده اند، ادامه داد: این مفاسد به بهانه تحریم ها و یا به دلیل زدوبندها در کشور ایجاد شده اند و در ساختار آن رسوخ کرده اند.

هنگام اعطای وام ها زدو بندها، سفارش های پشت پرده و مناسبات ناسالمی صورت می گیرد

وی با اشاره به اینکه یکی بخش های مهم فساد در موضوع مطالبات معوق بانکی است، تصریح کرد: در درجه نخست باید مشخص شود که افرادی که این وام ها را دریافت کرده اند، چه کسانی هستند، که البته ما چندی از این مفاسد را همانند بانک سرمایه بررسی کردیم که براین اساس در هنگام اعطای وام ها زدو بندها، سفارش های پشت پرده و مناسبات ناسالمی صورت گرفته و حتی وثیقه ارزیابی شده مناسب و قابل تبدیل به پولی دریافت نمی شود.

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک فرد یا گروه با چندین بانک ارتباط دارد و از این بانک وام دریافت کرده گرفته و به  بانک دیگری می دهد و متاسفانه نظارت صحیحی بر سیستم بانکی وجود ندارد./

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا