خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوباما در انتخابات ۲۰۲۰ چه نقشی خواهد داشت؟

در روزهای اخیر بعضی  رسانه‌های غربی بر این نکته تاکید کرده‌اند که باراک اوباما که تاثیر مهمی در پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۸ کنگره داشت، در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هم نقش محوری خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته فاکس بیزنس، بیست و یک دموکرات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا فرصت رویارویی با دونالد ترامپ در مبارزه ۲۰۲۰ برای کاخ سفید را به دست آورند اما این باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکاست که می‌تواند با حمایت خود مشخص کند چه کسی چنین فرصتی خواهد یافت.

جسیکا تارلوف،‌ استراتژیست دموکرات و رئیس تحقیقات گروه دیجیتال باستل به فاکس بیزنس گفت: اوباما اکنون برای دموکرات‌ها حکم طلا را دارد. مردم برای رفتن به پای صندوق‌های رای در انتخابات کنگره اول به این مساله توجه داشتند که آیا نامزدها در دوران اوباما حضور داشته یا به نوعی با او در ارتباط بودند یا خیر.

رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا قصد دارد در دور نهایی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده رسما حمایت خود را از بایدن اعلام کند. بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی آمریکا معتقدند که اوباما حداقل تا پایان رقابت‌های دور مقدماتی حزب دموکرات، حمایت خود از بایدن را علنی نخواهد کرد، هر چند که در پشت پرده و به همراه سوپر دلیگیت‌های حزب دموکرات از برنی سندرز حمایت خواهد کرد.

ارتباط با این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مزیتی برای جو بایدن است که سابقا معاون اوباما بود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن نسبت به دیگر نامزدهای دموکرات ۳۲ درصد پیشتاز است.

کریستن سولتیس اندرسون، یک پژوهشگر جمهوری‌خواه و موسس یک شرکت تحقیقاتی می‌گوید: جو بایدن تهدید بالقوه است زیرا هنوز قادر است تا به زبان اوباما با رای‌دهندگان ترامپ صحبت کند. فکر می‌کنم بایدن توانمند است اما این نکته قابل تامل است که او پیشتر دو بار در رقابت ریاست جمهوری آمریکا بازنده بوده است.

در صورت عدم هموار شدن مسیر پیروزی بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، اوباما ناچار شود حمایت زودهنگام خود را از او علنی سازد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن شانس زیادی برای پیروزی بر افرادی مانند برنی سندرز و الیزابت وارن دارد و این موضوعی است که اوباما بشدت به آن علاقه‌مند است.

میشل اوباما می‌تواند نقش موثری در جذب آرای زنان آمریکا به سود بایدن ایفا کند. اوباما سعی دارد از ظرفیت خود برای جلب آرای رنگین پوستان و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، اسپانیایی‌تبار و آسیایی‌تبار برای تحقق پیروزی جو بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ استفاده کند.

کمتر کسی در ایالات متحده آمریکا و رسانه‌های این کشور باور دارد که حضور بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، بدون مشورت و حمایت اوباما صورت گرفته باشد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا