خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آتش‌بس ۷۲ساعته در حماة، لاذقیة و ادلب

یک فرمانده میدانی ارتش سوریه از آتش‌بس ۷۲ ساعته تیراندازی‌ها در جبهه‌های ادلب و حومه‌های حماة و لاذقیة خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک فرمانده میدانی که نام او را ذکر نکرد، اعلام کرد توقف تیراندازی‌ها و آتش‌بس از بامداد امروز شنبه وارد فاز اجرایی شده و به مدت ۷۲ ساعت ادامه می‌یابد.

این منبع جزئیات بیشتری از این آتش‌بس، دلایل و چگونگی دستیابی به آن را ارائه نکرد.

گروه‌های باقیمانده از جبهه النصره در حال حاضر در منطقه ادلب متمرکز هستند. آنها از این منطقه حملات و اقدامات تحریک‌آمیزی را علیه مناطق مجاور انجام داده و پایگاه نظامی حمیمیم روسیه را تهدید می‌کنند.

ارتش سوریه از چند روز قبل عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی حومه شمالی و شمال غربی حماة هم‌مرز با استان ادلب آغاز کرده و موفق شده تعدادی از شهرک‌ها و ارتفاعات استراتژیک از جمله مزرعه الراضی، البانه الجنابره و تپه عثمان را پس بگیرد، این پیشروی بستر لازم برای کنترل بر دو منطقه استراتژیک کفر نبوده و قلعه المضیق را فراهم کرد.

پس از مذاکرات میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر سوچی و امضای یادداشتی درباره تثبیت وضعیت منطقه کاهش تنش در ادلب، اکنون طرف‌ها باید منطقه بدون سلاحی را در طول مرز میان نیروهای مخالف و نیروهای دولت دمشق به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر ایجاد کرده و شبه‌نظامیان افراطی نیز از این محدوده عقب‌نشینی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا