خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خرید چلسی نهایی شد

تیم پرافتخار لندنی چند ماهی است درگیر مسائل حاشیه‌ای پیرامون مالکیت باشگاه است. اکنون به نظر می‌رسد خرید چلسی توسط کنسرسیوم بولی نهایی شده است.

تبعات جنگ اوکراین به صورت گسترده بر فوتبال اروپا تاثیر گذاشت. محروم شدن تیم‌های روسی از شرکت در مسابقات اروپایی و خلع ید آبراموویچ از مالکیت چلسی از جمله مهم‌ترین پیامدهای این جنگ هولناک بوده است.

چلسی در دوران زمامداری آبراموویچ به افتخارات بزرگی دست یافت که تا پیش از آن شاید حتی هوادارانش خواب آن را نمی‌دیدند. چلسی در دوران آبراموویچ توانست دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و چندین بار نیز لیگ برتر انگلستان را فتح کند.

با اینحال دولت بریتانیا فارغ از مسائل فوتبالی تصمیم ملی خود مبنی بر مصادره اموال ثروتمندان روس در این کشور را مجدانه پیگیری کرد و پس از آن آبراموویچ به صورت داوطلبانه بدون دریافت هیچ سهمی از فروش، مالکیت این باشگاه را واگذار نمود.

پس از این اتفاقات گمانه‌زنی‌های زیادی درباره خرید چلسی مطرح شد، اما اکنون به گزارش طرفدارای و به نقل از تلگراف تاد بولی امیدوار است که قرارداد اولیه برای خرید این تیم پرافتخار لندنی را امروز به ارزش 4 میلیارد پوند امضا کند.

از آن طرف آبراموویچ هم در حال آماده سازی مقدمات برای دریافت مجوز رسمی از سوی دولت بریتانیا برای انجام این معامله است.مدیران چلسی نیز در حال آماده کردن شرایط برای انتقال مالکیت و اعلام نام تاد بولی به دولت بریتانیا هستند تا مجوز رسمی انتقال مالکیت را دریافت کنند. این معامله می‌تواند تا مهلت تعیین شده در 31 می انجام شود تا مشکلی برای چلسی به وجود نیاید.

مسئولان لیگ برتر قبلا بررسی‌های لازم از پیشینه کنسرسیوم بولی که تشکیل شده از گروه سرمایه‌گذاری کلیرلیک کپیتال (Clearlake Capital)، هانسیورگ ویس و جاناتان گلدشتاین است را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا