خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“مجلس با آرای بالاتر از گذشته به ظریف اعتماد خواهد کرد”

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امیدواریم همکارانی که برای استیضاح احساس‌ وظیفه کرده‌اند با پاسخ آقای ظریف قانع شوند و بحث به صحن مجلس شورای اسلامی کشیده نشود. البته اگر این اتفاق هم رخ دهد مجلس شورای اسلامی با آرای بالاتر از گذشته به آقای ظریف اعتماد می‌کند ولی این میزان وقت گیری مجلس به مصلحت نیست.

به‌ گزارش ‌ایسنا، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره استیضاح وزیر امور خارجه، گفت‌: فارغ از این که آن چه که گفته شده صحیح یا غلط است به نظر می‌رسد در شرایط فعلی سیاست خارجی ما در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها قرار دارد و طبعا تمام برنامه‌ریزی‌هایی که طراحی می‌شود خصوصا در حوزه اقتصادی یک پای آن وزارت امور خارجه است. بنابراین در شرایط کنونی استیضاح وزیر امور خارجه به مصلحت نیست و خصوصا پرداختن به آن چه که مطرح شده در این شرایط مقرون به صحت نیست.

وی اضافه کرد: ما نیاز به وحدت و همدلی داریم. همه مسئولان باید تمام توان خود را بگذارند که از شرایط تحریمی که دشمنان به ناحق بر ما تحمیل کرده‌اند عبور کنیم. در این شرایط باید وزارت امور خارجه را تقویت کنیم تا به خوبی وظایف خود را انجام دهد. در حال‌ حاضر وزارت امور خارجه درگیر حل و فصل مسائل مختلف است. بنابراین موضوع استیضاح را به مصلحت نمی‌دانم.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: من با فراکسیون‌های دیگر هم صحبت کرده‌ام. آنها هم به استیضاح اقبالی نشان ندادند. البته این موضوع امروز در کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد و ما امیدواریم همکارانی که برای استیضاح احساس‌ وظیفه کرده‌اند با پاسخ آقای ظریف قانع شوند و بحث به صحن مجلس شورای اسلامی کشیده نشود. البته اگر این اتفاق هم رخ دهد مجلس شورای اسلامی با آرای بالاتر از گذشته به آقای ظریف اعتماد می‌کند ولی این میزان وقت گیری مجلس به مصلحت نیست.

وی یادآور شد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کنند تا در شرایط فعلی اولا کمتر حرف بزنند دوما حرف‌های لازم و ضروری را مطرح کنند و سوما حرف‌هایشان مستند باشد. ما نیاز به ثبات، آرامش و هم فکری و هم افزایی داریم و حرف‌هایی که ذهن‌ها را به سمت اختلافی می‌برد نباید مطرح شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا