خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون رییس‌جمهور پیشنهاد داد:گفت‌وگوی بین نسلی میان خانواده‌ها

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده گفت: این طرح رویکرد مهمی است که اگر در سازمان های مردم نهاد، رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی شکل بگیرد، می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند و با پشتوانه علمی و کمک دانشگاه تلاش می‌کنیم و امیدواریم گفت‌وگوی بین نسلی شکل گیرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار با اشاره به برنامه‌های سفر خود در کرمان، اظهارکرد: تلاش‌های استان و کارهایی که در اورژانس اجتماعی انجام می‌شود، خیلی ارزشمند است و مردم باید در مواقع آسیب از قبیل کودک آزاری و همسرآزاری تماس گرفته و بخواهند که دخالت صورت بگیرد.

وی افزود: از مجموعه کارآفرینی بانوان نابینا و مراحل احداث کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار بازدید شد و همچنین از بند نسوان زندان کرمان بازدید خوبی داشتیم.

ابتکار با اشاره به طرح ملی «ارمغان»، تصریح کرد: هدف این است زنان زندانی مُعسر که توان پرداخت جرایم غیرعمد را ندارند، با مشارکت و همدلی مردم در ایام متعلق به حضرت زهرا (س) آزاد شوند.

وی بیان کرد: 250 زن زندانی مُعسر داریم که در همکاری با ستاد دیه و سازمان زندان‌ها تلاش می کنیم طرح ارمغان بتواند مبلغ لازم برای آزادی این زنان را تا روز ولادت حضرت زهرا (س) تامین کنیم تا این بانوان آزاد شده و برای شب عید کنار خانواده‌شان باشند.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به این که «شعار این است که “زندان جای هیچ مادری نیست”»، گفت: این طرح ملی است و از استان کرمان کار را آغاز می‌کنیم و مردم می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #101*780* در این کار مشارکت کنند و شماره حساب‌های ستاد دیه نیز برای این امر در نظر گرفته شده است که امیدواریم با مشارکت همه استان‌ها هز چه زودتر زمینه آزادی این زنان را فراهم کنیم.

وی در ادامه درباره اشتغال بانوان افزود: دولت به اشتغال بانوان توجه ویژه دارد و ما به طور خاص موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار و بطور کلی اشتغال بانوان و به ویژه زنان تحصیلکرده را بسیار مهم می‌دانیم و دولت تسهیلات را در دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار خاص روستاها در نظر گرفته و در کنار آن به مهارت آموزی تاکید داریم و باید زنان به مهارت‌هایی مجهز شوند تا از تسهیلات استفاده کنند.

ابتکار تصریح کرد: موضوع آموزش یکی از مهم ترین رویکردهای ماست، ارتقاء سطح مهارت‌ها و مهارت‌های زندگی و بحث‌های خانواده را از زوایای مختلف می بینیم و آموزش های لازم برای تشکیل خانواده از اهم مسایل است و فکر می‌کنیم جوانان خیلی مهارت‌های کافی را ندارند و آشنایی با حقوق یکی از مسایل مهم است و به حل معضلات کمک می‌کند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی در کرمان سخن می‌گفت، بیان کرد: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را داریم و تاکید است تا گفت‌وگو باید درون خانواده‌ها بیشتر شود زیرا به دلیل عصر دیجیتال و تلفن های هوشمند، گفت‌وگوهای چهره به چهره و ارتباطات مخصوصا با نسل جوان خیلی کم شده است.

معاون رییس‌جمهور درباره حمایت دولت از تشکیل خانواده و جوانان افزود: یکی از مهم ترین مسایل آشنایی با حقوق و اهمیت خانواده است و دولت نیز تسهیلاتی برای ازدواج می دهد و طرح جدید مسکن به طور خاص موضوع خانه اولی ها را مورد توجه قرار داده است.

ابتکار با اشاره به اینکه اصلاح قوانین مهم است، گفت: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را در مجلس داریم و آخرین مراحل خود را در کمیسیون قضایی می گذراند و همچنین لایحه‌ای با همکاری قوه قضائیه تنظیم شده و آخرین مراحل خود را در این قوه می گذراند و امیدواریم قانونی در حمایت اجتماعی زنان در مقابله با خشونت داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی خشونت باشد، خانواده ای که باید مأمن عاطفه و آسایش باشد، تبدیل به محل دشواری می شود که دائم در آن تنش و عصبانیت است و این خیلی آسیب زننده است. بخشی از این مسأله آموزش، بخشی اخلاق و بخشی قانون است و باید با مداخله قانون حل شود و همانطور که اورژانس اجتماعی بسیار کمک می‌کند و آسیب‌ها در جامعه کاهش پیدا کند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان اظهار کرد: در معاونت زنان و خانواده خیلی با جدیت طرح ها و برنامه های مختلف را با همکاری سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت افزود: یکی از زمینه های همکاری ما با وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی، حوزه سلامت بانوان بوده و آموزش مهارت‌های مربوط به سلامت، خودمراقبتی، سبک زندگی سالم و دوری از رفتارهای پر آسیب است و امیدواریم موثر باشد.

ابتکار با اشاره به اینکه پیشرفت‌های حوزه سلامت کشور ما بعد از انقلاب خیلی چشمگیر بوده است، گفت: خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی و خدمات پایه بهداشتی به ویژه در روستاها خیلی مهم است و باید نگاه ویژه‌ای در این زمینه‌ها داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره توجه دولت به بانوان، اظهارکرد: این مسأله در حال اجراست و باید تا پایان دولت، 30 درصد از پست ها در اختیار بانوان باشد و این مسأله از سوی رییس جمهور بخشنامه شده و امیدواریم در استان ها با سرعت کافی شاهد انتصاب مدیران زن باشیم.

وی افزود: بانوان می‌توانند نقش آفرینی مهمی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی کشور داشته باشند و با این هدف‌گذاری امیدواریم تحول خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا