خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعایی درباره‌ی پیام آیت‌الله سیستانی در رابطه با تنش ایران و آمریکا

یک رسانه عربی مدعی شده است که آیت الله سیستانی در پیامی به نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد عراق خواهان دور نگاه داشتن این کشور از تنش میان آمریکا و ایران شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید نوشت که عبدالهادیالحکیم، نماینده پیشین پارلمان عراق و از نزدیکان بیت آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه هفته گذشته با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، برهم صالح رئیس جمهور و محمدالحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار کرده است.

برخی منابع عالی رتبه سیاسی عراقی در گفت‌وگو با العربیالجدید مدعی شده‌اند که عبدالهادی الحکیم “پیام‌های مهمی” از سوی آیت الله سیستانی به نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق داده است که مهم‌ترین آنها پیام وی به عبدالمهدی بوده است.

یکی از رهبران ائتلاف الاصلاح عراق گفته است که الحکیم پیامی در رابطه با تنش به وجود آمده میان واشنگتن و تهران از سوی آیت الله سیستانی به عادل عبدالمهدی فرستاده که مفاد آن “ضرورت دوری عراق از تنش‌های میان آمریکا و ایران” است “زیرا ملت عراق بسیار خسته است و هیچ گونه مشکلات امنیتی دیگری نمی‌خواهد. ”

این منبع مدعی شد: گروه‌های شبه نظامی عراقی نیز از این موضع آیت الله سیستانی مطلع شده‌اند اما پایبندی آنها به موضع حتمی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا