خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند پرسش درباره سفر علی باقری به اروپا

سارا معصومی، خبرنگار دیپلماسی و بین‌الملل در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

معاون سياسي وزير خارجه ايران در يك ماه گذشته به بروكسل و پاريس سفر كرده‌ اما شواهد امر حاكي از آن است كه ميزبان در هيچ كدام از اين كشورها و شايد در ادامه مسير در برلين و لندن هم پروتكل‌هاي رايج در رفت و آمدهاي ديپلماتيك را رعايت نكرده‌ و نكند.

در بروكسل، انريكه مورا در ظرفيت رئيس هيات مذاكره كننده اتحاديه اروپا با باقري ديدار كرد و در حالي كه طبق پروتكل يك مقام بالاتر سياسي در كشور ميزبان با مهمان ديدار مي‌كند، جوزپ بورل با باقري ديداري نداشت.

در پاريس دوباره اين سناريو تكرار شد. علي باقري با رئيس هيات مذاكره كننده فرانسه در كميسيون مشترك برجام كه مديركل وزارت‌خارجه اين كشور و نفر سوم است ديدار كرد و دبيركل وزارت‌خارجه فرانسه و وزير خارجه به او وقت ملاقات ندادند.

باقري در حالي فقط با نماينده فرانسه در كميسيون مشترك برجام ديدار كرده كه در توئيت خود تاكيد داشته با همتاهاي اروپايي خود درباره موضوعات دوجانبه ‌ و منطقه‌اي هم تبادل نظر خواهد داشت. براي رايزني درباره اين حوزه‌ها طبيعتا بايد با دبيركل وزارت خارجه فرانسه و يا وزير خارجه ديدار مي‌كرد و نه نفر سوم اين وزارتخانه.

پرسش ديگر به چرايي تماس‌هاي همزمان حسين اميرعبداللهيان با وزراي خارجه تروئيكاي اروپايي همزمان با سفر معاون سياسي او به اين سه كشور است. به نظر نمي‌رسد كه در حالي كه معاون سياسي يك وزير راهي سه كشور است ضرورتي براي اين تماس تلفني در سطح وزرا باشد.

آيا دليل اين تماس جبران عدم موافقت تروئيكا براي ديدار وزراي خارجه با علي باقري بوده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سرکار خانم معصومی شما خودشو نایراحت نکن شما در زمان دولت قبل وقتی عراقچی و ظروفچی در سفرهای دیپلماتیک تنها با هم طرازهای غربی ملاقات کرده و هیچ وزیر امور خارجه ای از وی استقبال نمی کرد اینقدر به غیرت ایرانی دیپلماتیک شما برنمی خورد حالا تازه از خواب بیدار شده و عدم دیدار یکی از اعضای هیئت فعلی مذاکرات ایران با غربیها باعث آشفته خاطر شدن شما شده است عزیز خواهر دست از این اصل بردار که هرچه این دولت انجام داد بد است و همه آنچه دولت قبلی انجام داد تماما خوب نیک بود برای یک بار هم شده بیایید مثل کشورهای یشرفته غربی از نمایندگان کشورمان که اموریت دفاع از منافع ملی است بدون حب و بغض پشتیبانی کنیم که اگر موفق شود حاصل آن شامل همگان خواهد شد البته شاید شما از همان دسته ای باشید که دلار 100000تومانی را القا می کنید تا شاید با فروش دلارهای پنهانی به قیمت مناسب در بازار بدنبال سودخود هستید و در این راه هم از هر وسیله حتی کثیف استفاده می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا