خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای فرش قرمز جشنواره فیلم فجر

مهرداد عشوندی در خبرآنلاین نوشت:

۱- اصل خبر به نقل از یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر این بود: «با مشاوره‌های علی وزیریان، دبیر هنری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، فضای بصری جشنواره که در دوره‌های گذشته محل الگودهی غلط و ایجاد حواشی بوده است، تغییر خواهد کرد و در این دوره فرش قرمز وجود ندارد.»

۲- در فضای رسانه‌ای رسمی این روزها، تیتر گفته‌های بالا شد: «فرش قرمز از جشنواره فیلم فجر حذف شد!»

۳- با درنگی کوتاه و با پوششی سریع و فراگیر، موج خبری ایجاد شده در شبکه‌های مجازی و کانال‌های داخلی و خارجی تلویزیونی، جملات فوق‌الذکر تبدیل شد به: «اظهار نظر عجیب مدیر روابط عمومی جشنواره فجر: امسال ان‌شاءالله فرش قرمز نداریم/ رنگ فرش قرمز هم می‌تواند آسیب این مراسم باشد/ فرش قرمز وجه فرهنگی جشنواره را از بین می‌برد!»

۴- تا این‌جای کار و با مرور روند انعکاس گفته‌های یزدان عشیری در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی، اصل ماجرا کاملامشخص شده است. پخش و انتشار تقطیع شده و بریده صحبت‌های مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در فضای مجازی با در نظر گرفتن علاقه مخاطبین بسیار و جلب توجه عمومی به اخبار و حواشی جشنواره فیلم فجر، باعث ایجاد موج احساسی منفی در جامعه با شائبه تامین منافع گروه‌های خاص و مخالفین این رویداد شده است. ضمن این‌که باید تاکید کرد برای عدم سو برداشت‌های این‌چنینی، یک تکه تقطیع شده از مصاحبه نباید مبنای قضاوت شنونده قرار گیرد، با در نظر گرفتن جوانب بررسی شده، سوالی که پیش می‌آید و به نظر پُر اهمیت نیز هست این است که اصولا صحبت یک مدیر فرهنگی در خصوص مسئله کم اهمیتی چون فرش قرمز چرا باید حاشیه‌ساز باشد؟!! آیا این نوع توجه به حاشیه‌ها چه از سوی مردم و چه از سوی حاشیه‌سازها جزئی از طرح واره‌های شخصیتی افراد جامعه است که طلب ایجاد آن را می‌کند یا برنامه‌ریزی مشخصی در جهت منافع گروهی که به آن دامن می‌زند؟ به نظر نگارنده، فرش قرمز به معنی خاص خود ضد فرهنگ نیست و در کلام مدیر روابط عمومی جشنوار فیلم فجر نیز نشانی از ضدیت فرش قرمز با فرهنگ دیده نمی‌شود. حال تاکید برخی جریان‌های خودی و ناخودی! بر این‌که این‌ها کلا با رنگ هم که مشکل دارند نشان از این دارد که با ایجاد حواشی فراوان صرفا در جهت دشمنی کور و تسویه حساب‌هایی هستند که هیچ ربطی به ماهیت جشنواره فیلم فجر و خیل علاقه‌مندان به آن ندارد.

داستان فقط داستان اشتباه در یک مصاحبه تقطیع شده نیست، که از بریده صحبت‌های آن بخواهیم چیزی را تحلیل به نفع خود کنیم؛ در گذر زمان، درخت جشنواره به حدی ریشه دار شده است که برپایی و برگزاری آن برای علاقه‌مندان تبدیل به یک آیین شده است و با این دست حواشی، خدشه‌ای به اصل ماجرا وارد نخواهد شد؛ همین و بس!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا