خرید تور تابستان ایران بوم گردی

 از ناصر عبداللهی تا بهنام صفوی

خبرگزاری فارس به بهانه‌ی درگذشت بهنام صفوی نوشت: مرگ حق است و هر انسانی روزی با آن مواجه خواهد شد، اما مرگ زود هنگام سخت است؛ آن هم برای هنرمندی که در سال‌های دلپذیر جوانی و در گرماگرم موفقیت، محبوبیت و شهرت، ناگهان اسیر خاک سرد می‌شود.

طی سال‌های اخیر، خبر درگذشت چهره‌های جوان بیش‌تر به گوش می‌رسد؛ از اقشار مختلف هنرمندان سینما تا تئاتر و تلویزیون گرفته تا ورزشکار و دانشمند و موزیسین. هر از گاهی خبر درگذشتی، قشری از جامعه را اندوهگین می‌سازد و امروز، بیست و سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ یکی از همان روزهاست. امروز «بهنام صفوی» خواننده جوان و نام‌آشنای موسیقی پاپ پس از گذراندن دوران طولانی درمان و تحمل درد و رنج عارضه مغزی، دار فانی را وداع گفت. او دنباله جوانان دیگری است که پرونده هنرمندان و خوانندگان جوان حوزه موسیقی درگذشته در سال‌های اخیر را تشکیل می‌دهند. اما این جوانان را بیش‌تر بشناسید.

ناصر عبداللهی

ناصر عبداللهی ۱۰ دی ۱۳۴۹ به دنیا آمد و در ۲۹ آذر ۱۳۸۵ پس از ۲۰ روز کما درگذشت. این خواننده پاپ ایرانی اهل بندرعباس بود. وی ابتدا با ترانه «ناصریا» به شهرت رسید.

ناصر عبداللهی در دهمین روز از دی‌ماه سال ۱۳۴۹ در محله سیدکامل شهر بندرعباس زاده شد. از ۱۳ سالگی به موسیقی علاقه‌مند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز کرد.

وی کار حرفه‌ای را به‌طور جدی از سال ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵ همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های «عشق است» و «دوستت دارم» را در این انتشارات ضبط و منتشر کرد. ناصر با انتشارات فوق دچار اختلافاتی شد. پس از آن آلبوم‌های «بوی شرجی» توسط انتشارات شمیم جنوب، «هوای حوا» و «ماندگار» توسط انتشارات آوای نکیسا و پس از مرگ او، آلبوم «رخصت» توسط انتشارات آوای مهر میهن به بازار روانه شد.

بیشتر اشعار ترانه‌های آغازین او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود.

ناصر عبداللهی در سوم آذرماه ۱۳۸۵ در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی‌هوش شد و به کما رفت. به گفته بسیاری او توسط شخصی بنا به دلایل شخصی با ضربات چاقو کشته شده‌ است. او پس از گذراندن ۲۶ روز در کما سرانجام در روز ۲۹ آذر ۱۳۸۵ و در ۳۵ سالگی در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت و در زادگاهش بندرعباس به خاک سپرده شد. تا سال‌ها شایعات فراوانی درباره علت مرگ وی وجود داشت و همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نیما وارسته

نیما وارسته ۱۶ بهمن ۱۳۵۷ متولد شد و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ درگذشت. او آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده ویولن و کیبورد و سه تار ایرانی بود. از کارهای وی می‌توان به تنظیم آلبوم ۸۵ بنیامین بهادری و کما ۲ حمید عسکری اشاره کرد. وی جزو اولین کسانی بود که استودیو دیجیتال را در ایران راه‌اندازی کرد.

نیما وارسته برای خوانندگانی همچون بنیامین بهادری، خشایار اعتمادی، پیام صالحی، وحید حامد، حمید عسکری، سهراب پاکزاد و امیر طبری آهنگسازی و تنظیم کرده است.

وی در ۳۵ سالگی در حال شنا در استخر دچار نارسایی قلبی شد و جان خود را از دست داد.

مرتضی پاشایی

مرتضی پاشایی، ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ پا به عرصه هستی گذاشت و در ۲۳ آبان ۱۳۹۳ درگذشت. او خواننده، نوازنده و آهنگساز پاپ ایرانی بود.

پاشایی در سال ۱۳۸۹ با قرار دادن ترانه‌هایش در اینترنت به شهرت رسید. او نخستین آلبوم خود به نام«یکی هست» را در سال ۱۳۹۱ به صورت رسمی منتشر کرد. «اسمش عشقه» و«گل بیتا» دو آلبوم دیگر او هستند که تا پیش از درگذشتش به‌صورت رسمی منتشر نشده‌ بودند و سرانجام آلبوم «اسمش عشقه» در تابستان ۹۴ به‌طور رسمی منتشر شد.

مرتضی پاشایی در پاییز سال ۱۳۹۱ باانتشار آلبوم یکی هست به جمع خوانندگان دارای آلبوم پاپ ایران پیوست. او همچنین ترانهٔ «نگران منی» را به‌عنوان تیتراژ برنامه تلویزیونیِ ماه عسل سال ۹۳ اجرا کرد.

در آذر سال ۹۲ پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد. مرتضی پاشایی عصر جمعه ۱۶ آبان ۹۳ به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. علت انتقال این خواننده به بخش مراقبت‌های ویژه تب شدید عنوان شد. به‌ دلیل شرایط خاص مرتضی پاشایی، پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کردند بااین‌حال، عصر یکشنبه ۱۸ آبان تعدادی از هنرمندان برای ملاقات با او و افزایش روحیهٔ مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن حاضر شدند و لحظاتی کوتاه در کنارش بودند.

پاشایی در ۱۳ آبان ۱۳۹۳ به‌علت شرایط وخیم بیماری سرطان معده در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و بر اثر این بیماری، صبح روز جمعه بیست‌وسوم آبان ۱۳۹۳ حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح در بیمارستان بهمن تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حسن پیغان

«حسن پیغان» چهارم آبان‌ماه سال ۱۳۵۵ به دنیا آمد و هشتم تیرماه ۱۳۹۵ درگذشت.

حسن پیغان خواننده مطرح پاپ، هشتم تیرماه ۹۵ بر اثر ایست قلبی در بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس درگذشت. از این خواننده مطرح کشور چهار آلبوم به نام‌های «پشیمون» «یار منی» «شطرنج» و «دوسم داری» به یادگار مانده است. همچنین حضور در اجرای مشترک قطعه «هموطن» با همخوانی رضا صادقی، فرزاد فرزین و تنی چند از خوانندگان مطرح پاپ اثری ماندگار از وی برجای گذاشت. وی که سابقه کارهای مشترک با زنده یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی را از خود به یادگار گذاشته، در سال‌های پیش از مرگ بیشتر به امر آموزش و اقدامات عام‌المنفعه مشغول بود.

هادی پاکزاد

هادی پاکزاد سال ۱۳۶۱ در مشهد متولد شد و ۷ خرداد ۱۳۹۵ درگذشت.

او آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرای سبک موسیقی آلترنتیو راک بود. او از سال ۱۳۸۱ فعالیت‌های خود را در حوزه موسیقی آغاز کرد و نخستین آلبوم رسمی‌اش به نام «تاریکی» دی ماه سال ۱۳۹۴ روانه بازار موسیقی کشور شد.

هادی پاکزاد، ۷ خرداد ۱۳۹۵ در سن ۳۳ سالگی درگذشت.

حامد هاکان

حامد ذاکری ملقب به حامد هاکان ۱۷ مرداد ۱۳۶۲ در شهرری به دنیا آمد و ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در تهران درگذشت. حامد ذاکری معروف به دی جی حامد هاکان خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده سبک پاپ اهل ایران بود.

حامد هاکان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و از سن ۶ سالگی خواندن را با اشعار مذهبی شروع کرد و بیشتر به سبک سنتی مشغول بود، اما در ۱۶ یا ۱۷ سالگی به موسیقی پاپ روی آورد. پدر وی محمدعلی ذاکری از روحانیون شهرری است. وی بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه موسیقی سرانجام در سال ۱۳۹۳ موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. گرچه هیچگاه آلبومی به صورت رسمی از او وارد بازار نشد.

تابستان سال ۱۳۸۳ اولین آلبوم خود را با نام قاتل حرفه‌ای با ۱۲ تراک به صورت اینترنتی منتشر کرد. او با این آلبوم به عنوان یکی از سیاه‌خوانان موسیقی پاپ معرفی شد و بعد از آن به دنبال موسیقی الکترونیکی و سازهای مربوط به آن رفت. حامد هاکان در تابستان ۱۳۸۴ آلبوم «قاتل حرفه‌ای ۲» را با همکاری محسن چاوشی آماده و روانه بازار کرد و انتشار این آلبوم شهرت وی را دوچندان کرد.

حامد هاکان، در عصر چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در سن ۳۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

امید جعفری

در آخرین روز سال ۹۷، امید جعفری، خواننده جوان کشورمان بر اثر بیماری درگذشت. امید، خواننده جوان که اثر معروف او به نام «بر طبل شادانه بکوب» پس از پیروزی‌های ورزشی ایران از تلویزیون پخش می‌شد، بر اثر بیماری درگذشت. وی خواننده قطعات زیاد دیگر از جمله «سمفونی ایران»، «دعا»، «دخترک قالیباف» و «مهر میهن» است.

بهنام صفوی

بهنام صفوی، ۱۵ تیر ١٣۶٢ در شیراز متولد شد و امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در اصفهان دار فانی را وداع گفت. او خواننده موسیقی پاپ ایرانی بود. وی پس از تولد به همراه خانواده به بندر ماهشهر رفته و تا ۱۶ سالگی در آنجا زندگی کرد. تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران ادامه داد و در تهران اقامت گزید. بهنام موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو آغاز کرد؛ سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت. نخستین آلبومش را با نام «عشق من باش» در سال ۱۳۸۸ روانه بازار کرد. برگزاری کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی از فعالیت‌های اوست. سال ۱۳۸۵ قطعه «تمنا» را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش با عنوان «عشق من باش» شد.

بهنام صفوی، خواننده پاپ کشورمان، پس از تحمل ۶ سال عارضه مغزی، بامداد امروز در ۳۶ سالگی درگذشت.

وی که از سال ۱۳۹۲ دچار ضایعه مغزی شده بود، با پیشرفت این بیماری در صبح ۲۹ تیرماه ۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی سختی شد. حال بهنام صفوی بعد از عمل در ایران بسیار بهتر شده بود و حتی آلبوم جدید خودش به نام (معجزه) را هم منتشر و کنسرت‌ها و اجراهای زیادی را هم برگزار کرد. همچنین چند تک آهنگ را هم بعد از عمل خود منتشر کرد، ولی در سال ۱۳۹۶ دوباره بیماری بهنام صفوی تشدید شد و این بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط پروفسور سمیعی در بیمارستان INI هانوفر آلمان تحت عمل جراحی دوباره قرار گرفت.

بهنام صفوی بعد از عمل جراحی خود در آلمان به ایران بازگشت و دوره‌های شیمی درمانی و پرتودرمانی و روند ادامه درمان خود را انجام می‌داد که بامداد امروز در سن ۳۶ سالگی در شهر اصفهان دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا