خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از آخرین تحولات میدانی شمال سوریه

شفقنا نوشت: نیروهای ارتش سوریه پس از دفع حملات سنگین تروریست ها در شهرک « حمیامیات»، یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست ها را در شمال غرب استان حماه به کنترل درآورند.

از شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب خبر می رسد، عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی برای پاکسازی مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد.

گروه های تروریستی در روزهای گذشته تلاش زیادی کردند تا برخی مناطق از دست رفته را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب دوباره به اشغال دربیاورند اما با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند.

تروریست ها در مرحله نخست تمام توان خود را بر اشغال مجدد شهرک راهبردی « کفرنبوده» در جنوب استان ادلب متمرکز کردند اما با اقدام به موقع نیروهای سوری ناکام ماندند و به نتیجه مورد نظر دست نیافتند.

صدها تن از عناصر تروریستی ضد حملات سنگینی را از محورهای « المشرفه، الجیسات و غرب کفرزیتا» علیه نیروهای سوری در محور شرقی شهرک « الحمیامیات» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، تروریست ها با تمام قدرت و تجهیزات نظامی کامل وارد میدان شدند و درگیری های نفس گیر در محور شرقی شهرک « الحمیامیات» جندین ساعت به طول انجامید اما باز هم نیروهای ارتش سوریه حملات را به طور کامل دفع کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در جریان دفع حملات موفق شدند ۴ تانک و ۶ خودروی نظامی عناصر تروریستی را هدف قرار دهند و منهدم کردند و یکی از سنگین ترین شکست ها را به آنان وارد کردند.

گفته شده حداقل ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری کشته و زخمی شدند؛ سایر تروریست هایی که جان سالم به در بردند با ترک و رها کردن اجساد همرزمان به سمت عمق مناطق اشغالی در استان ادلب متواری شدند.

گروه های تروریستی در این عملیات درصدد بودند شهرک های « حمامیات و الکرناز» را در شمال استان حماه به اشغال دربیاورند تا راه برای تصرف دوباره شهرک راهبردی «کفرنبوده» باز شود اما هرچه زدند به در بسته خورد.

اگر شهرک های « حمیامیات و الکرناز» به اشغال گروه های تروریستی در می آمد، نیروهای ارتش سوریه در شهرک « کفرنبوده» از محور جنوب محاصره می شدند؛ « حمیامیات و الکرناز» دروازه جنوبی برای ورود به شهرک کفرنبوده محسوب می شوند.

نیروهای ارتش سوریه اگرچه در روزهای گذشته در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب روزهای پرکاری و به نسبت سختی را پشت سر گذاشتند و چند ضد حمله تروریست ها را دفع کردند اما وضعیت برای آنان در حومه شمالی شهر قلعه مضیق ( دشت الغاب) در شمال غرب استان حماه تا حدودی متفاوت بود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با شفقنا به جزئیات پیشروی ها در حومه شمالی شهر قلعه مضیق ( دشت الغاب) اشاره کرد و افزود: نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند شهرک راهبردی « الحویز» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

این منبع میدانی با بیان این که شهرک « الحویز» یکی از مهم ترین پایگاه های تروریست ها در دشت الغاب بود، گفت: نیروهای سوری در تلاش هستند دشت الغاب را در شمال غرب استان حماه به طور کامل پاکسازی کنند تا خود را به دروازه غربی استان ادلب برسانند.

نیروهای ارتش سوریه از محور جنوبی استان ادلب ( حومه شرقی شهرک کفرنبوده) درصدد هستند با ادامه پیشروی ها، شهر راهبردی « خان شیخون» را به کنترل دربیاورند تا تمامی مناطق اشغالی در شمال استان حماه به صورت دومینوار سقوط کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا