خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشتاقان جنگ با ایران | گزارش تحلیلی الجزیره

به نوشته‌ی الجزیره زمانی که آمریکا از اعزام ناو هواپیمابر و تعدادی جنگنده به خلیج (فارس) خبر داد، چنین به نظر رسید که دونالد ترامپ به متحدانِ مشتاقِ جنگ با یران گوش داده است.

به گزارش شفقنا، الجزیره نت در گزارشی با عنوان «۳ مشتاقِ حمله به ایران..آیا دونالد ترامپ آنها را به حال خود رها کرده است» با اشاره به این موضوع نوشت: پس از هدف قرار گرفتن نفکتش های سعودی و اماراتی در بندر «الفجیره»، طبل های جنگ در خاورمیانه به صدار درآمد و نزدیکان به افراد عاشقِ حمله به ایران چنین پیش بینی می کردند که واشنگتن از این وضعیت برای مقابله با ایران استفاده کند.

الجزیره با اشاره به اینکه مشتاقان حمله به ایران، «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات، «امیر محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل هستند، افزود: در کاخ سفید، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا به تمایل آنها برای جنگ میان آمریکا و ایران گوش می دهد. ایران به اینها نام تیم «ب» می گوید چون حرف اول نامشان «باء» هست: بولتون، بن زاید، بن سلمان و بنیامین نتانیاهو.

الجزیره با بیان اینکه نتانیاهو پیشتر گفته بود که اسرائیل و همه کشورهای منطقه و کشورهای حامی صلح در جهان باید در کنار آمریکا علیه ایران باشند، در ادامه نوشت: نزدیکان به تصمیم گیران در ریاض و ابوظبی در فضای مجازی از تحرکات نیروهای آمریکایی در منطقه ابراز خرسندی کرده و آن را نشانه ی نزدیکی جنگ آمریکا علیه ایران دانستند.

اما جنگ بعید است

الجزیره در ادامه این گزارش نوشت: اما چنین جنگی به آرزوهای اینها بسیار دور است زیرا دو طرف روز سه شنبه از تمایل خود برای کاهش تنش خبر دادند و تاکید کردند که هیچ جنگی در کار نیست.

این شبکه با اشاره به اینکه رئیس جمهوری آمریکا طرح اعزام انبوه سربازان آمریکایی به خلیج(فارس) به منظور احتمال درگیری نظامی با ایران را رد کرد، یادآور شد: مایک پمپئو در سفر به روسیا تاکید کرد که کشورش خواهان جنگ با ایران نیست و فقط به این کشور فشار می آورد که سیاستش را تغییر دهد.

الجزیره با اشاره به اینکه نشانه دیگری از مهار اوضاع خاورمیانه این بود که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که امید می رود برای بحران ایجاد شده درباره ایران راه حل سیاسی در پیش گرفته شود، در ادامه همچنین نوشت: لاوروف همچنین گفت که روسیه برای تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

سفر مایک پمپئو به روسیه و دیدار با مقامات روسیه و پوتین
خبرگزاری رویترز هم به نقل از «جان ابی زید» سفیر آمریکا در ریاض گزارش داد که وی خواستار تحقیق درباره حادثه الفجیره شده و تاکید کرده است که این موضوع به جنگ نمی کشد. او حتی تاکید کرد که درگیری در خاورمیانه به نفع آمریکا، عربستان و ایران نیست.

ابراز تمایل برای گفتگو

الجزیره با بیان اینکه برعکس تمایل اسرائیل، امارات و عربستان، واشنگتن بارها از آمادگی خود برای گفتگوی سیاسی با ایران به منظور رسیدن به تفاهم بر سر برنامه هسته ای تاکید کرده، افزود: هفته گذشته ترامپ تاکید کرد که قصد جنگ ندارد. او گفت که ایرانی ها می توانند شماره تلفنش را از سوئیس بگیرند و هر وقت خواستند با او تماس بگیرند تا اختلافات را حل کنند.

از سوی دیگر رهبر ایران نیز تاکید کرد که کشورش علی رغم تلاش های روز افزون میان دو کشور، برای جنگ تلاش نمی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا