خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش به تغییر تابلو‌های ترکی و کردی فروشگاه‌های ارومیه

نماینده مردم ارومیه با اشاره به حرکت‌هایی که اخیرا در ارومیه برای تغییر نام‌های کردی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در حال شکل گرفتن است، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم ارومیه از مسئولان می‌خواهم راه حل مطلوبی برای حل این مشکل پیدا کنند تا این موضوع به ملتهب شدن و امنیتی شدن فضای ارومیه منجر نگردد.
عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به آیین نامه‌ای که توسط آقای حداد عادل در مجلس مبنی بر حذف اسامی خارجی از سردر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مطرح شد و به تصویب رسید، به تازگی در منطقه ارومیه با سوء برداشت از این آیین‌نامه دستورالعملی مبنی بر تغییر اسامی کردی و ترکی مغازه‌های این منطقه صادر شده است.
نماینده مردم ارومیه ادامه داد: متعاقب بخشنامه مذکور، مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که دارای اسامی کردی یا ترکی هستند تهدید شده‌اند که چنانچه نام مغازه‌های خود را تغییر ندهند، تعطیل خواهند شد.
فتاحی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که در میان اسامی، مغازه‌هایی که تهدید به تعطیلی شده‌اند نام‌هایی هم چون زاگرس و دیار که اتفاقا از واژه‌های اصیل ایرانی نیز محسوب می‌شوند به چشم می‌خورد.
نماینده مردم ارومیه با فراخواندن تمامی مسئولان به هم اندیشی در خصوص این موضوع، افزود: من به عنوان نماینده مردم ارومیه از مسئولان می‌خواهم راه حل مطلوبی برای حل این مشکل پیدا کنند تا این موضوع به ملتهب شدن و امنیتی شدن فضای ارومیه منجر نگردد.
فتاحی ضمن تشکر از سردار شرفی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی در جهت همکاری برای حل این موضوع گفت: از مدیرکل دادگستری استان آذربایجان غربی می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون وحدت میان شیعه و سنی بزرگ‌ترین سلاحی است که می‌تواند ما را از فجایع موجود در خاورمیانه حفظ کند، گفت: من از استانداری و فرمانداری و همه مسئولان ذیربط می‌خواهم که به مردم فرصت دهند و با گفت‌و‌گو و هم اندیشی این مشکل را حل کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا