خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفیر ایران در انگلیس: به دنبال شروع درگیری با آمریکا نیستیم اما…

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس تاکید کرد که ایران به دنبال شروع درگیری با آمریکا نیست اما ملت آماده ‌است با ایستادگی در مقابل واشنگتن هزینه مقاومت را بپردازد.

حمید بعیدی نژاد بامداد شنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی جهانی افزود: ما گام‌هایمان را با احتیاط برداشتیم و اینک تمام مردم ایران پشت موضع دولت هستند. بیش از یک سال است که آمریکا از برجام خارج‌ شده و به‌اندازه کافی به شرکای اروپایی فرصت داده شد تا مشکلات را برطرف کنند اما آن‌ها موفق نبوده و ایران نتوانسته از منافع اقتصادی و تجاری برجام بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: مردم ایران بر این باور هستند که دولت تمام تلاش خود را انجام داده و یک سال هم به طرف‌های باقی‌مانده در برجام فرصت داده تا مشکلات را حل‌وفصل کنند. اما اینک به این نتیجه رسیدیم که اگر اقدام مناسبی را صورت ندهیم برجام از بین می‌رود.

سفیر کشورمان گفت: اگر آمریکا به دنبال اقدامات غیرضروری و تحریک‌آمیز بیشتری است ما مصمم هستیم تا با این کشور روبه رو شویم. ما به دنبال شروع درگیری نیستیم اما به شما اطمینان می‌دهم آحاد ملت آماده هستند تا در مقابل آمریکا ایستادگی کنند و هزینه مقاومت را بپردازند.

وی یادآور شد، ایران همواره به دنبال صلح و ثبات در خاورمیانه بوده اما ایالات ‌متحده، ضمن خروج از برجام اقدامات تحریک‌آمیز غیرضروری صورت داده، از جمله اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داده است.

بعیدی نژاد درباره مهلت دوماهه‌ای که ایران برای طرف‌های باقیمانده در برجام تعیین کرده گفت: ما گام‌هایی را برداشته‌ایم که اگر در این مدت مشکلات برطرف نشود اقدامات بعدی را آغاز خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه این گام‌ها در چارچوب برجام خواهد بود، افزود: در این مقطع تصمیم نداریم از توافق هسته‌ای خارج شویم. هرچند این مساله یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است آن را مد نظر قرار دهیم اما در این مقطع تصمیم گرفتیم تا از پارامترهای برجام به‌ عنوان ابزاری برای تشویق بیشتر شرکایمان در جهت اجرای تعهداتشان استفاده کنیم.
سفیر کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره فشارهای اقتصادی ایران اظهار کرد، کشور دوران سختی را سپری می‌کند اما با توجه به منابع موجود داخل کشور می‌توان عملکرد بهتری داشت.

بعیدی نژاد دراین‌باره به منابع سرشار کشور اشاره کرد که هنوز روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نشده و در وضعیت بکری قرار دارند، افزود: ما کاهش وابستگی به صادرات نفت را آغاز کرده ایم و به دنبال آن هستیم تا نفت را به کالا تبدیل کنیم و آن را گران‌تر بفروشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 30 درصد بودجه ایران به درآمد حاصل از صادرات نفت وابسته است، این مساله را یک ‘دستاورد فوق‌العاده’ توصیف کرد و افزود: ایران به ‌طور جد مصمم است که با توجه به مشکلات کنونی وابستگی را به نفت کاهش دهد و دراین‌باره عملکرد خوبی داشته است.

سفیر ایران در لندن از صادرات غیرنفتی ایران به ‌عنوان یک ‘انقلاب بی‌صدا’ تعبیر کرد و یاد آور شد که ایران در سال‌های اخیر در مسیر کاهش وابستگی‌های خارجی و تمرین اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا