خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چاپلوسی داماد رییس جمهور در یک روزنامه

کامبیز مهدی‌زاده داماد رییس جمهور که ساعتی پس از انتصاب او به معاونت وزیر صنعت توسط رییس جمهور برکنار شد، حالا در یادداشتی به اصطلاح چاپلوسانه به حمایت از او برآمده است؛ یادداشتی که توسط مخالفان دولت مورد تمسخر قرار گرفته است.

به گزارش انصاف نیوز، کانال جریان احمدی نژاد با نام «دولت بهار» در این باره نوشت: «کامبیز مهدی‌زاده، داماد شیخ حسن روحانی که یکشبه ره صدساله را طی کرده، از اصلاح طلبان خواست پشت روحانی را خالی نکنند و پای او بایستند!»

سابقه‌ی داماد

سایت خبری «آناج» که در استان آذربایجان شرقی فعال است، مردادماه سال گذشته در گزارشی با عنوان «پله‌های ترقی جوان آذربایجانی از دولت نهم تا دوازدهم/ کامبیز مهدی‌زاده کیست؟!» نوشت که آقای مهدی زاده اهل شهرستان اهر این استان، در دولت‌های احمدی نژاد هم به آن دولت نزدیک بوده و از آن دفاع کرده بود.

بخشی از گزارش آناج درباره‌ی او در پی می‌آید:

شاید خود مهدی‌زاده نیز فکر نمی‌کرد روزی از شهرستان اهر راهی تهران شود و بعد از همراهی احمدی‌نژاد، سر از ستاد انتخاباتی روحانی درآورد و با دختر او ازدواج کند.

داماد حجت‌الاسلام روحانی اصالتاً آذربایجانی و زاده‌ی شهرستان اهر است. کامبیز مهدی‌زاده 33 ساله‌ای که همین دیروز مراسم ازدواج خود با صبیه‌ی رئیس‌جمهور را برگزار کرده در نوزدهم تیرماه سال جاری از سوی معاون رئیس‌جمهور به‌عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری توسعه انرژی منصوب شده و در سال‌ 95 نیز در کسوت‌ قائم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت و ریاست برنامه‌ریزی مالی و تامین منابع این پژوهشگاه فعالیت می‌کرده است.

آشنایی مهدی‌زاده با رئیس‌جمهور به انتخابات سال 92 باز می‌گردد، جایی که او به‌عنوان حامی حسن روحانی ظاهر شد و با پیروزی جریان تدبیر و امید در اولین گام به سمت مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران دست یافت و در ادامه نیز در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی تحت عنوان مشاور ظاهر شد.

اما برخلاف تصورات داماد رئیس‌جمهور با دولت‌های نهم و دهم نیز بی‌ارتباط نبوده است و فارغ از آنکه در سال 84 به‌عنوان مشاور سازمان ملی جوانان ریاست‌جمهور فعالیت می‌کرده است، در اواخر عمر دولت دهم نیز مشاور فرماندار کرج بوده و طی گفت‌وگویی که 28 اردیبهشت ماه سال 92 با خبرگزاری ایرنا داشته عنوان کرده است: «خدمات دولت‌های نهم و دهم در بسیاری از موارد مثبت بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به هدفمندی یارانه‌ها، پروژه‌‌های مسکن مهر، راه‌اندازی حوزه مشاوران جوان و معاونت علمی فناوری اشاره کرد.»

البته این جوان اهری‌الاصل بر این باور خود ماندگار نمانده و در 24 خرداد سال 95 و پس از نزدیکی به بدنه‌ی دولت یازدهم طی گفت‌وگویی با شهروند در مسند ریاست ستاد نخبگان و جوانان کشورهای اسلامی با بیان اینکه روح آنی، با آمدن روحانی در کشور دمیده شد و عملکرد او بر مبنای حاکمیت عقلانیت، خردورزی و اعتدال می‌باشد، افزوده است: «دولت پیشین، دولت هیاهو و شعار بود درحالیکه مشکلات کشور با هیاهو و شعار حل نمی‌شود».

متن یادداشت

متن یادداشت کامبیز مهدی زاد در شماره‌ی امروز روزنامه شرق در پی می‌آید:

حسن روحانی دولتی را تحویل گرفت که مانند خانه‌ای روی آب بود. دولت گذشته نه‌تنها در عرصه سیاست داخلی با مشکل بی‌تدبیری مواجه بود؛ بلکه با سخنان خارج از عرف سیاسی در عرصه بین‌الملل به گونه‌ای عمل کرده بود که غربی‌ها بتوانند با اعتمادبه‌نفس هر روز علیه ایران قطع‌نامه صادر کنند و ایران را منزوی‌‌تر از روز قبل جلوه دهند. به‌راستی چه کسی به اخلاق در جامعه لطمه زد.

پاک‌دست‌ترین دولت تاریخ امروز تعدادی از چهره‌های اصلی خود را در زندان می‌بیند. عزت ایران، ارزشمندترین هدفی بود که حسن روحانی در این سال‌ها دنبال کرد. به یاد آوریم زمانی را که کسی به استقبال رئیس‌ دولت وقت در فرودگاه برزیل نرفت و او با محافظان عکس یادگاری می‌گرفت. با‌این‌حال امروز ما از چاه درآمده‌ایم؛ اما همچنان در چاله‌ایم. دولت حسن روحانی توأمان توفیق‌ها و ناکامی‌های مهمی داشت که باید به طور جامع به آنها نگاه کرد؛ اما نباید فراموش کرد رئیس‌جمهور هیچ وقت اجازه نداد عزت مردم زیر سؤال برود و نگذاشت وقتی نماینده ملت ایران در سازمان ملل صحبت می‌کند، بیشتر حاضران سالن را ترک کنند.

وقتی روحانی به صحن مجمع عمومی رفت، همه به احترام ایران و ایرانی ایستادند و تشویق کردند. همه از فرهنگ بزرگ ایران یاد کردند. کجا در تاریخ سراغ داریم کشوری از فصل هفتم منشور ملل متحد به سلامت بیرون آید؟ او این کار را با همه مصائب و مشکلاتش به جان خرید تا عزت و اقتدار ایرانی خدشه‌دار نشود. او سنگ صبور شد و همه سختی‌ها، تهمت‌ها‌ و ناسزاها را به جان خرید تا ایران سربلند بماند.

حسن روحانی با بداقبالی‌های مهمی نیز در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای روبه‌رو شد. وقتی دولتی افراطی و تندرو در آمریکا روی کار آمد، مشکلات فراوانی را برای ایران به وجود آورد که یکی از آنها خروج از برجام بود. برخی می‌گویند دولت روحانی پیش‌بینی روی‌کارآمدن دولت ترامپ را نکرده بود و برای شرایط پس از ریاست‌جمهوری او تدابیر ویژه‌ای نداشت. به یاد داشته باشیم روزی که ترامپ از برجام خارج شد، نقشه و دام بزرگی برای ایران پهن کرده بود و متأسفانه تندروهای داخل نیز با آن هم‌صدا بودند که ایران هم بلافاصله باید از برجام خارج شود. به این فکر کنیم که اگر از برجام خارج می‌شدیم، آمریکا به هدف خود می‌رسید و فردای آن روز پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع می‌داد و همه تحریم‌ها یک‌شبه برمی‌گشت؛ اما با رهنمود مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور این نیرنگ نیز خنثی شد.

امروز دیگر صدای آمریکا، کمتر گوش شنوایی در جهان دارد. بین آمریکا و اروپا اختلافات و شکاف اساسی وجود دارد. نگاه نژادپرستانه، ضدمسلمان و نگاه از بالا به پایین اختلاف جدی اروپایی‌ها با آمریکاست. درست است اروپایی‌ها یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ؛ ولی به یاد داشته باشیم آنها به خاطر حفظ وجهه بین‌المللی و جایگاه خود میان مردم کشورشان نمی‌توانند به آنچه امضا کردند، پشت کنند و به‌اصطلاح در رودربایستی قرار گرفته‌اند.

فرصت دوماهه‌ای که حسن روحانی به آنها داد، تلنگری بود که به خود بیایند و به وعده‌های خود عمل کنند. در این چند روز از بزرگان اروپایی می‌شنویم که اروپا باید به قول‌های خود در قبال ایران عمل کند و این همان نتیجه‌ای بود که حسن روحانی دنبال می‌کرد؛ یعنی فشار به اروپا و حفظ عزت مردم ایران.

یاد جمله‌ای از ستارخان افتادم که می‌گفت خاک می‌خوریم؛ ولی خاک به دشمن نمی‌دهیم. امروز بعد از گذشت این سال‌ها هنوز اولویت برخی پایین‌کشیدن و تخریب وجهه روحانی است. امروز زمان اتحاد است؛ نه کینه‌ورزی و گرفتن انتقام. او پای عزت مردم ایران ایستاد و به همه نشان داده هم مرد مذاکره‌ایم و هم مرد دفاعیم. پای او بایستیم، او را تنهاتر نگذاریم.

نامه‌ی رییس انجمن مهندسی معدن به داماد رییس جمهور

تحلیل زیباکلام از تبعات کناره‌گیری داماد رییس جمهور

ازدواج شیرین، طلاق شیرین‌تر داماد رییس جمهور

استیضاح وزیر صنعت به خاطر داماد رییس جمهور

چت با داماد رییس جمهور و دیدار با سرلشکر سلیمانی!

درباره‌ی داماد آقای رییس‌جمهور

مشاور رییس جمهور «توبیخ» را تایید کرد

واکنش‌ها به انتصاب داماد روحانی توسط وزیر صمت

جوانگرایی به سبک وزرای جدید | رییس جمهور توبیخ کرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه شده ؟؟چه خبره؟؟انصاف نیوز سوژه کم اوردید؟؟؟یا مثل کیهانیان نیمه….از خزینه خارج شده ویافتم یافتم را اغازیدید…..واقعا روی اعصابمان راه میروید…

  2. ظاهرا پیام هایی را منعکس می کنید که کاملا با عقاید سیاسی تان منطبق باشند…….چه واریته ایست صحنه سیاسی این دیار…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا