خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درنگی در نامه 50 عضو خبرگان به رهبری در حمایت از رئیسی

به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام «رشید داودی» طلبه حوزه علمیه قم در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان «درنگی در نامه 50 عضو مجلس خبرگان به رهبری در حمایت از حجت الاسلام رئیسی» نوشت:

⭕️ کثرت خبرهای عجیب و تعدد تخلفات قانونی نهادهای مختلف در امر انتخابات ریاست جمهوری (29 اردیبهشت) موجب شد که برخی از این اخبار در انباشت خبرها گم شده و غبار فراموشی به خود گیرد و آنچنان که باید مورد نقد و بررسی قرار نگیرد.

⭕️ از جمله این خبرها، خبر عجیب نامه 50 عضو مجلس خبرگان به رهبری معظم در حمایت از جناب حجت الاسلام رئیسی بود؛ خبری که با گذشت بیش از دوماه از آن انتخابات، در مصاحبه یکم مردادماه 96 آقای میرسلیم با روزنامه ایران گرد بی توجهی از خود زدود و دوباره نقل محافل شد.

✅ این خبر از چند جهت حائز اهمیت است:

🔸 1. جایگاه مجلس خبرگان در عزل و نصب رهبر؛

🔸 2. ورود علنی و بی سابقه این مجلس فراجناحی به دسته بندی های انتخاباتی و سیاسی؛

🔸 3. سنجش توان اقناع افکار عمومی، میزان مقبولیت مردمی و وزن سیاسی اکثریت اعضاء آن؛

🔸 4. محتوای نامه و تقاضای ایشان از رهبری

⭕️ در مورد هر یک از چهار بند ذکر شده می‌توان ساعت‌ها به تحلیل و بررسی نشست و از آن سخن گفت که مجال دیگری می‌طلبد؛ لیک در اینجا به اختصار اشارتی به آنها خواهد شد.

✅ با توجه به شرایط فعلی رهبری معظم و اینکه این مجلس اثرگذار هماره باید آماده ایفای مسوولیت خطیر خود در انتخاب رهبر، که با سرنوشت همه ملت رابطه مستقیم دارد، باشد و هرگونه تخطی و تخلف و یا بی تدبیری در تصمیم می تواند از اعتبار و جایگاه آن مجلس مهم بکاهد؛ در مورد نامه فوق الذکر چند سوال مهم مطرح می شود:

🔹 یک) آیا نامه ای که نگاشته و حمایتی که اعلام شد همراستا با شان و جایگاه آن مجلس خبرگان بود؟ اگر پاسخ منفی است (که قاعدتا چنین است) آیا استفاده از شان نمایندگی مردم در مجلس خبرگان در خارج از حیطه مسوولیت نمایندگی، از لحاظ شرعی و قانونی صحیح بوده است؟

🔹 دو) مگر چه امر عظیم و اتفاق ویژه‌ای رخ داده که این 50 عضو محترم در انتخاباتی که رقابت اصلی میان دو تن از اعضاء همان مجلس است که از سوی همه مراجع نظارتی واجدیت صلاحیتشان برای تصدی ریاست جمهوری نه تأیید که احراز (!) شده است، اینگونه وارد رقابت انتخاباتی شده اند؟

🔹 سه) آیا اینگونه ورود اعضای مجلس خبرگان در میدان رقابت‌های انتخاباتی که به محک خوردن اعتبار و جایگاهشان در میان مردم انجامید، موجب اعتماد سازی بود یا اعتماد سوزی به همراه داشت؟

رشید داودی🔹 چهار) از همه آنچه گفته شد که بگذریم به مهمترین بخش این نامه می رسیم که محتوای آنست. در خبری که سایت های منتسب به جناب رئیسی در مورد محتوای این نامه منتشر کردند اینگونه آمده: «حدود پنجاه نفر از مجلس اعضای خبرگان رهبری با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب “ابراهیم رئیسی” را برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری اصلح دانستند و از رهبری خواستند تا شرایط را برای حضور او فراهم کنند». حال سوالی که مطرح می شود اینست که آیا این تقاضا از رهبری برای جانبداری از آقای رئیسی که بی شک مخالف شان و جایگاه رهبری نظام است، خود تخلفی آشکار و مخالف شان نمایندگی مردم در مجلس خبرگان نیست؟

🔹 پنجم) حال که نتیجه انتخابات روشن شده و کاندیدای اصلح دانسته شده توسط این 50 نفر (اکثریت مجلس خبرگان) به تایید اکثریت مردم نرسید آیا در افکار عمومی چنین شایع نخواهد شد که توان و ظرفیت مجلس خبرگان رهبری در اقناع جامعه بسیار ضعیف بوده بگونه ای که توان بسیج حداقل نیمی از مردم را نداشتند؟

🔹 ششم) ورود در رقابت‌های انتخاباتی و شکست در انتخابات تاوان سنگینی است که نه تنها آن 50 عضو که اساس مجلس خبرگان متحمل شد؛ حال اگر این بی اعتمادی مردم یا ناتوانی مجلس خبرگان در اقناع افکار عمومی موجب متأثر شدن (تأثّر منفی) سایر تصمیمات سرنوشت ساز آن مجلس عظیم در میان مردم شود، چه کسی پاسخگوی این عملکرد ناصواب و خدشه جبران ناپذیر است؟

⭕️✅ در پایان ذکر این نکته ضروریست که بررسی و نقد عملکرد افراد و نهادهای مختلف نظام در زمره بهترین خدمات به نظام است که در هیچ برهه‌ای از زمان نباید رو به سردی نهد؛ بلکه هماره باید تیغ نقادی، تیز و چشم منتقدان، بینا باشد تا خطاها رو به اصلاح رود و معایب و ضعف ها جبران شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ……تا اینکه 50 نفر از مجلس خبرگان آمدند و دعوت کردند.حاج آقا به آن ها گفت نکنید این کارها را، که آن ها در جواب گفتند ما به شما کاری نداریم، تکلیف مان را انجام می دهیم……
    این قسمتی از مصاحبه خانم رئیسی در اردیبهشت ماه است .
    در تائید نقد جناب رشید داودی ، کجای وظایف و اختیارات شورای نگهبان صحبت از چنین تکلیفی است که این ۵۰ نفر اعضا به آن پرداختند و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا