خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دردسرهای فروش زمینی که شاه ­لوله آب غرب تهران از آن عبور می‌­کند

یکی از ساکنین محله‌ی جنت‌آباد تهران، در گزارشی ارسالی به انصاف نیوز از فروش زمینی توسط شهرداری خبر داده است که شاه‌لوله‌ی آب غرب تهران از آن عبور کرده است و این موضوع اهالی منطقه را نگران لوله‌گذاری جدید توسط شرکت خریدار زمین و همچنین نابسامانی در محله‌ی خود کرده است:

از حدود 8 ماه پیش در منطقه جنت‌­آباد تهران عملیاتی غیرعادی برای تغییر مسیر شاه­ لوله آب شهری جریان دارد، به طوری که حدود نیمی از عرض خیابان را مانع ­گذاری کرده و اختلالی نفسگیر در مسیر عبور خودروها و رهگذران بوجود آورده­‌اند. اینکه چرا شاه­ لوله آب در این محدوده تغییر مسیر داده می‌­شود، حکایتی شنیدنی دارد:

سال­‌ها پیش شهرداری تهران در دوره مدیریت جناب قالیباف طی یک مزایده­ قطعه زمینی را به مساحت 4800 متر مربع در ضلع شمال‌­‌غربی شاهین شمالی به فروش گذارد که بخشی از فضای سبز منطقه بود. برنده‌ی مزایده پس از چند سال زمین را به شرکتی به نام «فهندژ» فروخت. این شرکت ساختمانی که بیشتر به نام گروه فنی اقتصادی”داناک” شناخته می‌­شود تابلویی نصب کرد که نشان می­‌داد مجوز ساخت سازه‌­ای با 4 طبقه مشاعات در زیر و 6 طبقه مسکونی روی کف را دارد اما در آغاز عملیات گودبرداری توسط یکی از اهالی قدیمی محل به عوامل گودبردار اطلاع داده شد که این ملک محل عبور شاه ­لوله آب است. به گفته یکی از عوامل مجری عملیات گودبرداری اگر به این حرف اعتنا نمی‌­شد احتمالاَ با قطع تصادفی لوله ‌ای به قطر 1 متر و 80 سانتی ­متر و فوران حجم آب در گردش حادثه فاجعه­ آمیزی رخ داده بود.

در هر صورت حالا معلوم می‌شد شهرداری تهران علاوه بر تخلف فروش فضای سبز، ملکی را به مزایده برای فروش گذارده بود که تماماَ مالک آن نبوده و حریم 6 متر از هر طرف محور لوله اساساَ در مالکیت شرکت آب و فاضلاب است. این اقدام می­‌تواند نمونه دیگری از حراج منابع ملی و به نوبه خود شاهکاری در ثبت تخلفات شهرداری باشد، هر چند که ممکن است شتابزدگی در تصمیم فروش و عدم بررسی یا استعلام سوابق ثبتی زمین مؤثر در انجام آن بوده باشد اما در هر حال نتیجه رویه‌­ای به شدت تخلف­‌آمیز به عنوان کسب درآمد از راه فروش شهر به شمار می­‌رود.

اما ادامه ماجرا: از زمان پی بردن به این مشکل، شرکت داناک وارد مذاکره و چانه‌­زنی با سازمان‌­های مختلفی شد؛ مذاکراتی که احتمالا پهنه آن روی میز و زیر میز را شامل می‌­شد و درنتیجه قرار شد این شرکت به هزینه خود اقدام به لوله­‌گذاری جدید برای تغییر مسیر لوله قبلی با نظارت شرکت آب و فاضلاب کند. به این ترتیب لازم نبود داناک از هیچ بخشی از مایملک اسمی خود صرف­‌نظر کند اما از آن مهم‌تر اینکه داناک در مدتی که تغییر مسیر شاه­‌لوله را به اجرا گذارده در پروژه اختصاصی خود نیز تغییراتی داده؛ چنانکه بر اساس مشخصات اعلامی پروژه به تعداد طبقات سازه در حال احداث اضافه کرده و ارتفاع آن را که قبلاَ 6 طبقه بود در یک مرحله به 9 طبقه و در آخرین آگهی­‌های اینترنتی به 10 طبقه افزایش داده است!

با این حال اهالی این منطقه تهران برکنار از تمامی این ماجراها و خسته از پیامدها و حواشی آن پایان یک چیز را انتظار می­‌کشند: اتمام عملیات لوله­‌گذاری و رفع نابسامانی بوجود آمده در محدوده سکونت­ خود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای بابا چقدر موضوع رابزرگ میکنید ؟خب لوله راکلا جمع آوری کنید وغرب تهران رابدون آب بزارید خداراشکرکنید که تمام غرب تهران رانفروختندکه البته اگر طرف هنوزشهرداربود اینکاررا کرده بود .منهم اگر جوابگونبودم وهرکاری که میکردم کسی ازمن جواب نمیخواست همین کاررا میکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا