خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کج سلیقگی تلویزیونی یا رد پای طراحان ماجرای تتلو؟!

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی درباره‌ی دیدار دانشجویان با رییس قوه قضاییه که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

فکر کردم قرار است جلسه صمیمانه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب، پخش شود وقتی در خبر 14 شبکه اول تلویزیون، گزارش‌گر تلویزیون، پشت در، میکروفون را جلوی دانشجویی برد که به شتاب خود را رسانده بود و به قول “یوسف سلامی” گزارش‌گر، در دقیقه 90، آن دانش‌جو رسیده بود.

تیپ نرم گزارش، به کارهای خاصی می‌مانست که تلویزیون برای دیدارهای خاص مقام معظم رهبری، پخش می‌کند اما در که باز شد، با تعجب دیدم که حضرت آقای رئیسی، صدر مجلس نشسته است!

آقای گزارشگر هم نفر به نفر را می‌رفت و تیکه‌هایی می‌گفت و پرسش‌هایی می‌پرسید که نگو! به یکی می‌گفت: نونوار کردی، آمدی و به دیگری می‌گفت، خوش تیپ شدی و به سومی می‌گفت همه‌ی حرف‌هایت را راحت زدی و از بعدی در باره‌ی حال و هوا می‌پرسید و دیگری را پرسش دیگر نصیب بود و بعدی را هم. حتی کسی که صحبت نکرده بود هم آرزو این بود که دوباره جلسه‌ای چنین باشد که او هم حرف بزند و….

آقای گزارشگر از سعه صدر قاضی القضات می‌گفت و این که به همه‌ی پرسش‌ها پاسخ گفت. در آخر هم تا دم دفتر رئیسی رفت و از دانشجوها گفت‌وگو گرفت و حرف آخر هم از زبان رئیس محترم قوه قضائیه شنیدیم که قول داد مطالبات دانشجویان را پیگیری کند و….

دیدار رئیس قوه با دانشجویان خوب بود. اصلا همه‌ی مسوولان باید نشست‌هایی از این قبیل داشته باشند و بی واسطه بشنوند و بشنوند و بشنوند و به عمل اقدام کنند. خوب است که نشست‌های فصلی هم با خبرنگاران به عنوان نبض حساس جامعه و مطالبه‌گران مدام حرف و حق مردم داشته باشند.

کار جناب رئیسی هم در این راستا شایسته‌ی تقدیر است اما نحوه پوشش این مراسم و نوع گزارشی که تلویزیون رفت، قطعا جای اما و اگر دارد. اگر به جایی برنخورد، می‌گویم این نوع رپرتاژ رفتن شبیه همان عکس 19 بهمن 1397 است که در مشهد و در دفتر ابو الزوجه جناب رئیسی، حضرت علم الهدی، گرفته شد که انگار عکس سلام نظامی افسران نیروی هوایی به امام در سال 57 و مراسم هرساله‌ی آنان در محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای، بازسازی شده بود. همان ایام سر و صدا بلند شد برای آن مساله و خوش بین ترین افراد هم ماجرای آن عکس را با چند درجه تخفیف، کج سلیقگی محض می‌دانستند.

امروز هم – با عرض معذرت- گزارش تلویزیون، با همان درجات تخفیف، کج سلیقگی محض است اگر نگوییم رد پای همان‌هایی که ماجرای تتلو را ساختند، این جا هم می‌تواند پیدا باشد. در ماجرای آن عکس، روح امام جمعه‌ی مشهد از این ماجراها خبر نداشت و قطعا روح جناب رئیسی هم از ماجرای این رپرتاژ بی خبر است. اما باید به چاره برخاست این رفتارها را.

ان شا الله، قاضی القضات اخلاق مدار ما، خود برای این قبیل، دوستان، تدبیری بیاندیشد که گاه از برخی دوستان، کارهایی سر می‌زند که از نه از صد مخالف بلکه از هزار دشمن هم ساخته نیست. مسوولان دفتر ایشان هم باید در این مسائل با دقت بیشتر عمل کنند که حفظ وجهه و حرمت قاضی القضات نظام اسلامی لازم الرعایه است. تکلیف آنان در این حرمت داری هم از همه سنگین‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا