خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: تاییدصلاحیت احمدی‌نژاد یعنی تایید راه بی‌قانونی

وزیر بهداشت دولت اصلاحات می‌گوید باید یک نفر پیدا شود این دلواپس ها را به هم وصل کند ببیند چه اتفاقی افتاده است. نتانیاهو و آن 47 تن از اعضای مجلس سنای آمریکا و ودلواپس های داخلی کدامیک با هم همخوانی دارند؟
به گزارش انصاف نیوز، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در گفت‌وگو با نامه نیوز به تشریح عملکرد مجلس و دولت در سال 93، درگیری‌های دولت و مخالفانش، آینده سیاسی هاشمی و احمدی نژاد و مسائل دیگر پرداخته است. 
مشروح این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:
باتوجه به مذاکرات هسته ای در سال 93 و انتقاداتی که از سوی برخی به روند مذاکرات وارد می شود، حق را به مذاکره کنندگان هسته ای می دهید یا دلواپسان؟
47 تن از نمایندگان سنای آمریکا  به رهبری نامه نوشتند که ما نگران هستیم پس اتفاقی دارد می افتد که نتانیاهو می رود سخنرانی  می کند و نگران است آنها نگران هستند اینها نیز دلواپس هستند حال باید یک نفر پیدا شود این دلواپس ها را به هم وصل کند ببیند چه اتفاقی افتاده است. نتانیاهو و آن 47 تن از اعضای مجلس سنای آمریکا و ودلواپس های داخلی کدامیک با هم همخوانی دارند و چه اتفاقی افتاده است؟
رابطه دولت و مجلس در سال 93 را با توجه به استیضاح ها و کارت زردهایی که داده شد چگونه ارزیابی می کنید؟
خوب نمی توان گفت این رابطه خوب و مناسب است هر چند در ظاهر ادعا شود این رابطه رضایت بخش است. به طور مثال استیضاح وزیر علوم، فناوری و تحقیقات به جا به نظر نمی آمد و این را جو سیاسی می دانم تا تخصصی و مدیریت علمی. استیضاح در واقع یعنی کسی به اصطلاح افتضاح به بار آورده باشد اما در مورد وزیر علوم این اشکال وارد نبود.
 شما دولت احمدی نژاد را موفق تر می دانید یا روحانی را؟
بستگی دارد موفقیت را چگونه و از چه زاویه ای ببینیم. در کشور ما قانون زیرپا گذاشته شد و وقتی این اتفاق افتاد، هر فردی می تواند هر کاری انجام دهد. وقتی احمدی نژاد قانون برنامه چهارم را قبول نکرد یا قانون برنامه پنجم را اجرا نکرد، یعنی هر کاری که کرد خلاف قانون بود.
 بنابراین به نظر شما روحانی موفق تر بوده است؟
بالاخره تا حدود زیادی روحانی تلاش می کند در چارچوب قانون عمل کند و این ارزشمند است.
 
با توجه به انتخاب هیئت رییسه مجلس خبرگان آینده سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی را چطور می بینید؟
سیاست چیزی است که مردم می پذیرند نه آنچه که ارگان ها به آن پست می دهند. جایگاهی که رفسنجانی دارد، روز به روز در حال مستحکم تر شدن است.
ترکیب مجلس دهم را چگونه پیش بینی می کنید؟
نمی دانم؛ بستگی به حضور افراد شاخصی دارد که از هر گروهی به میدان می آیند و تاثیراتی که اینها در جامعه داشتند. صرف اصول گرایی و اصلاح طلبی نیست که رای می آورد، عملکرد انسان هاست که رای می آورد.
 بسیاری از افراد سال 94 را سال بازگشت احمدی نژاد می بینند، نظر شما در این خصوص چیست؟
من نمی دانم؛ اما اگر مسوولان نظارتی و افرادی که صلاحیت اشخاص را تعیین می کنند اگر بپذیرند او بیاید به این معناست که می پذیرند در کشور نباید به قانون عمل شود و بی قانونی راه مدیریت مملکت است.
 مهترین و بدترین اتفاق سال 93 را چه می دانید؟
بدترین استیضاح هایی که در مجلس انجام شد، در مورد بهترین نیز نظری ندارم(نمی دانم چه بگویم)
در مورد اسامی که بیان می کنم، نظر خود را مطرح کنید.
لاریجانی: رییس مجلس
روحانی: رییس جمهور
باهنر: نایب رییس
جبهه پایداری: مخالفت با دولت
ظریف: تعامل با دنیا
علی جنتی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
سعید جلیلی: نظر خاصی ندارم
علی مطهری: تا حدودی نماد آزاد اندیشی
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا