خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات روند جدید توزیع کاغذ مطبوعات

اظهارات مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با مهر درباره‌ی روند جدید توزیع کاغذ مطبوعات را می‌خوانید:

میزان کاغذ موجود در کشور کم است و آن میزانی هم که به کشور وارد می‌شود در ردیف کالاهایی مانند دارو و از این قسم ارز دریافت می‌کند. کمیته توزیع بر همین اساس برای توزیع کاغذ مطبوعات سیاست‌های سختگیرانه‌تری اتخاذ کرد. اگر تا پیش از این بر اساس محاسبه قطع نشریه و خوداظهاری آن و بررسی ما از وضعیت انتشار آن سهمیه‌ای ولو به اندازه یک دهم اعلام نیاز شده، کاغذ اختصاص پیدا می‌کرد در دوره تازه با توجه به حساسیت‌های موجود و ارزبری واردات کاغذ تصمیم بر این قرار گرفته که خوداظهاری مدیر مسئول توسط چاپخانه‌ها راستی‌آزمایی شود. بر این اساس به واحدهای چاپ اعلام شده که میزان انتشار اظهار شده توسط آنها به واحد مالیاتی مربوط به آنها اعلام خواهد شد و در صورت اعلام انتشار بیش از اندازه، باید خود پاسخگوی هزینه‌های مالیاتی آن باشند.

ما بر مبنای راستی‌آزمایی و سهمیه کاغذ موجود به توزیع آن اقدام می‌کنیم. در رده بندی تازه سه اولویت نشریه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی و نیز هفته‌نامه‌ها در اولویت قرار گرفتند و پس از آن در نوبت بعدی به ماهنامه‌ها و سایر نشریات نیز سهمیه خواهیم داد.

از امروز به مدیران نشریات در اولویت نامه زدیم که تا ۲۴ ساعت به ما نیاز خود و چاپخانه را معرفی کنند تا پس از آن ما در پروسه بررسی و تخصیص قرارشان دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا