خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: داستان کرونا سیاسی شده

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام آمادگی ایالات متحده برای مقابله با بحران احتمالی پس از تشخیص فردی مبتلا به ویروس کرونا در این کشور، اظهار کرد: داستان کروناویروس سیاسی شده است.

به گزارش ایسنا، فاکس‌نیوز در این‌باره نوشت: در حالی که کروناویروس (کووید-19) در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و هزاران بیمار و کشته بر جای گذاشته است، واکنش دولت ایالات متحده آمریکا به این بحران با درگیری‌های سیاسی احزاب میان پرزیدنت ترامپ و دموکرات‌ها همراه شده است.

یکی از این درگیری‌ها بر سر بودجه مورد نیاز برای مقابله با شیوع این ویروس در خاک ایالات متحده بوده است. ترامپ از کنگره بودجه‌ای 2.5 میلیارد دلاری برای مقابله با شیوع این ویروس درخواست کرد اما سناتور «چاک شومر» آن را بسیار ناچیز و کم توصیف کرد.

نانسی پلوسی همچنین درخواست بودجه رئیس‌جمهور ترامپ را «کاملاً ناکافی» خواند و از رئیس‌جمهور برای اقدامات اخیر در جهت کاهش بودجه برنامه‌های درمانی و بهداشت عمومی انتقاد کرد.

ایالات متحده تأیید کرده است که اولین مورد ابتلا به کروناویروس بدون هیچ‌گونه ارتباطی با کشور یا شهروندان چین، در آمریکا تشخیص داده شده است.

به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ در سخنرانی تازه خود، ضمن معرفی معاونش – مایک پنس – به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده مقابله با ویروس کرونا، گفت: احتمال شیوع گسترده این ویروس در ایالات متحده بسیار ضعیف است.

او البته گفته است: شیوع کرونا در آمریکا اجتناب‌ناپذیر نیست؛ ممکن و محتمل است و می‌تواند در ابعاد کوچک و بزرگ شیوع پیدا کند؛ اما هر اتفاقی بیفتد ما آماده‌ایم.

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: ما بهترین مردم آمادۀ جهان را داریم. پژوهش‌ها این نکته را تأیید می‌کند. این مسأله (شیوع ویروس کرونا) به خوبی تحت کنترل خواهد بود. این مسأله می‌تواند هم جدی‌تر بشود و هم نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا