خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ کاربران توییتر به تهدید توییتری ترامپ علیه ایران

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: اگر ایران می‌خواهد بجنگند این رسما پایانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.

این توییت تهدیدآمیز رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران با واکنش‌های گسترده‌ای در توییتر مواجه شد.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نوشت: دونالد ترامپ با تحریک تیم ب، امیدوار به دستیابی به چیزی است که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان نتوانستند به آن دست یابند. ایرانی‌ها برای هزاران سال پابرجا باقی مانده است اما غاصبان همه کنار رفتند. تروریسم اقتصادی و تهدید به نسل‌کشی باعث “پایان دادن به ایران” نخواهد شد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. احترام بگذارید، این روش جواب می‌دهد‌.

توییت‌هایی در پاسخ به تهدید ترامپ را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

سیدعطاءالله مهاجرانی: ترامپ، اميد سلطنت طلب و مجاهد و هخا و فرشگرد و ققنوس و شمدگ! از پايان ايران در صورت جنگ سخن گفته است. نه پايان نظام جمهورى اسلامى! اما ما ايرانيان پايان ترامپ و تيم منحط B را خواهيم ديد. ترامپ به دليل دانش محدود، فقدان تجربه سياسى و شخصيت روانپريش معنى ايران و پايان را نميداند

سیدپویان حسین‌پور: ترامپ، در توییت‌شر دیروزش، جمهوری اسلامی را تهدید نکرد بلکه از پایان ایران حرف زد و سال‌ها تبلیغات آمریکایی‌ها را در مورد اینکه «هدف تحریم‌ها و دشمنی آمریکا حکومت ایران است نه مردم» برباد داد! مردم باید بدانند که آمریکا #دشمن_ملت ما و سرزمین ما و فرهنگ و تمدن و آرمان‌های ماست..

ضیاء نبوی: مقصود #ترامپ پایان ایران است یا پایان جمهوری اسلامی؟ بنظرم پاسخ این سئوال اصلاً مهم نیست! جنگ‌طلبان دنیا، داخلی یا خارجی، به هر دلیلی که وارد جنگ شوند و هر نیتی که در پس اعمالشان باشد، حاصل عملشان رنج و مصیبت برای شهروندان، خصوصاً فرودستان است.

سیدمحمد آل‌طه: _تروریستی اعلام کردن سپاه _انفجار الفجیره _اجلاس ناتوی عربی سنی در مکه _راکت پراکنی در بغداد همه اینها سناریوی از جانب #B_Team برای نشان دادن ایران به عنوان مخل امنیت منطقه است تا بتوانند ترامپ را به جنگ بکشانند اما آنها تصویری درستی از جنگ با ایران ندارند!

علی قلی‌زاده: #ترامپ دیروز در فاکس نیوز: «من آدمی نیستم که وارد جنگ بشم. جنگ به اقتصاد ضربه میزنه … من صرفا به دنبال جنگ اقتصادی ام. من به دنبال جنگ و درگیری با #ایران نیستم.» آنچه ترامپ بدنبالش است صرفا تهدید و بازی روانی است. نه باید تهدیداتش را جدی گرفت و نه در بازی روانی اش وارد شد.

نگار مرتضوی: کریس مورفی، سناتور معروف دموکرات از ایالت کانتیکت درباره تویبت تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران نوشته: اینها حرف‌هایی‌ست که بچه کلاس چهارمی من اگر فرمانده کل قوا بود می‌نوشت.

ع.ششگلانی: در متون ایران باستان از اسکندر مقدونی با عنوان «اسکندر گجستک» یاد شده. گُجَستَک یعنی ملعون. در واکنش به این توییت،از هشتگ #ترامپ_گجستک استفاده کنید. این هم گفته شود که این توییت خط تمایزی می کشد بین اپوزیسیون ج.ا. و اپوزیسیون ایران. حمایت از این توییت[ترامپ]= دشمنی با تمامیت ایران

علی نصری: این جوابِ ترامپ به همهء براندازان و ویرانی‌طلبانی است که در حمایت از سیاست‌های آمریکا شب و روز میگفتند «باید حساب جمهوری اسلامی را از ایران جدا کرد». منتظر موضع‌گیری صریح #رضا_پهلوی و سایر چهره‌های اپوزیسیون مقیم آمریکا و اروپا به جمله «پایان رسمی #ایران» هستیم. راه گریز ندارید

سیدصادق حسینی: تکرار سناریوهای پوسیده‌ی CIA اول می‌گویند کارمندان سفارت‌شان از عراق بروند. بعد به شرکت‌ نفتی شان می‌گویند، عراق را ترک کنند. حالاهم یک موشک کاتویشا نزدیک سفارت شان شلیک و؛ بلافاصله #ترامپ ظاهر می شود! آمریکایی ها اندکی خلاقیت هم خرج سناریوهایشان نمی‌کنند.

احسان منصوری: باید به متحدان ترامپ فهماند کشوری که توسط یک قدرت اتمی به «نابودی» تهدید می‌شود به سمت ساخت بمب اتم خواهد رفت. در گزینه حمله محدود نظامی هم پایگاه‌ها و متحدانشان موشکباران می‌شوند هم ایران اتمی می‌شود. پس ترامپ یا باید ۱ میلیون سرباز برای فتح ایران بیاورد یا دهان گشادش را ببندد.

فرشاد توماج: اصلا از این قالب‌بندی حماسی و چینش تبلیغاتی که بی‌بی‌سی فارسی برای #ترامپ رفته اگر بگذریم؛ دقیقا جنجالی و مساله‌دارترین بخش توییت (این پایان رسمی #ایران خواهد بود) کجاست؟ تعدیلش کردند کمتر احساس بشه کلیتی بنام ایران رو تهدید کرده؟ رسمی نقاب انداخته‌اید؟

شیما: دونالد ترامپ متهم به پولشویی میشه ،چند دقیقه بعد ایران رو تهدید به نابودی میکنه ،برای اینکه افکار عمومی به سمت خبر پولشویی نره

مهسا نصراللهی: حالا مواجب بگیرهای صدای امریکا میان میگن منظور #ترامپ ایران نبوده جمهوری اسلامی بوده چشم اونایی که ساده‌لوحانه می‌گفتن امریکا حمله می‌کنه نظام عوض میشه همه در صلح و صفا زندگی می‌کنیم روشن هنوز هیچی نشده تهدید می‌کنه #ایران رو نابود می‌کنم!

اشکان مدیری: واقعا از توییت ترامپ ترسیدین؟ دیوونه ها این خاصیت ۱ شب به بعده. آدم این موقع ها مسج های احمقانه میده و فردا پشیمون میشه. الان باید روحانی بره دایرکت ترامپ بگه منم دلم واست تنگ شده 🙂

حمیدرضا خادم: هرگز یک ایرانی رو تهدید نکنید. این جمله ظریف بود ظاهرا تو دلش مونده بود ترامپ

نفیسه: پنج صبح بیدار شدم از اضطراب، ظرف‌های دیشب را شستم، قهوه آسیاب کردم، صبحانه آماده کردم، پسرکم را بیدار کردم، صبحانه خوردیم و فرستادمش مدرسه. بعد نشستم توئیت دیشب ترامپ را ریپورت کردم به توئیتر. نوشتم: من یک زن،یک مادر و یک انسان ایرانی هستم. او همه ملت مرا تهدید به نابودی کرده

ساما: آبان ۹۰ هم همین بساط بود و حتی احساس خطر جنگ بیشتر بود. تهش هیچی. سیاست ترامپ کشوندن ایران به مذاکره جدید بود. اینکه بخواد جنگ راه بندازه، شکست سیاست خودشه. بعیده.

باربد گلشیری: احیانا ایرانیانی که از این حرف ترامپ خوششان آمده حواسشان هست که می‌گوید ایران رسماً نابود خواهد شد؟ نکند دو ایران داریم و یکی برای آن‌ها کنار گذاشته‌اند؟

حمزه غالبی: خل تر از خود ترامپ کسایی هستن که تویتتر بازی های این شومن رو جدی می گیرن

فرید مدرسی: رئیس‌جمهور امریکا #دونالد_ترامپ باردیگر در بازی #تیمB افتاد و تحت تاثیر فضاسازی آنان این بار در عراق؛ توئیت زد و موضع گرفت. شاید لالایی امشبِ #بولتون او را مست کرده که شبانه راهی کاخ سفید شده بود. پوست‌خربزه‌های #آقایان_بی خطرناکند؛ آقای ترامپ!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا