خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض رضا شهابی در فرانسه به تهدید نظامی و تحریم

رضا شهابی فعال حقوق کارگری که برای سخنرانی در کنگره کارگری س.ژ.ت به فرانسه رفته است، در سخنان خود درباره‌ی موضوعات جهانی و منطقه‌ای گفت: ما کارگران با جنگ افروزی‌های دولت‌های سرمایه‌داری در جهان و مخصوصا در خاورمیانه مخالفیم.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، آقای شهابی تاکید کرد: تهدید نظامی و تحریم جز خراب‌تر کردن وضعیت زندگی کارگران و زحتمکشان ایران، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین و… ندارد. ما کارگران به پشتیبانی هیچ یک از بلوک‌های سرمایه‌داری توهم نداریم بلکه به همبستگی کارگران و حقوق بگیران جهان احتیاج داریم.

او در این سخنرانی ضمن یاد کردن از «حسن سعیدی» از اعضای این سندیکا گفت که «چند روز پیش با هم دستگیر شدیم اما او کماکان در زندان است». شهابی سه روز پیش از سفر به فرانسه آزاد شد.

در تجمع‌های روز کارگر در ایران بر اساس ادعای رسانه‌ها حدود 40 نفر بازداشت شده‌اند که تعدادی از آنها تاکنون آزاد شده‌اند.

روز جهانی کارگر در بسیاری از کشورها با بازداشت‌هایی همراه بوده است، از جمله به نوشته‌ی دویچه‌وله آلمان، در فرانسه دست کم 165 نفر بازداشت شدند.

شهابی در سخنرانی خود به آنچه موانع داشتن تشکل‌های مستقل کارگری خواند پرداخت و در این باره به محکومیت ابراهیم مددی، داود رضوی، حسن سعیدی، ناصر محرم زاده، حسین کریمی و فرحناز شیری اشاره کرد.

او به سپری کردن زندان خود در گذشته و بازداشت اسماعیل بخشی و خانم سپیده قلیان در جریان مسایل نیشکر هفت تپه اشاره کرد.

شهابی گفت: دوستان و رفقای حاضر در کنگره! سندیکای شما نامی آشنا در جنبش کارگری و سندیکایی ایران است. ستدیکای شما با دستاوردهای بزرگ کارگران و حقوق بگیران فرانسه عجین شده است. سندیکای شما در عرصه‌ی همبستگی بین المللی نیز پیش قدم و موثر بوده است. کلکتیو سندیکاهای فرانسه از جمله س ژ ت زحمات زیادی را برای دفاع از فعالان سندیکایی ایران از جمله حمایت از خود من متحمل شده است. این کلکتیو و نحوه‌ی همکاری رفیقانه‌ی آن با فعالان سندیکایی ایران تبدیل به مدلی برای دیگران شده است. ما به این همبستگی در سایر کشورها احتیاج داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا