خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد: مرکز سرود و آهنگ انقلابی ایجاد خواهیم کرد

وزیر ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: بسیاری از هنرمندانی که در آن دوران با حضورشان در جبهه‌های جنگ شور می‌آفریدند حماسه‌های عظیمی را ایجاد کردند. من از کسانی که نسبت به این سرمایه‌های بزرگ غافل بودند، گله‌مندم، این عزیزان آثاری را خلق کردند که واقعاً بی نظیر هستند. هرکس این آثار را می‌شنود جدای از حسی که از این کارها می‌گیرد، معانی بلندی مبتنی بر روحیه جهاد و شهادت را دریافت می‌کنند. در همین راستا ما تلاش داریم ضمن حفظ این میراث و ظرفیت بزرگ به خلق دوره جدیدی در اعتلای شعر و سرود موسیقی در کشورمان استفاده کنیم. اینها برنامه روشنی را می‌طلبد که در معاونت امور هنری ایجاد شده و طبق برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته همچنانی که به زودی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی را ایجاد خواهیم کرد تا این نگاه ارزشمند را احیا کنیم.

به‌گزارش فارس، محمدمهدی اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از هنرمندان بسیجی، گفت: امشب در خدمت بزرگانی بودیم که یاد آنها برای ما زیبا و دلنشین است کما اینکه بسیاری از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی ما با این صداهای دلنشین شکل گرفته است. این استادان برای ما که در دفاع مقدس در دوران کودکی و اوایل نوجوانی بودیم یادآور خاطرات اعزام به جبهه‌ها و تشییع پیکر شهدایی بود که با این نواها به یاد ما می‌افتاد. این حسی است که در همه ماست. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاشمان در دوره جدید این است که به داشته‌های غنی مان بیافزاییم. اینها ظرفیت‌های بزرگی است که فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را برای ما خلق کرد.

*به زودی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی را ایجاد خواهیم کرد

وزیر ارشاد افزود: بسیاری از هنرمندانی که در آن دوران با حضورشان در جبهه‌های جنگ شور می‌آفریدند حماسه‌های عظیمی را ایجاد کردند. من از کسانی که نسبت به این سرمایه‌های بزرگ غافل بودند، گله‌مندم، این عزیزان آثاری را خلق کردند که واقعاً بی نظیر هستند. هرکس این آثار را می‌شنود جدای از حسی که از این کارها می‌گیرد، معانی بلندی مبتنی بر روحیه جهاد و شهادت را دریافت می‌کنند. در همین راستا ما تلاش داریم ضمن حفظ این میراث و ظرفیت بزرگ به خلق دوره جدیدی در اعتلای شعر و سرود موسیقی در کشورمان استفاده کنیم. اینها برنامه روشنی را می‌طلبد که در معاونت امور هنری ایجاد شده و طبق برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته همچنانی که به زودی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی را ایجاد خواهیم کرد تا این نگاه ارزشمند را احیا کنیم.

وی در پایان سخنان خود افزود: گام بلند دیگری که برداشتیم مبتنی بر این نکته بود که ما در این دوره جدید از دوستان خواستیم که در مناطق محروم کشور آموزش‌های هنری رایگان برای هنرجویان متقاضی فراهم شود. بر همین اساس دوستان من در معاونت هنری و کانون‌های مساجد همکاری کرده و طبق آخرین آمار تاکنون ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند که خیلی از این ثبت نام‌ها در حوزه‌های سرود و آهنگ‌های انقلاب بوده است. بنای ما این است که در ایران پرافتخار که وجب به وجب خاک آن آکنده از شجاعت است بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی هنری را فعال کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا