خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحقیق درباره شلیک موشک به سفارت آمریکا صرفا توسط عراق انجام می‌شود 

یک مقام نظامی عراق تاکید کرد: تحقیقات درباره موشک شلیک شده به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد صرفا از سوی عراق در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، یحیی رسول عبدالله، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراق به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، طرف‌های امنیتی به تحقیقات خود درباره موشک پرتاب شده به نزدیکی سفارت واشنگتن در بغداد ادامه می‌دهند و در صورت دستیابی به هرگونه نتیجه‌ای رسما آن را اعلام خواهند کرد.

وی تاکید کرد، تحقیقات در این خصوص تنها از سوی عراق در حال انجام است و ائتلاف بین‌المللی یا طرف آمریکایی در آن مشارکت ندارند، دستگاه‌های امنیتی عراق خود می‌توانند به نتیجه برسند.

این مسؤول عراقی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بغداد نیروهای ذخیره خود را نزدیک پایگاه‌های آمریکا و اماکنی که آمریکایی‌ها در آنها حضور دارند، مستقر می‌کند یا نه، گفت: نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های نظامی عراق فعالیت می‌کنند و این پایگاه‌ها توسط نیروهای نظامی کشور ایمن هستند، به نظر می‌رسد اوضاع عادی است و نیروهای عراق در این پایگاه‌ها حضور دارند و آنها هستند که امنیت را در همه این اماکن برقرار می‌کنند.

رسانه امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراق دو روز پیش از سقوط یک موشک کاتیوشا به منطقه الخضراء واقع در مرکز بغداد خبر داده و اعلام کرد، این موشک خسارتی در پی نداشته است.

در این راستا، چند منبع امنیتی اعلام کردند، این موشک با هدف حمله به سفارت آمریکا شلیک شده و اطراف آن در مرکز منطقه الخضراء به زمین برخورد کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا